Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin oli raskausoireita joku kk sitten ja jotenkin yhdistin ne tohon kapseliin. Nyt ei oo onneksi mitään muuta ku yllättäen iskevä väsymys, mut lienee johtuvan keväästä ja auringosta. Vuodot on vähentyneet ja ehkäpä jääneet kokonaan pois, mut tämähän on aika pelottavaa... entä jos ehkäisy pettää ja oonkin raskaana. Pitänee tehdä testejä tietyin väliajoin...

Meillä on vaippakoko jo 5 :) neloset tuntu jo kaposilta ja jätti painaumat ihoon. Vaatteissa koko 74-80. Bodeissa 80 on hyvä.

Oho. Meillä vaippa koko 2 ja 62 menee :D typy viikkoa vajaa 4kk. Ja nyt ruvennut toden teolla vaatimaan... ennen heräsi yöllä syömään ihan nätisti, nyt alkaa samantien hirveä huutoitku niin että mieskin herää.. ei kiva.. ei malta nukkua päikkäreitä kuin jotain 10min pätkiä ni sit illalla huutaa naama punaisena väsymystään..voi kunpa tää vaihe menis nopeasti ohi :D

Täällä kans pahoinvointia, päänsärkyä, huimausta, väsymystä ja verensokerit dippailee... Liittänyt hormonitoiminnan palautumiseen ja tähän kevään koittoon ja on mulla tuo niskakin aivan jumissa, sekä väsymys on melkoinen jos ei saa vähintään neljää tuntia unta putkeen yöllä.

Meillä vaatekoko taitaa pääasiassa olla 68 tai 74, 68 alkaa olemaan jo pieni. Kestovaipoissa edelleen S tai M käytössä, sekä noita säädettäviä, jotka menevät koko vaippaiän :)

Onko korvike vauvoja? Kuinka paljon annatte ja miten usein korviketta? Mietin jos suositeltu annos on se 90ml kerralla 3h välein ni silti luen että toiset antaa joku 200ml 2h välein??mistä siis tietää mikä on sopiva määrä??

Jemina, tuu tuonna pullonpyörittäjät ryhmään, sieltä saat lukemallakin varmaan tuohon kysymykseen vastauksen :) meillä 90ml kolmen tunnin välein oli sopiva annos ehkä kuukauden-kahden ikäisenä..
Ja vaipoista menee 3 koko, vaatteista 62cm. Pituus loppuu vaatteista aina kesken kun tyttö on sen verran hoikka.

No meillä menee se 200ml kerralla, kuudesti vuorokaudessa. Nyt typy tuntuu jäävän nälkäiseksi tuostakin määrästä. Toi kolmen tunnin syöttöväli on jtn vanhaa tietoa, vauvantahtisesti syötetään ja ohjeelliset vuorokausimäärät voipi thl:n sivuilta tarkistaa.

Meet Jemina tuohon kohtaan alhaalla jossa lukee laskettu aika joulukuussa, siitä pääsee tohon "päävalikkoon" ja sieltä sit auki toi pullonpyörittäjät keskustelu. Ainaki mun androdilla menee noin :)

Meillä vaippa kokoa4, vaatteet 70-80:o maitoa menee 180-200 n 3-4h välein:) täälläkin tehtiin rtesti(taas) negaa näytti,mut täälläkin kunnon ällötys ja alkuraskauden olot...
Niin ja jemina meilläkään päivällä nukuta muuta kuin rattaissa ja liikkuvissa sellaisissa:/ onneksi saan mun ystävältä juoksurattaat:D kesäkuntoon 2016;)

Muokattu viimeksi:
Mutta siis lopettaako teijäm vaavit ite siis syömisen kun ei enää halua?meijän neiti syö se 90ml huutaa sen jälkeen hetken kunnes tajuaa että maito valahti mahaan ja on sit tyytyväinen. Jos antaa enemmän ni pulauttaa sit kyllä. En oo koskaan antanut 110ml enenpää kerta annoksena.. tuntuu että söisi varmaan ittensä kuoliaaksi :s saa siis ton 90ml lisäksi päivisin tissiä ensin mutta silti meijän ruokamäärä kuulostaa pieneltä teihin verrattuna...

Meillä kans lopettaa itse syömisen ku masu täys. Eihän tuo maitomäärä kerro mtn jos lisäksi imettää, ei sitä tiedä ku syöttöpunnituksella paljonko tissistä tulee.

Ei oo vaa neidille tissi maistunu nyt oikein.. ja tosiaan noita kohtauksia kun maito loppuu ni oon jääny miettimään että annanko liian vähän suositusten takia..

Meillä menee noin 120-150ml kuudesti vuorokaudessa. Sit kun tulee kylläiseksi niin lopettaa syömisen, eikä kyllä vahingossakaan syö yli tarpeiden, suuttuu jos pullo ei poistu silmistä :P

No kokeile vaikka 10ml enemmän syötöllä? Vähitellen nostaa määrää, jos vaikuttaa vauva nälkäiseltä :)

Minä en ole kuullukaan (ennen tätä foorumia) et ei sais antaa kuin 90ml, vaikka korvikeella ollaan menty kaikkien kans... Neuvolassakaan olla mtn sanottu... Minä ainakin(ja niin taitaa muutkin) annan just sen verran kun vauva haluaa syyä:)

Joo, tuo on kyllä vähän omituinen neuvo. Ensinnäkin jos imetystä halutaan tukea, niin pahin nälkä pois tilkalla pullosta ja sit päälle tissiä niin, että vauva yhdistää kylläisyyden tunteen tissiin. Sit taas pelkällä korvikkeella ruokitulle vauvalle kellottaminen ja ravinnon rajoittaminen on täysin sadistista! Sama ku aikaisemmin on saanut imettää vaan kolmen tunnin välein ja vauvan piti antaa vaan itkeä itkunsa,sairasta...

Se ohjeistus että 90ml korkeintaan kerralla on tarkoitettu silloin kun vauva on täysimetyksellä ja syystä tai toisesta saa jollain kertaa pulloa, jotta se ei sotke täysimetystä on annettu tällainen ohjeistus 30ml/h kuitenkin korkeintaan 90ml kerrallaan. Näin olen lukenut imetystukisivuilta.

Meillä syödään tissiä ja korviketta menee 80mlx3/pvä.
Vaatekoko 62 ja vaippakoko 2.

Takaisin