Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnittelut joulukuun kuoriutuneista vauvoista! Suloisia vauvoja olette kuvien perusteella saaneet :love2
Barbatipulle synttärionnittelut ja Ninnukalle voimahali!

Iski melkoinen harmistus kun olin ottanut digikameralla kuvia poikieni ensimmäisestä joulusta ja kuvien koneellesiirron yhteydessä selvisi että kameran muistikortti oli korruptoitunut ja kaikki kuvat kadonneet! Korjausfirma sanoi ettei muistikortille saa enää kuvia palautettua ja vaikka haluaisikin yrittää palauttamista se tekisi arviolta 5000e ja todennäköisesti ei onnistuisi, ensi vuonna sitten otan kuvia useammalla kuin yhdellä kameralla!

Nyt vietämme ensimmäistä lasten uutta vuotta rauhaisasti kotosalla perheen kesken mikä vaihtelua aiempien vuosien juhlinnoille. Rakettienkin ostot jätettiin tällä kertaa väliin, edeltävänä vuotena raketti osui mieheeni joten olkaahan kaikki varovaisia jotka nyt rakettipaukkeen aikana ulkosalla liikutte!

Kiitos vielä siitä että olette tämän vuoden jakaneet raskaus- ja synnytyskokemuksianne ja olleet tukena omia vointeja ja kokemuksia päivitellessäni, ONNELLISTA UUTTA VUOTTA 2016 KAIKILLE! :)

Ninnukalle tsemppiä! Itselläni kans aivan päinvastainen kokemus Oysista, itselle sattui aivan ihanat kätilöt <3

Tuosta käynnistämisestä oli puhetta tuolla aiemmin niin minulle ohjeistettu että jos 41+5 ei ole syntynyt niin kysille heti aamusta kontrolliin jossa lääkäri ottaa saapumis järjestyksessä vastaan. Neuvolassa sanoi että yleensä kyllä alkavat samana päivänä myös käynnistää, joskus voivat jostain syystä antaa ajan toiselle päivälle.

Hyvää synttäriä Anksu80 ja barbatipu!

Onnea Ninnukka89 ja kettukuittaa pikkuisista! Ja toivottavasti pääset Ninnukka tuota kokemusta purkamaan!! Hui :eek:

Viljonkk4, mulle lääkäri sanoi, että pissaamisongelma saattaa liittyä kohtutulehdukseen. Mulla siis tulehdus ja pissaa saa siis juurikin pakottaa ulos.

Kiitos myös mun puolestani tästä odotusajasta, kanssamammat! Olette olleet mieletön tuki ja mahtavaa seuraa :) Ja ihanaa alkavaa vauvantäyteistä vuotta <3

Tyksin täytyy varata aika, ku 41 vko täynnä, mut ajan saa aikaisintaan 41+5, jolloin vasta tsekataan tilanne. Mulla toi on pe, ni voi siirtyy myös maanantaille. Jos edes saisin jonkun kätilön ronkkimaan... ja käyrille ois varoiks kiva päästä

Me oltii synnyttämässä nii kauan että siinä ehti useampi kätilö ja lääkäri vaihtua ja palata.
Yks vanhempi kätilö oli aivan erityisen ihana ja Sanoinki että onneksi hän tuli jossain vaiheessa vuoroon.
Musta tuntu että mun toiveita ei otettu huomioon eikä edetty hommissa "mun ehdoilla". Olin kuitenki toimittanu jo etukäteen tänne toivelistan. Tuntu ihan ku mulle ois haluttu näyttää että täällä mennään näiden ehdoilla ei niinku minä haluan. Esim olin toivonut pystyasentoja synnytykseen ni mut vaan pidettiin sängyssä, lopulta olinki jo suostunut kaikkii näiden lääkkeisiin enkä es voinu muuta ku maata sängyssä jalat tunnottomana. Yks kätilö koko ajan tyrkytti lääkkeitä ja kävi aina sanomassa että mun pitää nukkua, lopulta sitte otin kaikki lääkkeet ku en enää jaksanu laittaa vastaan, halusin vaan synnyttää.
Mutta se on ohi nyt.
Hyvää uutta vuotta kaikille ja onnea vauvan saaneille ja vielä odottaville jaksamista!

Inhottavaa, kun toiveitasi ei ole kuunneltu, mutta luulen, että synnytysasentoon on varmaan ainakin vaikuttanut se, jos/kun vauva on ollut ahdingossa. Sillon ne kai vähän niinkuin joutuu sen synnytysasennon määräämään...

Mulla synnytysasentoon vaikutti se, että olin ensisynnyttäjä ja monen tunnin oksentelun jälkeen niin uuvuksissa, että tuskin olisin jaksanut itseäni kannatella. Siinä oli vähän pakkokin luopua etukäteissuunnitelmista, mutta onneksi lopulta kaikki sujui hyvin. Ootko Ninnukka kysynyt, miksi noin toimittiin? Toivon todella, että pystyt käsittelemään asian ja selviät ilman traumoja!

Inhottavaa, kun toiveitasi ei ole kuunneltu, mutta luulen, että synnytysasentoon on varmaan ainakin vaikuttanut se, jos/kun vauva on ollut ahdingossa. Sillon ne kai vähän niinkuin joutuu sen synnytysasennon määräämään...

Sen ymmärrän että ku tieto ahdingosta selvis ni mentiin heidän ehdoilla mutta ylipäätään touhuissa ei edetty mun mukaan. Yhdellä kätilöllä tuntu olevan "kiire" koko ajan, millon saada mut ottaan lääkkeitä tai saada mut nukkumaan ja tämä myös jätti mut yksin saliin ponnistamaan. Onneksi jonku ajan päästä oli vuoronvaihto ni sai tämän ihanan vanhemman kätilön paikalle jolla ei ollu kiire mun suhteen ja oli muutenki enemmän läsnä eikä vaan suorittanut

En oo vielä ehtinyt asiaa käyä läpi henkilökunnan kans. Tämä yks kätilö jonka kanssa ei yhteistä säveltä löytyny, sanoi jo sunnuntaina ku mut otettii osastolle että ei kannata haaveilla lääkkeettömästä synnytyksestä kun se kipu voi tulla niin yllättäen. Tosi kannustava asenne.. Ja tämän kätilön päätös ottaa mun osastolle koska lapsivedet menny, mutta parin päivän päästä oliki sitä mieltä että ne ei oo menny ja kalvopussi selvästi tuntu(ja siitä seuras kasvojen puhkaisu jne). Oon miettiny oliko Turhaa alkaa käynnistämään koko synnytys etuajassa

Suosittelen lämpimästi kaikille alatiesynnyttäneille jäädytettyä sidettä tonne haaroihin turvotuksen takia.tuntuu ihanalta! Paikat ihan turvoksissa ja kivut yllättäny. Tosin en uskonu, et olisin edes revenny mut niinkin kävi. Synnytyksen jälkeen vaan nukkunu ja kerran käsin lypsäny pojalle maitoa.hirveesti tekis mieli mennä jo kattoo mut järkevintä taitais olla levätä viel. Mut kyllähän sitä vaan haluis tuijotella pikkusta :D varsinkin jos saan pojan viereeni jo myöhemmin aamulla.

Henkilökunta oli ihana eilen illalla ku kysyivät haluanko oman huoneen, koska vierustoveriksi tulee uusi äiti lapsen kanssa. Kysyivät vielä suoraan kestänkö sen. Ihanan huomaavaista ja sanoin, että tänne vaan. Muistuttivat että vauva voi itkeä. Pyysin korvatulpat varmuuden vuoksi, mutta en ole kokenut tarvitsevani vielä. Täytyy kyllä muistaa näit hoitajia jotenkin ku pääsee kotiin!

Pitääki koittaa tota sidehommaa, synnytyksestä nyt viikko ja alakerta ihan jäätävän kipeä ja turvoksissa vaikka repeemiä ei ollukkaan mutta eppari tehtiin imukupin takia :) mindis : lepää ainekin sen mitä pystyt :) ja juomista aineki mukaan, mulla ei ollu mutta toivat limpparia sairaalan puolesta kuitenkin vaikkakaan se ei pysyny sisällä kun oksensin puolet ajasta :( inhoan oksentelemista,suorastaan kammoan ni ois ollu kiva varautua et niinki voi käydä koska jotku reagoi oksentamalla siihen kipuun.Tsempit käynnistykseen :)

Mindis: kysy sairaalalta onko niillä sellasia jäädytettyjä siteitä sit synnytyksen jälkern :D toi jostain pakkasesta ja oli kääritty viel johonkin. Se tuli tavallisten siteiden päälle. Ne hoitajat varmaan tietää :)

Takaisin