Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samaa mieltä timben kanssa,että onhan se ehkäsy keksitty.. ei siis millään pahalla.
Kyllähän siinä ollaan tietonen ku aletaan hommaileen että on mahdollisuus tulla raskaaksi niin miksi ihmeessä sitte pitää hommailla ilman ehkäsyä jos ei vauvaa tahdo :o

Reippaasti testiä tekemään ja sit päättää mitä tekee jos plussaa näyttää! Eniten abortteja tehdään just synnyttäneille, että et varmasti ole ainut. Tosiaan ehkäisystä kannattaa pitää jatkossa huolta paremmin, mutta eihän sille enää mitään voi jos vahinko sattunut. Itse omasta kropastas päätät ja tiedät oman jaksamisesi, siihen ei muilla ole sanomista. Eikä se muiden lisääntymiseen vaikuta vaikka sata aborttia tekis, kaikki vaan ei voi saada lapsia ja joillain yritys kestää kauemmin. Ei se mun persettä paljoa kaivellut, vaikka just mun keskenmenon jälkeen yks kaveri tuli kertomaan abortistaan, tukena olin, koska eihän sekään aina ole helppo asia. Eli siis, testiä tekemään HOP, ei se murehtimalla asia mikskään muutu!

Tytsy tiedän tunteen kun ollaan varpaillaan vauvelin kipujen takia. Vaikka meillä tuntuu kivut hellittäneen niin ei meillä onnistu kauppareissulla käynnit tai autossa istuskelut pysähdyksissä ilman tytön itkua, joka ei meinaa lakatakaan. Kyllä tässä on opetellut aika paljon ennakointia tekemisten suhteen, ei niin vaan lähdetä innoissaan lyhyille kyläreissuillekaan, saatikka kahviloihin. Viikonloppureissut esim sukulaisille onneksi menee ok kun ei haittaa vaikka lapsi siellä itkeekin.

Olishan tuo hauskaa jos meidän mummoista joku olis tän vuoden joulukuun mammoissakin :D Oma kroppa ja pää ei siihen kykenis, mutta jos niin kävis, olisin kyllä silti tosi onnellinen, vaikka kauhuissani olisinkin. Vanhako oot unelma?

Olishan tuo hauskaa jos meidän mummoista joku olis tän vuoden joulukuun mammoissakin :D Oma kroppa ja pää ei siihen kykenis, mutta jos niin kävis, olisin kyllä silti tosi onnellinen, vaikka kauhuissani olisinkin. Vanhako oot unelma?

Kai jollain voi olla niin nuoret mummot, että voisivat tämän vuoden joulukuun mammoissa olla :D

Mä tiedän tasan mitä lapsettomuus on, yritettiin vuosia tätä esikoista. Ei se siltikään sitä tarkoita että haluan lauman lapsia jos on nyt tullakseen. Ja ehkäisy on kunnossa, oon syönyt pillereitä tunnon tarkasti. Oon jo/vasta 33v.

Kunhan vaan halusin purkaa omaa oloa jonnekin...

Onko jollekin käynyt niin että minipillerien aloittamisen jälkeen tulee parit menkat ekan kuukauden sisällä ja sitten ei mitään vuotoa? Ja siis täysimettää.

Oon aina käyttänyt yhdistelmäpillereitä ja siksi vähän pihalla näistä mineistä..

Unelma joo ei ne pillerit kyl mikään hyvä/varma ehkäsy oo, vastahan täälläkin pyörähdettiin paksuna, vaikka pillereitä syönkin... Toivottasti saat selkoa tilanteeseen, sun ja miehes päätös se on mitä teette.... Tsemiä :)

No voi vee. Lääkäri väitti kovin että minipillerit suojaa yhtä hyvin ku yhdistelmät. Täytyy tehä testi huomenna ja jos se näyttää plussaa, niin täytynee käydä keskustelee herra tohtorin kanssa...

Saattaahan sun hormonit olla tosi sekaisinkin kun ei meidän synnytyksistä vielä kamalan pitkä aika oo ja siihen kaikki imetykset, pillerit, univaje, stressi tms/jne... Mut testin ostoon vaan, tuu kertoo "tuomio", täällä pidetään sormet ristissä et ois väärä hälytys:)

Mulle ei minien kanssa ole tullut kuukautisia ollenkaan (ei nyt eikä ennen raskautta). Kaksi kertaa on sopivin välein tullut nyt synnytyksen jälkeen pyyhittäessä hiven ruskeaa eli "menkat" kai. Kai se on täysin mahdollista, että voi alkuun tulla menkat ja sitten vuodot loppuvatkin. Dunno.

Minien kanssahan pitää olla tarkempi, että ottaa aina samaan aikaan ja siltikään ei kaikilla toimi ehkäisynä. Onhan ne miedompia kaiketi ku yhdistelmäpillerit. Useampi kaveri tullut raskaaksi mineistä huolimatta, siitä sit tiedä onko ajallaan pillerit aina otettu... Voihan noi olot tosiaan olla vaan synnytyksen jälkeiseen aikaan liittyvää tai pillerit ei vaan sovi? Toivotaan negaa testiin, tsemppiä!

Ikuinen unelma, voihan elimistökin olla vielä sekaisin. Mulla ainakin oli toinen kierto pidempi kuin ennen raskaaksi tuloa olevat kierrot. Meillä myös oli pitkä yritys, ja ite aattelen siten että lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Enkä ikipäivänä pystyis tekemään aborttia jos tulisin vahingossa esim nyt raskaaksi.

Mulle pitkä lapsettomuus ja toivottomuus teki sen että lakkasin unelmoimasta perheestä lapsilla. Me rakennettiin elämä miehen kanssa johon ei kuulu lapsia. Yritin vältellä lapsitapaamisia pitkään, mutta vuosien saatossa olin niin turta että muiden lasten kanssa oleminen ei enää tuntunut pahalta.

Esikoinen oli todella suuri ja ihana yllätys viimein <3 en oikein osaa itsekään suhtautua asiaan jos olisin raskaana. Enkä kyllä tiedä pystyisinkö loppujen lopuksi tekemään aborttia...

Ei mullakaan minien kanssa tuu kuukautisia, pientä tuhrua voi tulla jopa ekan puol vuotta tai vuoden... Raskausoireita onnistun keksimään minäkin :D yks päivä olin varma et oon raskaana ku pissatti koko ajan niin paljon, no ohi meni sekin oire... Kyllä ne minitkin aiheuttaa hormoonimuutoksia ainakin mulle. Tukka alko rasvottumaan urakalla ja makiat maistuisi... Lihonut olen muutaman kilon kun väsyneenä jaksanu oikeen miettiä... Poika kyllä voi hyvin :D

Niin joo, tuli mieleen tossa vaipoista taas, mitäs merkkiä kukakin käyttää? Meillä oli alunperin liberot ja kokeiltiin sitte muumeja ja voi jestas neljä olikin paljon paremmat. Muumi pitää hyvin vaikka yön jälkeen vaippa on ihan täynnä pissaa ja kakkakin seassa, yhtään ohivuotoa ei ole vielä ollut. No yks kerta kaupassa huvikseen tutkin ihan halpa halpa vaippoja (extra) ja huomasin että nehän tehdään samassa paikassa ku muumit, Suomessa! Ostettiin kokeeksi ja hyviähän ne on, hiukan erilainen pinta, täysin kuvaton (en mä ny muutenkaan tiedä miks vaipan pitää olla kivan näköinen?) ehkä hiukan heikompi pitämään ku muumit mut meillä päivävaippoina käytössä, ei ainakaan neljän tunnin päästä vielä oo ollu ohivuotoa... Että kyllä ostan niitäkin jatkossa... :D

Meillä täyskestoillaan, muumivaippoja käytettäisiin jos kertseille tarve tulisi. Tyttö pissaa aivan jäätäviä määriä ja öisin kun hetki käytettiin kertsejä, niin kolmesti sai vaipan yöllä vaihtaa ja siltikin sänky märkänä :( Päivisin jokaisen pissan jälkeen. Onneks tyttö kasvoi sopivaksi vaippoihin niin ei tarvii nuista stressata :D Mutta siis suomalaisia ja ekologisia vaippoja suosisin jos ois pakko. X-tran siteet muuten on kans Suomessa valmistettu, vissiin melkeen samoja ku vuokkoset.

Me ollaan käytetty liberoja, kun ne sopii neidille parhaiten malliltaan. Muumit ei oikein istunut. Yhden kerran vaihdetaan yössä ja ei aina sitäkään. Meillä on ollut pampersia ja naty merkkisiä myös kokeilussa, mutta natyt vuoti melkein heti ja pampersin sisäpinta materiaalista en tykännyt.

Meillä on opittu kääntymään selältä mahalleen tai onnistuu ainakin useimmiten. Eilen kääntyi kaksi kertaa sängyssäkin nukkumaan mennessä :) ikää tulee ens tiistaina 4kk.

Takaisin