Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuli jälkivuotoa reilu neljä viikkoa ja ekat kuukautiset tuli siinä seitsemän-kahdeksan viikkoa synnytyksen jälkeen. Eli pari kolme viikkoa jälkivuodon loppumisen jälkeen... Luulin että ne pysyisivät kauemmin poissa!! :confused: Olisivat saaneetkin pysyä, olin jo 9kk niin tottunut ettei niitä ole. :D
Ja oli kyllä huomattava ero jälkivuotoon, alkoi päivänä x ja loppui hiljalleen muutaman päivän jälkeen. Ja oli selkeitä menkkakipuja :D Enpä muistanutkaan miten inhottavalta ne tuntuvat!

Jemina, kyllä yritän muistaa treenata lantionpohjalihaksia ja jotain yhteyttä vuoteluun huomannut eikä ollut mitään puhetta kuurista, mutta sillon vuoto oli vähenemään päin.

Meillä on kädet löytynyt, joten kaikkeen pitää, tunnustella, tarrata ja tunkea suuhun. Paras on kevyt seepra unilelu, jota voi retuuttaa :hilarious: Kädet menee kyllä suuhuunkin paljon ja ikeniä ylhäältä hankataan yhdellä sormellä.

Neiti on alkanut myös keskustelemaan kunnolla ja kunnon naurahduksia tulee välillä. Miehen kanssa juttelivat varmaan 10min ja kiltisti neiti odotti vuoroaankin välillä:) aika hellyyttävää! Ikää tulee huomenna 12vkoa :happy:

Me ollaan nyt oltu lääkärissä, ei vielä ainakaan testeissä ole mitään ilmennyt. Seuraavaksi odotellaan että päästään ens viikolla silmälääkäriin joka katsoo noi eripariset pupillit...huoli on edelleen päällä mutta täytyy yrittää elellä normaalisti, vauva kun vaistoaa niin herkästi jos jotain on vialla. Lääkäri kyllä sanoi että tuskin pojalla mitään ihmeellistä on kun kasvaa ja kehittyy niin hyvin ja on hyvinvoiva. Paitsi että tänään saatiin rota ja jännittää kuinka isoja vaivoja se aiheuttaa! :)

Mulla on ollut "raskausarpia" jo teini-iässä joka puolella. Sillon tietty niitä häpesin, kun ei muilla ollut, mutta siitä huolimatta olen kehdannut bikineissä kulkea. Ja nyt ei voisi kyllä vähempää kiinnostaa, mitä muut mun kropasta ajattelee ja näkyykö arpia kun rannalle menen. Ihan sama. Ehkä se on ikä ja elämäntilanne (27v, onnellinen avioliitto ja lapsi), jotka pistää asiat oikeaan perspektiivin ja mittasuhteeseen. Älkää huoliko arvistanne, onko niillä muka jotain väliä!? Ellei sitten kilpaile missi-/fitnesskisoissa tai tee mallinhommia. Tottakai arpiin pitää tottua, jos sellaisia ei ole ennen ollut, mutta ne ovat eletyn elämän merkkejä niinkuin rypytkin. Olkaa niistä ylpeitä :)

Meillä edelleen pojun masu kipeä ja sekaisin. Ihan hirveä lorina kuuluu massusta, ilmaa pöristellään kovasti ja kakkaa väännetään :( Taas aamulla nukkui mahallaan mun masun päällä. Unipätkät on kaikkinensa ollut nyt lyhyempiä, kun ilmeisesti heräilee masunväänteisiin.

Sunnuntaina meille tuleekin valokuvaaja ottamaan kuvia pojasta. Oliko jollain muulla ollut valokuvausta? Miten sujui?

Tsemppiä Lumitar! Toivotaan, ettei ole mitään vakavaa! Loistava merkkihän se on, jos vauvan vointi on kuitenkin hyvä.

Hansu kun menit ultraa kohdun toisella kertaa, soititko neuvolaa ja sitä kautta sait ajan? Vai terveysaseman puolelle?

Mulla jälkivuoto kesti vähän päälle 3 viikkoa, ja muutamia päiviä myöhemmin alkoi kuukautiset. Muistan, että ihmettelin, että onko tämä nyt vielä jälkivuotoa vai menkat, mutta kyllä ne kuukautisiksi tunnisti kun mahassa nippaili samalla tavalla. Eka vuoto oli ihan hirveää, sidettä sai olla koko ajan vaihtamassa, vuosin kuin seula! Muutama päivä sitten loppui toiset kuukautiset, vuoto ei ollut läheskään niin paha eikä menkka kivutkaan kovia. :) itsekin yllätyin, miten "nopeasti" menkat alkoivat synnytyksen jälkeen, olis saanu luvan pysyä pidempäänkin poissa, tottunut kun olin ettei ole kuukautiset huolena :confused:

Täällä myös on nyrkit löydetty, jos tutti lähtee niin heti hamuillaan nyrkkiä suuhun ja lutsutetaan. Nyrkeillä on myös kiva leikkiä, niitä heilutellaan ja pyöritellään ilmassa ja ihmetellään. :) myös leluja on kiva töniä nyrkeillä, ikää nyt 9 viikkoa.

Parina päivänä poika ei millään suostunut päikkäreitä nukkumaan, päivän aikana nukuttiin maximissaa 30min, ja sitten loppupäivä rutkutetaan ja kiukutellaan kun on niin väsynyt. Yöunissa tämä on näkynyt, viime yönä ennätys, ensimmäinen unipätkä 11h putkeen! :)

Jemina kävin jälkitarkastuksessa kasi viikolla ja neuvolasta kehotettiin käymään yksityisellä tai odottamaan pari viikkoa ja sit lähete neuvolan kautta. Ysi viikolla kävin sit yksityisellä ultraamassa kohdun ja mitään ei ollut jäänyt sinne. En oo siis sen jälkeen käynyt muualla kuin yksityisellä. Melkein kuukausi oli vuotojen välissä, että sen puolesta voisi olla menkat. Nyt tullut vuotoa vaan yli viikon ja toisina päivinä enemmän ja toisina päivinä vähemmän. Mutta ei kait se mitään tulehdustakaan voi olla, jos kertaalleen ultrattu. :eek:

Teillä joilla on jo kuukautiset alkaneet, imetättekö? :O Mulla on täällä kaikki sormet ja varpaat ristissä, ettei menkat vielä alkaisi :D

Ihmettelin et miks vaavi haisee iha vanhalle maidolle ennenkuin tajusin et tosiaan hänen nyrkit haisee kun koko ajan on suussa :D

Oonko nyt turhaan huolissaan kun vauva nukkuu putkeen 19-1, eli 6h? Syötiinkin viimeksi klo 18. Nostin varovasti tissille ja heräsikin heti syömään. Oon ihan äimänä että ei syönyt illalla useampaan kertaan vaan posotti nukkua. Nyt imuteltiin ja taas unessa. Sanokaa esikoisäidille että hermoilee turhaan..

Faline, kyllä meilläkin usein nukutaan 5-6h putkeen. Nyt just parina päivänä nukkunut päivälläkin ihan mahottoman pitkään. :) Eiköhän tuo ihan normaalia ole, jos jaksaa syödä kuitenkin eikä ole veltto. Nää kasvaa niin kovaa että välillä väsyttää . ;)

Täällä täysimetyksellä, eikä näy menkkoja...

Päädyttiin muuten olemaan ottamatta mitään ehkäisyä, eli saa tulla jälkikasvua jos on tullakseen. Tällä taktiikalla meni 3 vuotta viimeksi. :D Onko täällä muita jotka jätti ehkäisyn ottamatta?

Nyrkit löytyny meillä kans ja niitä lutsutellaan kokoajan. ;) Hampaat vaivaa myös. Alakulmahammas kohta läpi!!

Äsken vaippaa vaihtaessa huomasin että kakan seassa oli muutama verihippu. Nyt kun tarkemmin ajattelen niin eilisillan kakkavaipassakin saattoi olla jotain pientä punaiseen viittaavaa. Miten tähän pitäisi suhtautua? Onko muilla kokemusta vastaavasta?

Catherine, me ei otettu kans mitään ehkäisyä. Meinattiin jos katsois vähän varmoja päiviä, paitsi että eilenkin olis sen mukaan tarvinnut käyttää kumia ja hups - unohtui :D Meillä meni tämän esikoisen yrittämisen kanssa niin pitkä aika ja jouduttiin hieman apukeinojakin käyttämään, niin tällä keinolla nyt koitetaan välttää se yrittämisen stressi. Ja lääkärikään ei neuvolassa suositellut kyllä meille ehkäisyä jos sisarus esikoiselle halutaan vähemmällä stressillä :) Itse toivoisin raskautuvani esim. kesällä, niin tulis ees vähän ikäeroa lapsille :)

No minä nyt sanoisin että ei tartte huolestua nukkumisesta...:D meiän enkka on 9 h heräämättä.. Nyt on menty sillee sopivasti 6 h, syönti, 3h... Päivällä nukkuu monta kertaa silti ja ne yhdet unet on sen 3h koska sen jälkeen herätän...

Takaisin