Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko teille tullut peräpukamia synnytyksessä? :D Mulle tuli ja aluksi ne ei juuri vaivannut, mutta nyt alkanut vähän vaivata. Mikä on paras lääke niihin? Käsittääkseni ne ei välttämättä lähde pois millään lääkkeellä, että pitäis käydä "hirttämässä" ne? Johan tuol teevees pyörii jos jonkin näköstä pukamalääkemainosta, mutta aattelin, jos jollain ois ihan omakohtasta kokemusta :D

Kokeile Scheriproct voidetta ja puikkoja. Jos ei auta niin sitten lekuriin. Mulla ainakin esikoisen jälkeen auttoi voide ja puikot

Onnea Wildis ja voimia koko perheelle! Esikoiseni joutui kanssa aikanaan vastaavaan happiletku/ylipainemaskihoitoon jolloin pääsin näkemään lapseni reilu vuorokausi syntymästä. Huoli oli kanssa kova pienen puolesta kun oli tiedottomuus lapsen voinnista. Kuopus puolestaan syntyi ollessani flunssassa ja yski paljon lapsivettä (oli lisäksi ollut raskausmyrkytys kun vihreää vettä) johon ohjattiin pitämään lasta pystyasennossa sekä on myös tällä hetkellä nuhasta tukkoinen mutta antibioottien sijaan ohjattu käyttämään suolavesitippoja, höyryhengitystä ja nenäniistintä kotihoitona jonka kuulemma pitäisi riittää ellei vauvalla kuumetta ja ruokailee hyvin. Harmittaa kanssa että flunssa tarttui vauvaan joten ymmärrän tuntemuksesi. Toivottavasti pienokaisenne paranee myös pikaisesti ja pääsette kotiutumaan hyvillä mielin :)

Onhan tää sydäntäraastavaa olla erossa pikkusesta.. Hän voi kuitenkin siellä lasten osastolla hyvin. Pärskii lapsivettä keuhkoista koko ajan pois ja hengityskin sitä myöten sitten aina parantuu :)

Hah täällä mä vetelen suklaata ku viimestä päivää :D ja herra nukkuu tyytyväisenä vieressä ! ❤ kolmelta taas herätään syömään!
Wildis tsemppiä sinne :) meilläki ku poika oli ekan yön erossa ni oli kyllä kamalaa :(

Meilläkin tosiaan oltiin 3 ekaa yötä Hengityskoneessa kolme kerrosta ylempänä.. ei tosiaan ole mitään herkkua olla erossa.. varsinkin kun itse en saanut vauvaa edes syliin, kun vietiin samantien pois.. :/ nyt neiti 11 pvää vanha! Tsemppiä wildis!

Kiitos kaikille tsempeistä. Vaikka olen onnellinen siitä, että hän on muuten terve. Toivon kuitenkin saavani pojan pian syliin ja opettelemaan tissille. Jotenki sitä on semmonen pelko, että muistaakohan se pieni mua ollenkaan ku joutuu olemaan erossa. Haluaisin niin kovasti harjottaa sitä lähikontaktia, että poika sais olla mahollisimman paljon mun rinnan päällä.

Ja tietenkin myös isin rinnan päällä. Isimieskin yllätti eilen ihan totaalisesti kun alkoi itkemään ku poika piti lastenosastolle viedä. Onneks isä sai lähtee mukaan poikaa viemään ku ite jäin röllöttää reva levälleen siihen salin pöydälle.

Onkos teillä muilla muuten sisäelimet hakenu paikkaansa. En ois ite uskonu, miten työlästä on kävellä synnytyksen jälkeen ku sisäelimet valahtaa. Ja toosa on ihan turvoksissa vaikka en edes pahasti revenny. Pari tikkiä vaan ja välilihaki säästy. Silti on turvotusta jotain kolme senttiä ja istuminen vaikeeta.
Mut hei eka luulin ku oli synnytys käynnissä, että en oikeesti selvii siitä. Oli niin paljon kipua ja kaikkee. Nytpä ei haittaa enää yhtään ja oon tosi ylpee itestäni, että selvisin. Kyllä me naiset ollaan vahvoja!! Synnytykset on kyllä uuvuttavia ja raskaita.

Onkos teillä muilla muuten sisäelimet hakenu paikkaansa. En ois ite uskonu, miten työlästä on kävellä synnytyksen jälkeen ku sisäelimet valahtaa. Ja toosa on ihan turvoksissa vaikka en edes pahasti revenny. Pari tikkiä vaan ja välilihaki säästy. Silti on turvotusta jotain kolme senttiä ja istuminen vaikeeta.
Mut hei eka luulin ku oli synnytys käynnissä, että en oikeesti selvii siitä. Oli niin paljon kipua ja kaikkee. Nytpä ei haittaa enää yhtään ja oon tosi ylpee itestäni, että selvisin. Kyllä me naiset ollaan vahvoja!! Synnytykset on kyllä uuvuttavia ja raskaita.
Täällä kans istuminen vaan vähän vaikeeta ja täälläkin selvittiin yhellä tikillä :) kävely oli kans hieman hankalaa synnytyksen jälkeen ku ei meinannu jalat toimii :D
Lisäks mul oli kans samat fiilikset et tuntu ettei millään selviä mut nyt ku ajattelee ni voisin tehä kyllä uusiks mutta ei nyt ihan heti :)
Yllättävän positiivinen fiilinki päällä :)

Ei täällä mikään edennyt mihinkää, edelleen yhtenä kappaleena Huomenna mies lähtee töihin monen tunnin matkan päähän ja Maanantaina laskettuaika...

Ninnukka89 eipä täälläkää homma etene :/ kipuja ei oo mut alaselkää ja päätä jomottaa ja etovaa oloa on koko aika ja sen lisäks tulee semmosia kunnon hikiaaltoja :O huomenna ois la..

Ninnukka89 eipä täälläkää homma etene :/ kipuja ei oo mut alaselkää ja päätä jomottaa ja etovaa oloa on koko aika ja sen lisäks tulee semmosia kunnon hikiaaltoja :O huomenna ois la..

Kaks päivää on yökkäyttäny, mutta mitään ei tuu ja tuota hikoilua kans. Mies sanoo että kämppään jäätyy ja ite nukun pikkareissa ilman peittoa ku on niin kuuma Eilen kyllä välillä iski kylmä horkkatärinä päälle välillä ku supisteli.
Mulla alko eilen alaselän menkkakivuilla ja siitä mahan puolelle ja nivusiin ja sitte meni maha kovaksi. Pyh ja pah tämä varmaan ei tuu helpolla ulos

Täällä tänään la eikä mitään merkkejä tulevasta synnytyksestä näy! Tuntuu että viimeiset kivutkin mitä tässä on ollu alkaa hävitä ja harkkarit vähenee vaan :D

Mutta toisaalta tänä aamuna herätty esikoisen yskään ja mies valitti kun paleltaa niin oli 38 kuumetta eli toivon todella että ei synny ennenkun tässä talossa on mielummin molemmat miehet parantunut ja ettei nyt ainakaan itselle tulisi!

Ninnukka89 täälläki mies valittaa ku on nii kylmä ja itte oon iha hiestä märkänä! En ittekkää oo oksentanu mut tosi etovaolo vaan koko aika.. mulla oli muuten kans aattona tuo kylmä horkkatärinä!! :/
Mulle lääkäri teki tutkimuksen keskiviikkona ja sano että paikat nii hyvin kypsyny että vauva tullee ihan kohta ulos! No eipä vaan näy tai semmosia tuntemuksiakaan oo että vauva ois sieltä tulossa ulos.. käynnistysaika ois sit 31.12 mutta oishan tuo ihanampi jos ei tarviis käynnistellä..

Kesäkirppu jospa siellä pian paranisivat nuo sun elämäs miehet ja säästysit säki siltä taudilta! :)

Takaisin