Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Painoa on kyllä tähän asti tullut ihan ok. Tiistaina on taas ekstraneuvola niin näkeepähän taas miten on painoa tullut viimeiseen kahteen viikkoon. Voi sitten tuotakin miettiä.
3kk kohdilla on tiheän imun kausi, johtuisiko siitä? Kun tuntuu että näitä rinnalla raivoajia ja tiheästi syöviä on nyt vähän enemmänkin. :) Täällä myös, eiköhän se ohi mene.

Täällä kans 14vkoa ja tiheän imun kausi :) hienosti kasvaa pelkällä tissillä! Onhan se ikävä et riehuu välillä rinnalla mut kun tietää et näin kuuluukin olla 3kkn tienoilla niin oon vaan tyytyväinen et on "oppikirjan" mukaista. Meillä mies syöttää edelleen ekan yön syötön pumpattua maitoa pullosta 90ml. Hyvin tuntuu riittävän tuo annoskoko :)

Jooh, vissiin norovirusta meillä... Vauva ja mies onneks vielä toistaiseksi säästyneet. Hitto mikä olo vieläkin, viimeks mulla mahatautia ollu varmaan 20v sitten. Jospa tämä tästä vähitellen.

Warheart, pikaista paranemista!

Kysymys teille kenen vauvat ovat saaneet 3kk rokotukset, annoitteko ennaltaehkäisevästi panadolia? Meillä kun neuvolassa sanottiin, että oma valinta antaako vai ei, ja ei mitään haittaa ainakaan siitä ole. Mielenkiinnosta kyselen onko kukaan näin tehnyt :)

Mitenköhän pauliinalla ja neppsulla menee? Ja joulukuun ensimmäiseksi syntyneellä pikkuprinsessalla??

Paranemista Warheart ja muutkin potilaat.

Meillä ei ole tarvinnut viikkoihin pelätä oitempiä yöunijaksoja. 2-3h välein heräillään. Kuuden aikaan mölytään sitten lopullisesti jo hereille, että ittekin oon ollukaheksan jälkeen iltasin jo ihan silmät lurpsallaan.

Muuten menee hyvin, tervennä ollaan oltu janiinpäin pois. Alotin syömään vitskuja ja kotijumppaileen, niin jospa yleisvointi piristys. Mulla on aina ollu tää kevättalvi rankin vuodenaika.

Ekaks yöks meillä annettiin panadolia rokotuksen jälkeen, tokana yönä meinas unohtua, mut itkeskely sit muistutti. Nyt tuo neiti alkanu itkemään joka ilta siinä 19.30-20 aikaan, mut pian rauhottuu, tiedä sit josko rokotus vieläkin jotenkin kiusais, viikkohan siitä vasta on. Itellä ainakin oli sillon jäykkäkouristusrokotteen jälkeen käsi niin prkln kipeä pitkään, että en ihmettelis vaikka vauvakin vielä kipuilis.

Miten toi tiheänimun kausi ilmenee pullovauvoil? Vai onko niillä sellasta niillä? En ainakaa voimakkaana huomannu jos on ollu....

Just meinasin kans mainita et ehkä tiheän imun kautta monella. Ei siis oo maito loppumassa vaikka olis härdelliä :) luotetaan tisseihimme! Muoks. ja ehkä sitä ei tuu pulloruokituilla? Jos vauva on niin viisas, että tietää että pulloa ei tarvitse erikseen valmistella seuraavaa 3 kk varten?

Mä en antais ennaltaehkäisevästi särkylääkettä. Nopeasti se tehoaa sitten, jos oireita tulee. Ja jonku rokotteen kohdalla oli joku tutkimus sikalenssun aikaan, että voi jopa vähentää vastetta. Mut en muista mihin rokotteeseen liittyi, joten ei välttämättä vaikuta näihin. Kyllä se vauva tai yli 38,5 kuume sitten kertoo, jos on tarve lääkitä.

Muoks. Ja onpa taas tosi luotettavasti selostettu tuo mun juttu tuossa ylhäällä :D Aina kantsii uskoo kun joku tuntee jonku joka kertoi että jonku tutulla oli jotain.

Paranemisia kaikille kipeille!

Mun oli pakko tehä eilen raskaustesti, kun on ollut ihme heikotusta, pyörrytystä ja pahaa oloa viikon verran. Mutta negatiivista näytti. Hauskintahan oli, että kun yllärivauva olis ollu ajoitukseltaan vähän huono ja tietty toivoin, etten nyt ihan vielä olis raskaana, niin tulos oli silti vähän harmi :D Mieskin kysyi, että ootko helpottunut vai pettynyt. Pakkohan se oli vastata, että en mä oikein tiedä.

Aika liki vuosi sitten plussasin. Järki sanoi, etten voi olla raskaana ja tunne oli 100% varma, että oon. Tein testin ja ne kaksi viivaa aiheutti shokin. Ihan paniikissa siinä sitten mietin, et mitäs nyt... en tiedä, mikä ois ollut reaktio, jos ois ollukin negatiivinen :)

Mut siis Air4M, osaan jollain tapaa samaistua sun kirjotukseen.

Jemina-87, huh, sympatiat sinne! Mulle teki jo kolme viikkoa ilman seksiä tuskaa, joten voin vain kuvitella sun tilanteen..

Tänään oli 3kk neuvola, huomenna pikkumiehellä tulee tasan 3kk täyteen. :) Paino oli 5875g (5475), pituus 64,5cm (59,5) ja päänympärys 41,1 (39,3). Suluissa on siis lukemat mitkä oli 2kk neuvolassa. Pituutta tulee kyllä reippaaseen tahtiin, isäänsä tullut! :p Hienosti seurasi katseellaan kun neuvolatäti tutki ja päätä kannatteli todella hienosti masulla ollessaan, jalatkin potki ja sätki kovaa kyytiä, näytti siltä kuin kohta jo lähdettäisiin liikkeelle. :grin

Meillä menee korviketta kerralla noin 180ml, ja se oli neuvolatädin mielestä vähän turhan liikaa. Sanoi, että kiinteät pitää aloittaa sillä viikolla kun pikkumiehellä tulee ikää 4kk. Kuitenkin paino näytti olevan pienesti miinuskäyrällä pituuteen verrattuna, kun pituutta kasvaa kovaa vauhtia. Itse en ole määrästä huolissani, kuitenkin omaan silmään nähden sopusuhtainen poika ja hyväntuulinen :) Nykyään osaan omaa maalaisjärkeä käyttää eikä heti panikoiduta mitä siellä neuvolassa sanotaan.

Nyt jännätään nostaako rokotukset kuumetta ym, toivotaan ettei!

Aurinkoista tiistaita kaikille! :)

Huudetaanko teillä pukiessa vaunulenkille tai turvakaukaloon? Meillä nykyään melkein aina tulee kunnon itku siihen asti, että päästään pihalle tai autoon. Eilen onnistuin hämäämään laulamalla siihen asti, kunnes laskin vaunuihin.

Hansu, täällä pukiessa ollessa ollaan aina kiltisti ja hymyssä suin, etenkin kypärämyssyn laitto on hauskaa kun äidin tai isin naama katoaa sekunniksi ja ilmestyy taas näkyviin kun myssy on paikoillaan :)

Takaisin