Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä vaippakoko 4,vaatteet 68-74cm housuista menee hyvin 68 ja bodeista 74. Torstaina 4kk ja silloin neuvola... Maitoa menee 180-210 ml n. 6-7 kertaa päivässä.
En tiedä enkä osaa sanoa oikeista määristä mitään mut edelleen kuulostaa kauhealta ettei anna lapselle ruokaa jos on nälkä. Ton ymmärrän että imetyksen yhteydessä on jokin tietty määrä ettei se maidontuotanto sotkeennu, mut tolla metodilla pelkät pullovauvat kuolee nälkään jos saa pelkästään 90ml kolmen tunnin välein? Rintaruokinnassa olevat sais enemmän ruokaa :D?

Mir kuulostaa minun korvaan loogiselta. En nimittäin hoksannut miehelle sanoa että sitä vastiketta kannattaa säännöstellä niin kolmen tunnin poissaolon aikana vauva oli syönyt 300 ml maitoa ja puklasi ihan hulluna sen ja seuraavan päivän. Kun syöhän se kun annetaan kun tuttipullosta se maito tulee suht helposti vaikka tahdistetusti antaakin. Että just itse en antaisi desiä enempää tuolle meidän tissivauvalle kerralla.

Siis toki jos hälle kiljuva nälkä jäis, eikä tutilla rahottuis niin antaisin mut muuten antaisin lisää kun taas haluaa syödä seuraavan kerran. Ja jos vauva tyytyy siihen määrään mutta sitä ei ole kovin paljon niin sittenhän vauva pyytää lisää vaan lyhyemmän ajan päästä. Todellakaan meillä olla pidetty kolmen tunnin taukoja syömisessä.

Ite oon ihmetelly tässä kolme päivää että onko mulla joku yrkkistauti vai mitä. Syljeneritys on välillä ihan hurjaa, saattaa olla muka kiljuva nälkä mut kun syö niin se ei mene ohi ja sen tunnistaakin epäilyttäväksi oloksi eikä näläksi. Ihan ihme touhua...

Meillä tyttö käyttää 3 vaippoja ja vaatteissa muutama 56, pääosin 62 vaatteita. Ikää tänään 4 kk

Meillä menee korviketta kerralla 180 - 200ml, 5 - 6 kertaa päivässä. Kun poika on kylläinen, lopettaa itse syömisen :)

Vaippakoko on 3, kohtapuoliin voisi alkaa siirtymään nelosiin. Vaatteiden koko 68 on tällä hetkellä sopiva, 62 alkaa olla napakka. Ikää 3,5 kk.

Meillä siirrytään just vaipoissa kolmosesta neloskokoon. Vaatteissa 68-74 ja useimmat 68 meinaa jäädä ihan just pieniksi pituudelta. Ikää tulee huomenna 4kk.

Syödään noin parin tunnin välein se 80-120ml. Enempää neitiä ei saa syömään kerralla. Oon koittanut, että saisi väliä vähän pidennettyä, mutta ei tullut kuin huutoa. Ruokailut tuntuu välillä olevan muutenkin ihme venkoilua. Pyytää maitoa, syö vähän n.30ml ja lopettaa. Kiukkuaa, jos tarjoaa lisää sekä, jos ei tarjoakaan enempää. Jos laskee hetkeksi alas niin sen jälkeen syökin ihan kilisti. Eilenkin illalla ennen nukkumaan menoa venkoili ja laitoin sit sänkyyn tutin kanssa rauhoittumaan. Söi hetken tuttia ja pyöri sängyssä. Sitten söikin sen 100ml kerralla. Onko muilla tällästä?

Päikkäreitä nukutaan noin 2-3tunnin välein 30-60min unet. Muuten neiti käy ihan ylikierroksilla.

Wopwop, inha tilanne! Siskoni mukaan mies saa kyllä saikkua, jos äiti ei ole kykenevä lasta hoitamaan, esim. sairastumisen vuoksi. Tietäisiköhän neuvola tarkemmin? Täytyyhän jonkun hoitaa lasta, jos et sä pysty!

Meillä menee vielä moni 56 vaate, pikkuhiljaa ollaan siirrytty käyttämään kokoa 62. Kestovaippojen lisäksi reissuvaippana 3 koon liberot. Poika noin 3,5kk. Siihen nähden käytetään aika pieniä vaatteita, ettei tuo ollut syntyessään mikään ihan pikkuinen (4410g).

No mies soitti pomollensa ja on pojankaa ainakin sen aikaa että käyn lääkärissä.
Ekassa lääkärissä oon nyt käyny ja nyt sitte mennäänki sairaalaan ja sinne kuvauksiin ja toiselle lääkärille. Tosiaan joo eka lääkäri sano että pakkohan se on miehelle saikku lappu kirjottaa.. ite ku en pysty mitään tekemään..

Hansu ootko kokeillu syöttää silleen et pistät sitteriin istumaan ja juotat niin et on pois sylistä? Kakkonen oli tollanen venkoilia et ei sylissä ollessaan halunnut syödä... Sitterissä ollessaan sit söi!

Ei ole tullut pitkään aikaan kirjoiteltua, mutta olen kyllä lukenut kuulumisianne päivittäin :) Täällä jaksellaan mukavasti ja pikkumies kasvaa hyvin. Tänään 3kk neuvolassa mitat 6310g ja 61,2cm. Perjantaina tulee 3kk täyteen. Niin se aika vaan menee hurjaa vauhtia.

Mulla oli kans pariviikkoa taaksepäin viikon ajan raskausoireita, piti testikin tehdä vaikka järkikin sanoi, etten varmasti ole raskaana. Kai hormoonituotanto on vielä niin sekaisin, että aiheuttaa outoja tuntemuksia.

Aurinkoista alkanutta kevättä kaikille mammoille ja pikkuväelle :)

Noh joo o tuo lääkäri sano ettei miehelle voikkaa kirjottaa saikkua. :/ meikällä käsi on tuettuna ja sitä ei liikutella. Mitä mä teen oikeesti???

Voisitko saada neuvolankautta apua kotiin? Tai mll? Saanko udella et miten sä onnistuit itsesi hajottamaan?

Eiks miehelläs oo pekkasia? Jos niin onnistuisi olla pois töistä, tai sit ihan palkatonta vapaata. Onko isyyslomapäivät jo kaikki käytettynä? Tosi harmi juttu :(

Ihanaa, pitkästä aikaa poika nukahti sisään päikkäreille! :) Tätä ei päivisin enää tapahdu usein, sit menee yliväsyneeksi ja pakko lähteä vaunulenkille. Ei siinä mitää,kiva se on että itsekin saa liikuntaa ja raitista ilmaa siinä samalla (kun siis vaunujen täytyy olla ehdottomasti liikkeessä) mut eilen alkoi jo ottaa päähän kolmannet yli tunnin vaunulenkit kun ei muu auttanut. Nyt siis saa itsekin vähän levähtää eli surffailla. :D

Meillä tuli eilen 3kk ikää, nyt enimmäkseen 68cm vaatteet, tosin bodeissa alkaa jo osin pituus käydä lyhyeksi. Vaipoissa siirrytään 4-kokoon.

Voisitko saada neuvolankautta apua kotiin? Tai mll? Saanko udella et miten sä onnistuit itsesi hajottamaan?
Siis nostin vaan käden ylös ja kuulu rusahdus olkapäästä ja sen jälkeen ei enää käsi liikkunu. :/ kuvista näky että mikään ei onneks oo rikki siellä. Kortisoonia ja puudutusaineita laittovat ja sitte määräs särkylääkkeitä. Huh huh että tekee kipeetä. Jos ei als helpottaa ni takasin lääkäriin. Täytyy neuvolasta kysästä että mitäs ny tehää tässä tilanteessa. Voi vee... ärsyttää ihan sairaasti. :/

Mä edelleen jaksan ihmetellä, miten korviketta annetaan niin erilailla kuin tissimaitoo. Edelleen syötän keskimäärin ehkä parin tunnin välein koko ajan (+välillä sorrun lohtutissiin...) eli siitä tulee vähintään 10 syöttöä / vrk (yleensä enemmän) eli kerta-annokset varmaan aika pieniä. Iltaisin useammin ja öisin ja päivällä vähän vähemmän. Ja kun varoitellaan, ettei annettais pullosta (äidinmaitoa) ku just se max 90 ml kerralla, ettei mahalaukku venyisi. Kai se maito sit vaan on sen verran erilaista ja sulaa eri tahtiin.

Täällä -1 käyrällä mennään. 62/68 vaatteisiin siirrytty. Vaipoissa 3.

WopWop, pikaiset paranemiset täältäkin päin!

Joulumasu15, meillä oli sama, päikkäreitä ei nukuttu (ainoastaan noin 15 - 20min), mutta liikkuvissa vaunuissa ja autossa uni maistui. Nyt olen noin kolme viikkoa alkanut opettaa päiväunille menoa, aina pyrin samoihin aikoihin viemään pojan omaan sänkyynsä nukkumaan, ja vihdoin alkanut tuottamaan tulosta. Tainnut poikakin tajuta rytmin kun samoihin aikoihin alkaa päivisin väsyttämään ja nälättämään, siirrytään lastenhuoneeseen juomaan maito ja siitä pinnasänkyyn, nukkuu 2 - 3h päiväunia! :notworthy

Takaisin