Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aamulla heräämisen jälkeen tyttö 1-2h hereillä ja sit nukkuu 20-45min päivästä riippuen. Joka toinen viikko ku käyn esikoisen kävellen viemässä ysiks eskariin ni sillon nukkuu kärryissä sen mitä matkaan menee. Tokat päikkärit yleensä lounaan jälkeen, mikä syötetään kun tyttö alkaa nälkäiseltä vaikuttaa 10.30-11.30 aikoihin. Joka toinen viikko esikoinen kans kävellen haettava, niin tyttö nukkuu sit kärryissä sen ajan, jos matkalla jäädään johonkin leikkimään tai käydään vaikka kaupassa niin saattaa hereillä pötkötellä. Kolmannet unet yleensä alkaa kolmen-neljän aikaan ja oon pyrkinyt koiran siinä samalla lenkittämään jos mies iltavuorossa. Viiden jälkeen yritetään, että tyttö ois hereillä ja ei sen jälkeen yleensä ota ku vartin unet jos tosi väsynyt :) Lähinnä omien menojen/rytmien mukaan päivät rytmittyneet. :)

Ihana kun sataa! Saa hengitettyä kunnolla ja ei tunnu että kaikki röörit hiekkaa ja pölyä täynnä :)

Mä toivon et tänään ei satais 12.30-16 välisenä aikana et selvitään kuivana viemään ja hakemaan isot tytöt kerhosta... Johan tää on eilisestä asti satanu:/ pitäis käydä pienten kaa kaupassakin... Mieskin kotona vasta illalla:( tänään siis hoppu "yhpäivä"... Aamun kahvitauko ohi ja takas hommiin! Hyvää alkavaa viikkoa kaikille❤️

No toivottavasti se saatais sit vaan täällä :D Ahdistaa henkeä niin hitosti aina keväisin, tää viikko täytyy viedä ja hakea eskarilainen kävellen ni sateessa se on paljon mielekkäämpää...

Maitoaltistus ohitse ja jatkossa saadaan kelakorvauksella peptiä apteekista. Ei ollut kyllä kiva kattoo, kun toiseen teki kipeetä. Eilen vielä itkettiin 5-6 tuntia kipuhuutoa ja refluksivaivat paheni. Toivottavasti ei ole muita allergioita, kun päästään kohta soseita maisteleen.

Neiti on alkanut ottaa tuttipullosta kiinni syödessä. Syö vähäsen, ottaa pois suusta ja laittaa takaisin suuhun ja syö taas :hilarious: Lattiallaki pyöritty joka suuntaan, nostettu käsien varaan ja vähän jopa päästy ryömiin eteenpäin.

Muokattu viimeksi:
Voi jeesus... Mulla siis lähtee hiuksia ihan tuppoina. Thanks, raskaus. Niitä on siis joka paikassa ja mm esikoisen kakassa :D nyt sit yksi peijakas eksyi mun silmään. Piti terveyskeskuksessa käydä poistattaa - onneks sain ajan, vaik soitin puolilt päivin. 10 cm pituinen ja hoitajan uran pisin yksilö, jonka on poistanut. No loppu hyvin, kaikki hyvin. Mut oli kyllä taas yksi riesa tälle päivälle...

Onko muilla kui hiukset pysynyt päässä?

ccix, mulla myös alkanut enempi tippuilemaan hiuksia, pojan käsistä, vaatteista, jaloista (ja jopa pepustakin) on löytynyt hiuksia... :meh: Poika on myös kova tarttumaan hiuksista kiinni ja repimään/viemään suuhun, olen todennut että parempi pitää hiuksia kiinni kun hiusten pituuttakin löytyy n. 50 cm.

Mulla tukka on ja pysyy, ei oo raskaudet ohentaneet, vaikka puolet voisin pois lahjoittaa :D

Lähtee ihan sikana tukkaa mut ei ne loppumaan pääse. Mulla on ikäni ollu paksu tukka... Niitä tosiaan löytyy ihan joka puolelta... Koko ajan... Imuri tukossa...

Mulla on alkanut ihan viime päivinä lähtee hiuksia, toivotaan ettei pääsis kauheesti ohenemaan o_O

Meidän tyttö n. 4 kk nukkuu tällä hetkellä 2-3 päikkärit. Esim tänään 1 h puolenpäivän aikaan ja iltapäivällä vaunulenkin ajan 45 min. Yöunet n. 21.30-9.30 kolmella syötöllä.

Viikon verran rota-rokote on sekoittanut pakkaa jonkin verran. Eli maha toimii erilailla kuin normaalisti, ja heräilee pieruihin ja kakkahätään ym. Ja aamuyöt ähisee ja vaikeroi niin että äidin unet aika vähänä. Olis kiva jättää kolmas rota pois kokonaan...

Mullaki lähtee hiuksia mutta en tiedä lähteekö enempi kù normaalisti. Ennen oli puolipitkät hiukset,mutta leikkasin joulukuussa lyhyeks, niin ei nyt ainakaan tunnu enemmältä. Ennen oli lattiakaivot täynnä pitkiä hiuksia tukan pesun jälkeen.

Miehellä alko koulu- ja työputki, joka kestää 4.5. Ollaan siihen asti ilman isiä, kun on toisella paikkakunnalla. Luulin jo, että poika sairstu heti kärkeen, kun ääni käheenä ja rohisi räkää ja itki semmosta vaikerrusta. Päivällä pyörähettiin vauvakerhossa, jossa meikä hytkytteli ja heilutteli poikaa ja lopulta poistuttiin paikalta, kun poika huus niin, että ikkunaglasit helisi. Jakso se aluks tuijottaa muita vauvoja ja jutteli hyväntuulisena pitkät pätkät. Toiset vauvat oli tasasen kilttejä ja hyväntuulisia koko ajan... hehe

Kotimatkalla nukahti ja nukku melkeen koko lopu päivän. Välillä heräs vaikeroimaan. Soseita ei oikeen suostunu syömään, mutta onneks maito alko sitte maistuun. Kuuden jälkeen se sitten heräs ja oli pirteenä loppuillan. Että ei onneksi kipee kai kumminkaan. Nyt tunnin taas nukkunu iltapesujen jälkeen. Velliä ei jaksanu syödä, joten herännee sitä jossain vaiheessa vaatiin. Toivotaan, että jaksaa päivän nukkumisistaan huolimatta yön nukkua.. Me saatiin se vimonen rota muitten rokotusten lisäks perjantaina, että liekö siitä nyt johtuu osa väsymyksestä ym. Ja eilen käytiin synttäreillä, joissa kova meteli ja hulina, kun talo täynnä pikkukakruja. Saattohan sekin ressata ja väsyttää.

Hyvä Hansu, että altistus ohi ja saitte reseptin peptiin. Mä kans sitä syötin, kunnes nyt menty sillä nutrilon ha1:llä. On halvempaa eikä oo aiheuttanu onneks muutosta mihinkään.

Mulla ei lähtenyt raskausaikana hiuksia oikeastaan ollenkaan. Nyt taas harjasta löytyy aina tuppo, kun hiukset on selvitetty. Oon ymmärtänyt, että raskausaikana ihan normijuttu, että hiusten tippuminen ikäänkuin jähmettyy ja nyt sitten tippuu suhteessa enemmän hiuksia. En muista mistä sellaista kuullut/lukenut...

Meillä ei sopinut se nutrilon ha vaan siitäkin tuli oireet. Hyvä, että teille sopii se Metsäläinen! Sängyssä pyörimistä, nieleskelyä ollut tämäkin ilta ja itkua aina välillä eli Tuuti aiheuttaa ilmeisesti vielä nousuja. Neidin meni nenä taas tukkoon tuosta. Onneksi ei niin pahaa kipuitkua kuin eilen.

Mullakin lähtee hiuksia ja neiti myös roikkuu niissä vähän väliä, jos jää auki. Ei tarttis lähtee kyllä ollenkaan, ku sen verran ohuet hiukset. :wideyed:

Joo raskausaikana ei pitäs tukkaa irrota juuri ollenkaan, mutta sit kun hormonitoiminta alkaa palautua, niin nekin hiukset sit lähtee, mitkä ois normaalisti lähtenyt raskausaikana. Mulla raskausaikana vaan rasvottui tukka nopeammin, välillä joutui päivittäin pesemään, eikä tuntunut puhtaaksi lähtevän. Nyt palannut normaaliksi hiuspohja. Mulla kasvaa tukka melkeen pari senttiä kuussa, et en huomannu ainakaan kasvunopeudessa mitään eroa raskausaikana, kun sekin kai mahdollista, että tukka kasvaa nopeammin raskausaikana.

Joo, kyllä ne teidän hiukset normalisoituu :D tosiaan raskausaikana lähtee yleensä vähemmän tukkaa ja sitte raskauden jälkeen alkaa irrota :D mulla nyt tää hetki ku niitä irtoo ni rasvottuu kans tosi paljon... Tuntuu että seuraavana päivänä pesusta on taas rasvaiset... Ja normaalisti pesen vain kaks kertaa viikossa hiukset :D

Mä en yhtään tykkää käydä suihkussa, pakkohan sitä on peseytyä, mut siihen turhaan max 2min aikaa :D Saunominen ihan jees, 2-3x viikossa käydään saunassa, siinä tulee se pakollinen suihkuttelu samalla..

Mite muilla mammoilla, joilla tyttöjä ja poikia niin tuo palautuminen? Onko "sukupuolieroja"? Ekaa tyttöä odottaessa meni loppuun asti omat housut jalkaan ja viikko synnytyksestä oli normaalimitoissa, paitsi jäätävät hinkit. Toka poika, häntä odottaessa joskus rv12 sai vedellä mammahousut jalkaan, levisi lantio jäätävästi ja yli vuoden päästä vasta meni omat housut jalkaan, vaikka paino oli melkeen alipainon puolella. Nyt kolmas, tyttö, heti alkuraskaudesta mammahousut jalkaan, mut eipä alkuraskauden jälkeen lantio levinnyt. Kirpparilta kattelin pari tuumaa isompia farkkuja, nyt ne jo roikkuvat päällä, paino sama ku ennen raskautta, mut lihakseton o.O Mietin vaan, et onko muut huomanneet jotain yhteyttä palautumiseen/muutoksiin kehossa vauvan sukupuolen mukaan? :)

Mulla poika vasta esikoinen, niin en osaa eroista sanoa mitään, mutta: joskus puolenvälin paikkeilla oli ihan pakko jo käyttää mammavaatteita, mutta käytin niitä jo aiemmin, kun resori masulla vähän muotoili turvonnutta läskimahaa, niin en näyttänyt ihan niin paljoa vaan lihonneelta. Mammavaatteita en raskauden jälkeen pitänyt, mutta alkuun käytin legginssejä ja muita mukavia alaosia. Omat "farkut" meni kyllä heti hyvin päälle, nyt huonommin, kun imetyksen tuoman järjettömän makeanhimon ansiosta paino kohoamassa takaisin lähtöpainoon... (Synnytyksen jälkeen siis painoin noin -7kg lähtöpainoon nähden). Palautuminen silti täysin vielä käynnissä, kun häpyluu napsuu ja runksuu liikkuessa. Aina sängystä noustessakin kuuluu rutinaa... Kyllähän mulla liitoskivut alkoikin jo puolenvälin tienoilla, että kai sitä helposti sama aika tai pidempi menee palautumiseen.

Takaisin