Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tyksissä oli ainakin niitä jääsiteitä ihan osaston pakastimessa ja sieltä otettavissa vapaasti. Itse en tarvinnut mutta jääkaapin ovessa oli lappu.

Minulla kans Hyvinkäästä lämpimät muistot henkilökunnasta! Tosin lastenosaston puolelta, mutta olmeisesti sama inhimillinen touhu myös synnärillä. Heti kun Kuopiosta saavuttiin Hyvinkäälle mulle touhuttiin ruokaa ja kannutolkulla mehua ja jos mahollista saatiin olla pojan kans kahen huoneessa vaikka olivat kahen lapsen huoneita... Alussa kun mua itketti paljon (babyblues) ja muulloinkin henkilökunnalla oli aikaa jäädä lohduttaan, jutteleen jne...

Mindis paljon tsemppiä! Sulla on myt jännät hetket menossa!

Veljen vaimon kans tuli eilen puhetta Nanista ja sano heiän pojalla Nanin aiheuttaneen kauheeta huutoo ja vihreetä kakkaa. Niin meilläki. Suositteli Nutricia soijapohjasta korviketta.. Toi pojan keskosvahvike on ollu Nutricialta, että void toivoo pojan masun kestävän tota saman merkkistä korvikettakin... Tänään kuitenki kokeilussa Semperin korvike... Hohhoj tätäkin hommaa. Onnellisia ootte, joilla rontaruokailu onnistuu eikä tartte pumppailla tai säätää korvikkeitten kans. Kamalaa kun tuo omamaito ei piisaa ja korvikkeet saa pojan mahan kipeeksi :(

Ootko metsäläinen koittanu sitä valion tuutia? Meillä se on ihan ylihyvä, ei mitään vaivoja ja vauva on onnellinen :) pieruja vauva saa varmaan mun maidosta (siitä vähästä mitä saa vuorokaudessa tissistä)

Nuppu ja rahi, onnea :) Kuinkahan pitkään tässä saa viä ite odottaa vauvaa maailmaan...malttamaton!!! Vaikka koko yön supisteli mut ilmeisesti aamuyöstä oireet oli loppuneet kun aamulla heräsin vasta kympin jälkeen ja sänky oli hiukan märkä, joko oon alkanu kusemaan alleni tai sit se oli lapsivettä :O ei sitä varmaan niin vähää tuli kerralla?! tänään 40+2 mut hyvä että antaa edes viitteitä synnytykseen!

Täällä 40+4 ja painaa johonkin hermoon niin, että säteilee ikävästi reiteen :/ maanantain neuvolaa odotellessa

Hyvää uutta vuotta ♡
Meillä myös omat tissimaidot vähissä. Alkuun syödään kummatkinbja lisäksi korviketta pullolla. Nan ha, ja nyt hieman ollut massuvaivoja, mutta kakka tulee joka syötöllä ja paukuttaa joten ei ainakaa ole ilmat jumissa ☺ Olis niin ihanaa jos oma maito riittäisi ja musta tuntuu, että vois riittääkkin, mutta vauva ei jaksa imeä loppuun. Pääasia, että kasvaa. Alkuun ei paino noussut kunnolla, mutta helpotti tietämystä ruuan määrästä kun saatiin neuvolasta vaaka lainaan ☺

Jomottaa alaselkää ja vatsaa. Kaveri on niin lähtökuopissa kuin olla ja voi, mutta supistuksia ei vaan kuulu. Alkaa olla kyllä tuskainen olo

Hemmutar en synnyttäny mut tässä sairaalassa oon ja lääkkeellinen käynnistys alotettii nyt :) jaiks, saas nähä miten käy.. lääkäri veikkaili että kaks päivää täällä ja kaks kotona ja sit kaks täällä ja sit ehkä lähtee syntymään ja jos ei ni sektio :/ mut positiivinen asenne on ainakin ittellä vielä että jospa tää kuitenkin lähtis nopeeta syntyy :)

Mindis mihin perustuu tää lääkärin "ennustus"? Toivottavasti pikkunen syntyy nopsaan, tsemppiä:)

Takaisin