Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen siirtänyt vauvan rytmiä vartti kerrallaan. Joskus se onnistuu, yleensä ei :D vauvan sisäinen kello on aika tarkka joten pienillä siirroilla voi päästä parempiin tuloksiin...

Voi pöh, niinkö kauan näitä vääntöjä kestää :( No ei voi mitään... Toivotaan, että vähän nopeammin helpottaa...

Kauanko teillä ennestään synnyttäneillä on kestänyt että vatsa nahka on palautunut? Vai onko palautunut :D ja onko kaikilla vielä linea negra tallella?

Mulla linea negra vielä, mutta on haalistunut. Nyt kolmannen jälkeen nahka vielä hivenen lörppöä. Saunoessa kuivaharjaus ja kookosöljyt päälle, tiedä sit onko apua ollut. Aikaisemmin on vuoden sisään ollut kroppa normaalikunnossa, esikoisen jälkeen tais olla nopeammin, tietysti poislukien tissit, jotka eivät palautuneet normaaleiksi.

Itellä nyt tämä joulukuun vauva esikoinen.. tuli se +23kg ja vielä 13kg jäljellä ja maha tosi lörppö linea negroineen.. ärsyttää kun ei mee vanhat vaatteet päälle :(

Itellä nyt tämä joulukuun vauva esikoinen.. tuli se +23kg ja vielä 13kg jäljellä ja maha tosi lörppö linea negroineen.. ärsyttää kun ei mee vanhat vaatteet päälle :(
Jemina mulla on aikalailla sama juttu! :( Mulle tuli +27kg ja siitä on vielä 8kg jäljellä ja aika tiukassa on. Ei minua kilot sinänsä haittaa, ne saa aina pois, mutta nämä vatsaa koristavat arvet, jotka ovat tummia ja syviä plus reisissä, nivusissa ja tisseissä olevat vaaleammat arvet joita sain. Niitäkun ei koskaan pois saa, toisin kun kilot! Taisi minun bikineissä oleskelu jäädä tähän 22 ikävuoteen... Linea negra vielä tallella, ehkä vähän haalistunut mutta ei jää kakkoseksi kyllä noille tummille raskausarville.

Mullakaan ei mene vanhat vaatteet päälle tai jos menee niin pursun niistä ulos. :mad:

Linea negra on vielä molemmin puolin napaa... hassua kun koko viiva tuli näkyviin vasta synnytyksen jälkeen... Tosin mulla on hyvin hyvin vaalea iho ja siten viivakin haalea. Vatsa on vielä pehmeä ja jenkkoja on, kylläkin syöminen ollut vähän sitä sun tätä. Tänään jälkitarkastus ja sitten vois aktivoitua liikunnan suhteen.

Mulla meni vanhat farkut jalkaan kahden viikon jälkeen. Reisissä on vielä vähän ylimääräistä, mutta ne kiinteytyy sitten joskus ehkä. Linea negra on nyt tosi vaalea, joten sekin toivottavasti häipyy kesään mennessä :)

Mulla tuli raskauskiloja noin +11kg, ja kaikki kilot ovat lähteneet. Mahassa kyllä on löysää ihoa mitä inhoan suuresti! :wtf:Kaikki vanhat vaatteet menee kyllä päälle, mutta voi kun tota löysää ihoa saisi pois... Linea negra on hyvin, hyvin vaalea, ei enää meinaa nähdä. Raskausarpia näkyy myös mahassa, tosin ovat haalistuneet jonkin verran. Nivusissa myös vähän arpia, mutta nekin ovat jo hieman haalistuneet.

Mahan venymiseen mennyt kuitenkin 9kk niin kannattaa antaa itselleen armoa palautumisen suhteen. Aineenvaihdunta pysyy tehokkaana liikunnalla, riittävällä juomisella, syömällä säännöllisesti ja pintaverenkiertoa voi tehostaa vaikka just kuivaharjauksella tai erilaisilla kuorinnoilla. Ihoa kannattaa ravita niin sisäisesti kuin ulkoisestikin ja muistaa riittävä rasvansaanti, sekä vitamiinit. Kun omaa terveet ruokailu- ja liikuntatottumukset, ei pitäs olla ongelmia kilojen tai oman jaksamisen kanssa :)

Mulla tuli +21kg, joista nyt 3kk kohdalla jäljellä 11kg. Laitokselle jäi 6kg. Nyt tuntuu että junnaa, mutta onneksi mittaan senttejä niin tulee tulosta ja kyllä ne vaatteet kertoo että jotain hiljalleen tapahtuu. Tavoitteena on saada kesään mennessä ainakin 5kg pois ja jouluun mennessä loput. Pitkät lenkit on mulla paras pudottaja normaalin ruokavalion lisäksi. Vatsan nahka on vaan inhan löysä kun hölskää liikkuessa, kävellessä pidänkin korsettia niin pysyy paketti paremmin kasassa.

Mulla tuli kans semmosseet +27kg. Nyt 11kg jäljellä.. kyllä tää pikkuhiljaa tästä. Mua ei kyllä yhtään haittaa vaikka onki löllöä jokapuolella ja arpia.. kaikki oli kyllä tämän arvosta :) nyt meillä on pieni söpö ja niin rakas poika <3 kyllä tässä kerkii vielä palautumaan!
Pakko lisätä vielä että minä ainakin aattelin ens kesänä kyllä biksuja käyttää, ei haittaa mitä muut ajattelee. Siinähän kyttäävät jos niin kaameelta näytän! ;)

Olen aika kade teille keille ei raskausarpia tullut. Kuten sanottua, kilot kyllä lähtee, mutta arvet ei! :(
Warheart olet aivan oikeassa tuossa että tulisi olla armollinen itselleen kilojen/vatsan palautumisen suhteen.
Miten te, keille arpia on tullut, suhtaudutte niihin? Erityisesti heidän ajatuksia haluaisin kuulla, keille on ihan reippaalla kädellä niitä arpia tullut. :)

Täällä näkyy vielä linea negra ja yli 3kk synnytyksestä. Mä oon niitä elastisnahkasia ihmisiä, et mun maha katosi, kun vauva oli pihalla (yöhoitaja kysyi, kun pääsin osastolle, et missä maha on) ja kilot samoin viikon sisään :D bmi mulla 25, eli en oo lihava enkä oo laiha... ja raskauskiloja tuli n. 10 kg. Arpiakaan ei tullut, että voisin sanoa, et olin kaiken suhteen aika onnekas :)

Takaisin