Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voisikohan toi karstottuminen johtua just noista hiuksista kun ei ilma pääse päänahassa kunnolla kiertämään? Tiedä häntä :)

Jemina joo loppui itsellään sit ja 8vkon kohdolla tuli vähän runsaammin vielä. Luulin, että alkoi menkat silloin. Kannattaa tosiaan sit kysellä meuvolasta sitä lähetettä, jos ei lopu.

Meilläkin on aikas paljon hiuksia ja karstaakin on ollut. Laittanut babyoilia päänahkaan tunti ennen suihkua ja pesty pois, mutta monta kerta joutunut tekeen tuon.

Äippä: Aivan ihana tukka teidän pienokaisella !! :) Mein poitsulla pikkase tummaa takatukkaa ja päältä melko kalju :D

Mites tulisko kohta ajankohtaiseksi soseiden aloittelu ja maistelu? Meinasitteko te muut millon aloitella 4kk vai lähempänä 6kk? Itsetehdyt vai kaupan? Pitäisköhän aiheesta tehdä ihan oma keskustelu, itse ainakin kuulisin mielelläni vinkkejä ja reseptejä kiinteiden aloitteluun teiltä kokeneemmilta:)

Mun äiti joka on eläköitynyt lastenlääkäri sano että karsta on kuollutta ihosolukkoa jota kertyy kun vauvan kasvu on niin hurjaa ja iho uusiutuu koko ajan. Hiusten kohdalla ei pääse samalla tavalla irtoamaan kuin muualla ja pitää sitä vähän avittaa. :) Meillä on kulmakarvoissakin ollu jonku verran, sieltäkin öljyn kanssa rapsuttelemalla saanut pois.

Joulunyytti, me aloitetaan soseet 4kk, potulla:) itse tehtynä... Tulee halvemmaksi mut ei niissä kaupankaan mitään vikaa, meillä muutama aina varalla:)

Huh mikä tukka äippä. Mut tosiaa yhdistäisin karstan hiuksiin.. mut meijän vaavil tuli myös olemattomiin kulmakarvoihin karstaa :D ja hansu mä oon miettinyt että kauan ootan et nää loppuu.. mut ku ei mitää hajuja yms ni en usko et on mitään ihmeempää...

Meillä ois tarkoitus taas pääasiassa sormiruokailla, et sitten ku vauva istuu tai saa alkaa istuttamaan, niin alotettas maistelut :) Varmaan porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia, kesäkurpitsaa ainakin ekana maistellaan, sit vaihtelevasti jtn proteiinia. Soseita jos syötetään niin ite tehdään, saa paljon maistuvampaa ja ei sisällä mtn ylimääräisiä (sitruunahappo, lisätty sokeri, palmuöljy yms).

Warheartin kanssa samoilla linjoilla ruuan suhteen. Vauvaa kuunnellen sormiruokaa :) meidän pienen maha hitaastikehittyvää sorttia, niin menee varmaan lähemmäs 6kk. Tosin kauheen kiinnostunut on kaikesta ja liikkuvainen, että voihan olla et sittenkin jo ennemmin. Hitaasti pienin koeannoksin :) faces on kuulemma jotain hyviä ryhmiä miss reseptejä ja vinkkejä.

Meillä kun aletaan syöminen, niin se alkaa ihan perunalla, itse keitettynä ja soseutettuna.
Mulla on ollu aina ja vastakin on sellanen tyhmä periaate,että välillä teen itse ja välillä ostan, miten millonkin tuntuu hyvältä ja sopivalta... En siis stressaa... :D
Mä ihailin täällä kans tota tukkaa, voi kauhia miten paljon sitä on :D Aivan valtavan ihana tukka siellä Äippä!!!
Meillä ollaan edelleen vähätukkaista sorttia ja karstaakin ollaan silti päähän saatu, nyt vasta itseasiassa kiinnitin siihen huomiota, pitääkin alkaa oikeen toden teolla tekemään asialle jotain.
Hei kun joku oli laittanut tota kookosöljyä, niin tarkoittiko sellasta lasipurkissa olevaa kiinteää ainetta, joka lämmetessä notkistuu? Ajattelin kun mulla on sitä oman tukan öljyämiseen, että voiko sitä samaa käyttää sitte?
Ennen olen ihan vauvaöljyllä. Välillä ihan yönyli pitäny, mut mun lapsilla hikoo pää ja kädet ja kaikki niin,ettei toi hattu koko yön ole kyllä hyvä vaihtoehto :D

Angelique, juu, tommosta lasipurkissa myytävää meillä on :) Eipähän tuokaan sisällä mtn ylimääräisiä myrkkyjä ja käy kylpyöljyksikin. Myös erilaisten kuorintatököttien pohjana oon käyttäny, aftershavena, hiusnaamiona, kuorinnan jälkeen ihorasvana ja tietty ihan ruokaa laittaessa. Monipuolinen öljy :D

Joku kyseli vauva ja taaperoruokakirjaa. Mä sain joululahjaksi 'pipsan keittokirja pienille ihmisille' ja must se vaikuttaa tosi hyvältä!

Mä sain ekan kaa sellaisen neuvon et voi pariks tunniks laittaa ihan ruokaöljy päähän ja sit suihkuun pesulle ja samalla rapsuttelee... Tämänkin sit unohtanut ja just pälkähti mieleen kun tein salaatin kastiketta :P
Näillä mun kaikilla tytöillä ollut täys pehko jo syntyessään 3/4 tommoinen tumma ja suora, 1 on vaaleat ja kiharat:)

Äippä x4, näyttääpä heti isolta tytöltä kun on enempi tukkaa päässä! :)

Itse olen ajatellut, että pyrin vauvalle soseet tekemään itse, mutta fiiliksen mukaan kaupasta ostaa jos siltä tuntuu. Tuntuu "turvallisemmalta" syöttää itse tehtyä ruokaa kun tietää varmasti mitä pitää sisällään. :)

täytyy varmaan totuttaa myös valmisruokiin ,kun on reissun päällä esim. kesällä, ettei mene liian hankalaksi mutta niin itsekin ajattelisin et kotona mahdollisimman paljon omia sössö-mössöjä.

Takaisin