Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tykkäsin muumista mutta kun tuli aika vaihtaa kolmoseen niin ei enää sopinutkaan vaan vuosi joka kerta kakat ulos. Vaihdoin sitten pampersiin mutta tuntunut että nekin vuotaneet vähän liian usein. Tosin alkaneet pitää ehkä vähän paremmin nyt kun tyttö kasvanut. Nyt ostin kokeiluun pampersin activefitiä. Ei vielä kokemusta siitä. Suurimmassa osassa vaippoja tuntuu olevan ihme haju joka itsellä ottaa nenään ihan hirveesti :(

Meillä sekakäyttöä vaipossa:p Liberot kai malliltaa paremmat jos kovin hoikka, meillä paksut reidet joten Pampers pitää paremmin. Myös Muumi hyväksi havaittu ja tuota X-traa vois myös testata. Huh, eilen 2 kertaa tuli löysät pojalla yläselkään asti...:wtf: Välillä toivoisi etä vaipoissa olisi henkslit...

Meillä kestoillaan suurimmaksi osaksi, aina kotona ja välillä pikaisilla ulkoiluilla ja kaupassa käydessä myös. Aiempien vuosien äippäpakkausten kestot lähinnä käytössä (istuu hyvin ja saa halvalla). Kertiksistä Liberot pitää meillä superhyvin, Muumit päästi usein ohi, Natyt oli vähän hankalat käyttää ja Pampersit haisee ihan hirveelle. Muutenkin kertisten roskis haisee paljon pahemmalle kuin tuo avonainen ämpäri, mihin heitän kestot. Mitälie kemikaaleja :/ Kannustaa sekin kestoiluun :) Öisin on käytetty kertiksiä, en oo jaksanu yövaippoja metsästää ja en jaksais yöllä herätä vaihtaan.

Mistä te tiedätte, että pissa on tullut? Kun moni sanoo, et vaihtaa joka kerta ku on pissat.

Meillä libero touch nyt käytössä, ei ole tullut tavara ulos vaipasta. Kokeiltu on Naty, Muumi ja Pampers, mutta kaikki päästää kamalat niskapaskat. Lisäksi Pampers haisee pahalle mun nenään.

Meillä myös Liberot käytössä ja todettu parhaaksi, ikinä ei ole päässyt niissä falskaamaan läpi. Ja samaa mieltä Pampersista, haju käy nenään :wtf:

Ahaa, minipillereistäkö se voikin johtua että hiukset rasvoittuu nopeammin..? Olen päälle kuukauden syönyt ja noin viikko pillereiden aloittamisesta tuntui että tyvi rasvoittuu paljon nopeammin kuin aikaisemmin :sour:

Meil oli alkuunsa Muumivaippoja, ne oli silloin ok ja kestoja kokeiltiin mut jotku oli suoraa pieniä ja osa taas isoja. Noh sit ku kasvettii vähän ni todettiin et muumista tulee vaippaihottumaa, libero ei istu, pampers istuu mut boikotoin sitä, natyt kuivatti tän pojan ihoa ihan hirveesti (siis sillä on reidessä sellanen kuiva läikkä joka ei tunnu lähtevän millään kokonaan pois, natyt pahens hirveesti) ja ne ei myöskää istunu hirveemmin. Kestot alko sopii mut sit tuliki etee vähän parisuhdeongelmaa, muuttoa yms enkä vaan jaksanut kestoilla kunnolla. Liberot alkoki taas istuu ja nyt eilen kokeilin pitkäst aikaa kestoja, oli ihan jees, mut ei tuu menee enää ku hetken noi koot.. Isompii näpsyllisii on mut niissä on fleece sisäpinta ja se aiheuttaa vaippaihottumaa, ääh puuh, kai toi kestoilu oliki mulle tähän välii liia hankalaa :P
Mut Liberot siis todettu yleisesti parhaimmiks

Höhhö meinas ihan tulla tippa linssiin ku lueskelin teijän muisteluita omista plussatesteistä, olihan se itsellekin ihan maailmaa mullistava juttu, siitä alkoki sellanen reissu! Eipä ois osannut kuvitella ajan kuluvan näin nopeasti.

Mir77 osanotot! ja IkuinenUnelma ymmärtänen pelon plussasta, itselle olisi myös tosi hankala asia käsitellä. Minipillereillä täälläkin ollaan ja vähän väliä keksin jotain oireita ja hätäännyn! Tsemppiä!

Meillä käytössä tällä hetkellä pampers ja toujours:) isommilla libero housut... Pitääpä kokeilla noita extran vaippoja, esikolle (melkein 5-v sitten) niitä kokeilin ja sillon haisi todella pahalle...

Kestoissahan ei tota niskakakka-ongelmaa ole. Lahjekakka sen sijaan meidän pojalta välillä tulee, kun on sen verran hoikkeliini. Ja tytsy, tosi juttu, ettei vaippapyykki juuri haise. Se kai saa monen karttamaan kestoja, kun ihmiset luulee niiden likaisten vaippojen säilömisen olevan jotenkin vaikeaa ja ikävää.

Ja miten tietää pissan tulleen: kestoissa sormella kokeilemalla ja kertseistä sen huomaa jo hajusta. Kai ne lisää niihin jotain hajustetta, että huomaa. Joku kun ei kai sitten välttämättä muuten tajuaisi vaihtaa vaippaa :confused:

Meillä käytetään liberoa päivisin ja pampperseja öisin, näin mentiin esikonkin kanssa :)

Meillä oli tossa kun tyttö oli 4 kk kynnyksellä levottomia iltoja, kesti noin vajaan viikon ja sit palattiin normiin. Nyt taas tätä levottomuutta... mistä vois johtua? Uuden oppimisesta, ja juurikin liikkumisesta, hampaista.. vai onko tässä kohtaa vauvoilla jotain hulinoita. Ikää nyt se 4,5kk. Illalla ainoa niksi saada rauhoittumaan on white noise, johon kyllä nukahtaa ja rauhoittuu helposti, mutta nukkuu kovin kevyttä unta. Sitten kun lopulta nukahtaa, nukkuu kyllä koko yön :) välillä tosi turhauttavaa, kun oon illan torkku...ja siis oikeasti ihan unessa jo kasin aikaa illalla. Tyttö aloittaa rähjäämisen useimmiten just silloin, vaikka hetken oisikin jo nukkunut.

Meillä nyt tosiaan liikutaan jo... ryömitään ja kieritään, haetaan konttausasentoa ja punnerretaan. Karjutaan ja mölytään :D Tällä hetkellä meillä myös pahin karsta kausi... näin viiveellä ja mulla tää hiustenlähtö, tuppoina irtoo :P

Eilen illalla oli taas järjettömän paha oksetusolo, kesti pari tuntia. Tein tänä aamuna raskaustestin ja negaa näytti. Eli pahaolokohtaukset johtuu jostain muusta. Täytynee ottaa puheeksi parin viikon päästä kun käyn lääkärillä uusii pillerireseptin.
On kyllä helpottunut olo, täytyy myöntää.
Ostin kaupasta perhepakkauksen raskaustestejä, jos jatkossa haluaa varmistaa asian..

Ccix, joo on 4kk yöhulinat just ton uuden oppimisen takia ja teillä tunnutaan menevän lujaa kehityksessä eteenpäin :) koska yleensä aletaan ryömiin? Tai ehkä tuokin jo 2 vkon päästä vois, kun nyt kääntyillään kovasti. Kirjat on pop myös.

Tytsy, niin mä jotain muistelin, et ois jotain hulinoit :) kiitos varmistuksesta. Ja mä uskon, et kiitos kuuluu veljelle, et täällä niin kovin halutaan oppia tuo liikkuminen. Tyttö niin ihailevasti kattelee broidinsa menoa. Tosiaan en tiedä, koska yleensä lähetään ryömimään, oisko jtn 5 kk -> meillä esikko jätti ryömimisen välist ja lähti konttaamaan. Vajaa 7kk oli ikää.

Mulla on kans oli oksetusoloa, huimausta ja päänsärkyä. Tein myös raskaustestin ja oli negatiivinen. Johtuu mulla luultavasti niskoista/hartioista. Hieronta varmaan auttais, mut mies ei jaksa ja ammattihierojalle menoon ei oo rahaa :(

Joo voi vittu mää sanon. Mul meni sitte oikee olkapää paskaks. Ja tietenkin oon oikee kätinen. Ei hyvää päivää. Hoida siinä ny sitte poika ku mies on töissä.. :( huomenna sitte pitäs lääkäriin lähtee ku ei tota kättä pysty liikuttaan. Kyllä ottaa päähän!!
Onko tietoo kellää et onko miehen mahollisuus saada saikkua vaikka kyse onki minusta? :o vai miten tämmösseet tilanteet menee?

Air4m mulla oli samankuulosia oloja; päänsärkyä ja huonoa oloa. Jopa oksentelin muutama päivä sitten, tosin silloin saattoi olla pöpö tai ruokamyrkytys... Mutta siis mietin että liittyykö nuo päänsäryt johonkin hormonijuttuihin, imetyksellä siis mennään. Olot oli kieltämättä samanlaisia kuin raskaana ollessa. Ja selkeästi hartioihin liittyviä huimauksia mulla oli aiemmin, oikein maailma pyöri silmissä. Mutta ne on nyt helpottaneet itsekseen. Koitan kiinnittää huomiota hartioiden rentouttamiseen imettäessä nykyään.

Täällä kanssa huono olo viime aikoina. Hormonit? Jumissa oleva selkä? Nestehukka? En tiedä, etoo vaan välillä niin, että tekis mieli oksentaa.

Takaisin