Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toki imetys on tähdellisempää ku painon/syömisten käyttäminen, mut kromilisästä voisi olla makeanhimoon apua :) Ite en oo kokeillu ku en oikeen makeasta pidä, paitsi pms-viikolla :D Kyllähän se tosiaan vie 9kk kropalta muuttua, niin mikspä ei ottas aikaa palautua? Mulla paukkuu alaselkä ja nivuset vieläkin ihan tulessa, jospa ne ajan kans helpottais.

Voimia Lumitar, kuulostaa kyllä kamalalta <3

Hiukset palautuu aikanaan :) Mulla tippui esikoisen aikana just näihin aikoihin varmaan neljäsosa tukasta pois :O Ohimoilta näytin siltä ku olisin kaljuuntumassa... Nyt ennakoin ja leikkautin pitkän tukan jo maaliskuussa lyhyeksi, nii ei tarvi harmitella ku sitä lähtee :D

Täällä on onneks jo melkein parannuttu. Perjantai ja lauantai meni 38,8 asteen kuumeessa sängynpohjalla. Kurkku oli kipeä ja turvonnu ja joka paikkaa särki. Joku viruksen aiheuttama nielutulehdus, joka sitte alko sunnuntaina itekseen paranee o.O Imettämisestä ei meinannut tulla pahimmassa vaiheessa mitään, oli maito tosi tiukassa ku ei saattanut kunnolla syödä ja kuumeen takia oksensinkin. Jollain ihmeen kummalla sain ton ipanan kuitenki ruokittua... Tuli kyllä huomattua että pullotreenit vois olla ihan aiheelliset kun ei pakkasmaitoa saanu uppoamaan ku 30ml pullosta. Tommosissa tilanteissa meinaa tulla itelläki hätä käteen ku toinen ei suostu muulle ku tissille ja sitte sieltä tissistä ei mitään tuukaan :O Onneksi tuo maidontulo palautui heti ku kuume laski ja aloin taas syödä normaalimmin :)

Meillä on soseiden aloitus jääny roikkumaan näiden flunssailujen kans, nyt olis tarkoitus varmaan maissisoseella aloittaa, kunhan tässä taas saadaan arki rullaamaan :)

Täällä poika ja tyttö. Se reilu vuosi eroa, et ehtiköhän kroppa palautua ees välissä :D mut tosiaan ite en huomannut mitään eroa. Samat vaatteet läpi raskauksien... Mulla tuli vaan maha. Eli paidat vaihtu löysempiin. Ekan kohdalla (poika) maha tuli tosi myöhään, pystyin hyvin piilottelee raskauden puolitutuilta sinne vkolle 30. Ihan loppuu kohden pullahti se maha sit esiin... Verkkareilla mentiin vikat viikot. Ja mainittakoon vielä, et molemmat mahat ollut korkealla, eikä vaikka bebet laskeutu niin millään tapaan roikkunut. Mä oon niin elastinen ja muokkautuva :D

Eli siis palautuminen... Oon palautunut ihan sika nopeasti :D molemmist. Eikä sukupuolten välillä eroa...

Mullakaan ei kokemusta muutakun yhdestä pojasta ja sekin synty ennen varsinaista massakautta (näin oletan). Sektion jälkeen maha oli järkky turvonnut ja vasta nyt 6 kkn jälkeen näyttää hyvältä. Ei samalta kun ennen mutta omasta mielestä silti hyvältä. Käytin äippähousuja varmaan vielä kk sitten kun tuntui ettei omat vanhat housut tuntunu hyviltä. Mulla tuo lantion seutu jotenki kai laajeni. Nyt kun oon lypsämisenki lopettanu plus alkanu vähän jumppaileen niin vanhat housut taas menee. Painoki tänä aamuna alempi ku lähtötilanteessa. Hassua kun mulla tuntuu että nyt vasta ku lypsäminen jäi niin alko paino tippua...?? Ehkä se oli sitten niin stressaavaa silti, että mulla meni näin päin? Syön kyllä ihan entiseen malliin ja kompiaisia ja karkkiaki menny..

Huhhuh mikä päivä oli eilen! Ei tarvinnut eilen unta houkutella:)

Itse sanoisin että 5-vuoden raskauden/synnytyksen + sunmuun hormoonimyräkän jälkeen sanoisin että olen palautunut hyvin, lantion seutu( siis navasta alaspäin) turpos kun pullataikina ja edelleen lällöö ja löysää nahkaa eikä varsinaista voimaa keskivartalossa, mutta muuten olen tyytyväinen! Paino tippuu 0,5kg-1kg viikossa kun oppinut syömään (kiitos muuten neuvoista;)) ja lenkillä käyn päivittäin ja muutaman kerran viikossa lihaskuntoo... Mulla on kaapissa farkut mitkä mahtu ennen esikon odotusta ja nekin melkein mahtuu jalkaan, vaan nappi ei mee kiinni!
Pojasta mulla ei siis kokemusta vaan tytöistä :)

Meillä poika ja esikoinen kyseessä, joten tuohon eroon en osaa vastata. Heti sairaalasta kotiuduttua samat farkut meni jalkaan mitä käytin ennen kuin äitiysvaatteisiin piti siirtyä. Lantio kyllä vähän leveni, ja mahasta löytyy vielä löysää ihoa mitä inhoan suuresti. :wtf: Mutta pitää muistaa olla armollinen itselleen, 9kk ollaan kannettu pientä elämänalkua masussa joten ei se palautuminenkaan onnistu (kaikilla) sormia napsauttamalla. :)

Neiti oli sitten kääntänyt itsensä mahalleen nukkumaan :wideyed: kun kävin äskön makkarissa kurkkaamassa. Ootteko antanut nukkua mahallaan, kun itse kääntyy vai kääntänyt takaisin selälleen? Osaa siis kääntyä mahalleen, mutta ei vielä kunnolla mahalta selälleen. Pelottaa, että tukehtuu tuossa asennossa, mutta ei kai sitä koko yötä voi tarkkaillakaan miten päin sängyssä ollaan.

Hansu itse olen antanut nukkua mahallaan jos itse siihen kääntynyt! Mut jos se häiritsee sun unta niin käännä takas selälleen niin saat nukkua etkä kuuntele pikkusen hengitystä:)

Hansu, minäkin annan nukkua mahallaan jos niin on kääntynyt. :) ja täällä ollaan huomattu, että mahallaan ollessa nukahtaa helpommin ja uni maistuu paremmin, taitaa olla lempi nukkuma-asento. :)

No tossa tapauksessa olen tyytyväinen ettei osaa kääntyä, mun pitäis olla valppaana jos kääntyisi mahalleen sillä sit alkaa se loputon yrjöäminen... Että hitaudesta jotain hyötyäkin... Nyt meillä meni perseelleen kaikki rytmit ku toi mies on kyllä niin.... No.... Joo.

Ollaanko me ainuita, jotka ei vielä käänny eikä pinsettiotteestakaan oo puhettakaan. Vahingossa jää jotku lelut käsiin ja vahingossa kipsahtaa mahalta kylelleen/selälleen... :smiley-ashamed008:confused2

Joo ei täällä mitään pinsettiotteita tuu eikä käänny kun kyljeltä mahalleen. Ja hyvin menee korjatun iän ikävaihtelussa kuulemma. Joten eläpä hättäile Metsäläinen Tulikohan Kysillä ollessa muuten muita joulukuisista vastaan kun Metsäläinen?... Mehän päästiin kuitenkin kotiin vasta 16.12.

-Ninnu85-

Meillä käännytään ainoastaan kyljelleen ja siinä sitten raivotaan. En sit tiedä että pitäiskö antaa raivota että oppis kääntymään vai ei.. Ei sitä kyllä kestä kattoa puuttumatta..

Joo, ei pinsettiotteesta tietookaan, vaikka lehuihin tarraakin.

Eilen neuvola. Rokotteista ei mitään, eikä ees itkeny ekasta piikistä. Äiti on ylpee, ku on niin reipas tyttö. Pituutta nyt 5-kuisena 69cm ja painoa 9,650kg. Eli nyt tota painoa ei tuu enää samaa tahtia (hyvä). Kaikki muuten mukavasti. Lihat voidaan kans aloitella, vaikka puurokin ollaan vast viikko sit otettu iltaohjelmaan.

Heippa pitkästä aikaa.. Mä oon viime kuukaudet viettänyt hiljaiseloa ja vaan lueskellut muiden kuulumisia.. Äitini sai sairaskohtauksen matkalla meidän neidin ristiäisiin ja on siitä lähtien ollut sairaalassa... Kaikkien asioiden hoitamiset tuntuu vievän voimat kaikelta "ylimääräiseltä".

Enivei, tänään oltiin 4kk neuvolassa, mitat 63cm ja 6kg ( synt 49cm ja 3,3kg). Hyvin kasvaa, kierii pitkin lattioita ja pysyy tyytyväisenä kunhan vatsa on täynnä, vaippa tyhjä ja äiti näköpiirissä :)

Noista raskauksista.. Meillä siis kaksi tyttöä, nelisen vuotta väliä. Ekasta käytin normifarkkuja ekan kolmanneksen, kesän kaikkia trikoovaatteita ja syksystä mammavaatteita. Tokasta sain kaivaa mammavaatteet viikko plussasta... Raskauskilot oli molemmista poissa viikossa, mutta kakkosen jälkeen tuntui paikat olevan pidempään levällään ja vieläkin välillä vihlasee alakerrassa tietyt liikkeet.

Marlau ihanaa kuulla teistäkin:) voimia sinulle äitisi johdosta! Varmasti raskasta:( mutta ihanaa että pikkuinen voi ja kasvaa hyvin:)

Mä en päässy tänne aamulla millään... Herjas vaan väärää salasanaa... Ei meilläkään käännytä eikä mitään pinsettiotetta (siis eikö se ole lähempänä 6kk?vai miten se on? Mä olin alunperin sitä mieltä et 8kk mut ei vissii nii pitkällä) edelleen toiselle kyljelleen pääsee mut ei osaa kääntyä. Toiselle kyljelle ei osaa mennä mut sitä kautta osaa kyllä kääntyä :D tuupata pitää, mun hermot ei kestä kuunnella raivoa... Ja ikää siis 4½kk

Marlau, voimia sinne!

Angelique80, mulla oli sama juttu aamulla, en päässyt foorumille vaan herjasi myös että salasana olisi väärin. Mietin jo hetken että pitääkö mun uusi käyttäjätunnus tehdä, mutta päivällä lähti toimimaan. :meh:

Edelliseen viestiin unohdin lisätä, kännykkä piippasi aamulla monet, monet kerrat kun äitini lähetti melkein parikymmentä selfie kuvaa mitä on ottanut poikani kanssa. :grin On se vaan niin innoissaan kun saa olla mummi. :)

Takaisin