Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä siis jatkunut koko yön unet (20-06) eikä rokotteet onneksi vaikuttaneet millään tapaa.. Ei siis tartte olla huolissaan, jos vaan syö ja on virkeä hereillä ollessaan :)

On tää kyllä ihanan helppo tyttö ja mä kun luulin, et esikoinen oli helppo.

Timbe, meilläkin esikoinen otti 2,5vuotta ennen ku tärppäs ja sit kumin kaa häröiltiin ja yhden ainoan kerran jätettiin se ehkäisy, niin joo... Tässä sitä ollaan. Oli tarkoitus vasta syksyllä -15 aloitella sisarusprojekti, mut tää meni nyt näin :D

Pieni kirkas veri kakassa ei ole vaarallista. Jos mustaa kakkaa, niin sit. Ja jos koko ajan on, niin sit kyl kysyisin neuvolassa.

Catherine meillä lääkäri suuttu kun sanoin et kondomilla mennää. Sano et oon sitten kohta taas raskaana ja niit muksui sit vaa tulee ja tulee. Kondomi ei ole ehkäsy vaan tautien ehkäsy sano mun mukava lääkäri Meillä on suunnitelmissa vielä yksi ennenku täytän 35, tänä vuonna täytän 34, jos se meille suodaan.

Paljonko teillä jää rahaa käteen kelan äippä tuesta? Olin jotenki siin uskoa et jää joku 1600e mut siitä viel verot lähti pois :(

Jäisköhän verojen jälkeen n.710e äippärahasta käteen kun lasketin uuden verokortin. Johonkin 20% pintaan tais pudota veroprosentti sieltä 25%:sta. Innolla odotan kotihoidontuelle tippumista ku eihän täällä ole edes kuntalisää...

Ihmeellisiä aikoja noiden unien kans eletään täälläki. Vauva on alkanu meneen jo klo 20 nukkumaan! En muista et esikoinen olis koskaan pistäny noin aikasin jo unille o.O Aamut alkaa selvästi aikasemmin (siinä 8 maissa), joten saa alkaa iteki vähän unirytmiä muokkaamaan :) Ja päiväunet osuu kans yksiin isosiskon unien kans :O Tuleekohan tästä sitte taaperoiässä hirveä uhma-payback ku tuo on noin lepposa ny vauvana :D

Sisu: Onpa teillä kyllä ollu ihmeellinen lääkäri o.O Me mentiin miehen kans ihan onnistuneesti kortsuilla tuo kaks vuotta enne ku tätä kakkota ruvettiin yrittään. Ja niillä aiotaan mennä nytkin. En todellakaan rupea nyt imetysaikana popsimaan enää lisää hormoneita ku menee jo näistä oman kropan tuottamista välillä pönttö sekasi :P

Teillä tulee palkan mukaan nuo rahat. Mulla minimimäärä niin saan vaan sen... Mikähän se summa oli... Joku 500? Että en mä tiedä millaisia summia normaalisti saatte, mulle 1600 olis jo koko palkka xD ja siitä verot tietty pois xD

Kyl mullakin kaiketi minimi toi äp-raha ja työttömänä olin jonkin aikaa ennen raskautta. Mulla tais töissä käydessä bruttopalkka olla himpun vajaa 1500e ja 37,5h/viikko töitä. Tiiä sit ketä ne pienituloiset on, kun melkeen täydet hoitomaksut piti maksaa ku duunarimiehen kans niin kovin tienattiin :) Eipä siinä, ei oo semmosta omaa alaa löytynyt, että ois into piisannut opiskella parempipalkkaisiin töihin ihan vaan rahan takia. Kyllähän se välillä vituttaa senttejä laskea ja melkeen kateeksi käy yksinhuoltajat, joka siis itsekin aikaisemmin olin, kun eipähän ollu rahasta pulaa :D

Sama juttu, minimillä mennään, käteen jää vähän vajaa 600€.

Ja yliopistokoulutuksellakin mun palkka tulee olemaan sitten joskus joku 2300€ miinus verot :/ Että ei se opiskelukaan aina sitä taivaisiin nosta... Ja siis ylempi korkeakoulututkinto.

Edit: tai saattaa olla lähempänä 2500€, en oo varma...

Muokattu viimeksi:
Mä ite oisin jollain teknisellä alalla tai fysiikka/biologiapainotteisella ja kyl palkat ois sit reilusti kovemmat, varmaan 3-4k alkaen mitä tuttavia seuraillut. Koko sukuhan meillä on opettajia ja semmosta minusta ei ikänä tule :D

Hello pitkästä aikaa:) täällä ollu niin härdelliä et ei oo kerennyt kirjoittelemaan!
Täällä opittu tarttumaan leluihin kiinni ja viemään ne suuhun, nyrkit kyl edelleen parasta ikinä:D kääntymistä yritetään mut siitä mitään tuu kun käsi on tiellä...
En enää muista mitä kaikea piti kommentoida, uskomatonta miten huono muisti on:D
Tuki asiasta sen verran et ennen veroja mulle tulee 900 ja lapsilisät päälle:)

Lumittarelle täältäkin suuret tsempit! Toivottavasti pian saatte selvyyden pikkusen tilanteesta eikä olis mitään vakavaa!

Ennen veroja saan noin 1500e ja verojen jälkeen n.1100e +lapsilisä 96e. Ei mitään päätä huimaavia summia siis :rolleyes:

Aika paljon näköjään heittelee tuon äitiysrahan määrä niidenkin välillä ketkä eivät ole töissä, itse irtisanoin itseni kun sain tietää olevani raskaana ja tein töitä ensimmäiset 6kk raskaudesta joten minullakaan ei tule palkan mukaisesti äitiysrahat :eek: Jos joku ihmettelee miksi irtisanouduin, niin en halua kyseiselle alalle perheellisenä palata :)

Niinu mulla sama tilanne mul on kyl vielä työpaikka mut en siihen kyl palaa kun en halua olla viikkoa pois kotoota... Nyt pitäis sit keksii mitä sitä haluisi isona tehdä ;)

Tukihan menee meillä 2013 tulojen mukaan (tai viimeinen 6kk). Ja joo, oon kans yhdellä toisella palstalla kuunnellu mitä kaikkia tukia sitä voi varsinkin yh:na saada, tuntuu ihan hullulta, et työnteko ei kannata ja monet vaan kaikinkeinoin keplottelee itselleen kaikki mahd. tuet.

Tuki voidaan laskea myös lyhyiden työpätkien perusteella niin, että katsotaan niin kauas taaksepäin, että saadaan yhteensä 6kk:n tulot. Paitsi opiskelijoilla ei jostain syystä voida laskea niin, vaan ainoastaan edeltävältä kuudelta kuukaudelta :mad: Ihan pikkasen ottaa päähän, kun oltiin täysin siinä ymmärryksessä, että mun tuki lasketaan niiden työpätkien perusteella, kun oon ollu työttömänä työnhakijana välillä, mutta ei. Ollaan sitten oltu rahallisesti aika pulassa, kun tuleekin vaan se minimi.

Niin ja mun valitus siis edelleen käsittelyssä... Voi siis hyvällä (tosin epätodennäköisellä) tuurilla vielä käydä niin, että saan takautuvasti lisää tukea.

Äsken vaippaa vaihtaessa huomasin että kakan seassa oli muutama verihippu. Nyt kun tarkemmin ajattelen niin eilisillan kakkavaipassakin saattoi olla jotain pientä punaiseen viittaavaa. Miten tähän pitäisi suhtautua? Onko muilla kokemusta vastaavasta?

Meillä on vauvalla (10 viikkoa vanha) tullut punasta verta kakatessa jo useamman viikon lähes päivittäin. Vauva on kärsinyt lisäksi mahakivuista jo lähes syntymästä saakka. Käytiin lääkärissä veren takia, diagnoosina joku suoliston tulehdus, en muista virallista nimeä. Tulehdus kuitenkin harmiton, ja yleinen rintalapsilla. Verta voi tulla useita viikkoja ja ruokalusikallinenkin kerralla. Jos veri mustaa tai tummaa, on asia vakavampi, kirkas veri tulee jostain peräaukon lähettyviltä. Verenvuoto vaatii kuitenkin lääkärissä käynnin, varmistamaan ettei vakavammasta kyse.

Takaisin