Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea wopwop, woldis ja popis :happy:

Mäkin oon ihmetellyt välillä, että miten pystytte päivittään viestejä tänne vielä noin pitkään ennen synntystä tai epiduraalin saadessa. Mä olin jo ihan pihalla saliin päästessä ja nukahtelin supistelujen välillä, ku teki niin kipeää ja voimat loppu. Mulla ei toiminutkaan mikään kivunlievitys.:eek:

Eilen oli pikkusen ensimmäinen kyläilyreissu miehen porukoille ja nyt ollaan matkalla mun porukoille tunnin matkan päähän. Pientä kitinää välillä on ollut, mutta muuten matka mennyt hyvin tähän asti :joyful: Toivottavasti kaikilla on ollut ihana joulu! :)

Tiittärä en minä ainakaan ole herätellyt. Ihan oon antanut itse pyytää ruokaa, paino noussut vauvalla hyvin ja ikää nyt 2viikkoa :)

Meillä poika vietiin lastenosastolle kun oli vetänyt keuhkoihin lapsivettä. Happiarvot oli alakanttiin ja happikaappiin joutu ja happiviiksiin. Ovat imeneet keuhkoista nestettä pois. Ja sai minulta infektiotartunnan. Itelläni nousi kuume synnytyksen aikana eli saatiin pikkusen kanssa pöpö jostain. Pojalle menee tällä hetkellä kahet antibiootit ja mulle myös. Nyt vaan odotellaan, milloin vauva saadaan kaapista osastolle mun luo. Sydäntäraastavaa jättää poika ihan toiseen päähän taloa... Arvatkaa vaan syytänkö itteeni tästä kaikesta vaikka lastenosastonhoitaja rauhotteli, että tällaset infektiot ovat yleisiä. Mulla siis strepto oli neg..

Niin ja rintamaito hänelle syötetään letkulla että saa keskittyä hengittämiseen. Hänellä on kovin tyolästä hengittää.

Voi pientä <3 Voimia wildis ja toivottavasti saat vauvan pian vierelle <3

Todellakin voimia! Toivottavasti hoidot tehoaa nopeasti ja saat pikkuisen pian viereesi! <3 Ja hoitaja on ihan oikeassa, tuollaiselle ei voi mitään ja voisi sattua ihan kelle vaan. Kunpa teillä pian jo asiat helpottaisivat.

Popikselle sydämelliset onnittelut nyytistä! :)

Rauhaisaa ja iloista joulua kaikille sekä onnittelut kuoriutuneista joulutontuista! :love2
Mahtava tunne ollut viettäessä ensimmäistä joulua kahden hurmuripojan vanhempina, aattona käytiin sukua näkemässä sekä jouluherkkuja popsien ja tämä päivä rentoutuen perheen kesken kotosalla :)

mä en edes herätelly sairaalassa, 3 tunnin välein, ennen on pitäny. Vaan nyt tosiaan sai nukkua vaikka sen 5h putkeen... Ja kysyinki siitä kätilöltä ni sanoi et on sen kokoinen et ei tarvi herätellä... kotona oon välis joutunu vähän päivällä herättelee ku mun tissit paisuu niin hirveesti et jois vähän vähemmäks...

Missä iässä teillä muilla alkoi se napanuorantynkä irtoo... meil oltas nyt 6 vrk vanhoja ja nyt alkaa näyttää et yläpuolelta alkaa jo irtoilee... En muista miten oli meidän muista lapsista. Kävin eilen joulusaunassa vaikka mietin et saankohan käydä, ku se yksi pahanen tikkiki on tuolla alhaalla...

Meillä irtosi viikon ikäisenä kokonaan napatynkä. :) Esikoisella meni muistaakseni vähän pidempään...

Ninnukka kyllähän toi aika lupaavalta kuulostaa
mietin, että kyllä pitää olla pimeä, kun odottaa oikein, että alkais supistella. Se on kuitenkin niin positiivista kipua, kun tietää sen vievän asiaa eteenpäin. Täysin oireeton päivä alkaa olla taas takana. Närästys vaan vaivaa näiden herkuttelujen toimesta... Örps!

Meillä irtos napatynkä 6päivän iässä. Suunnilleen noin 2viikon sisällä tippuu.

Täällä alkoi supistella saunassa, kipeästi supisti noin tunnin ja sitten tietty helpotti. Nyt on alapäästä tuntunut vihlontoja mutta ei yhtään supistusta. Voi kunpa etenisi jo. :smiley-angelic001

Ninnukka kyllähän toi aika lupaavalta kuulostaa
mietin, että kyllä pitää olla pimeä, kun odottaa oikein, että alkais supistella. Se on kuitenkin niin positiivista kipua, kun tietää sen vievän asiaa eteenpäin. Täysin oireeton päivä alkaa olla taas takana. Närästys vaan vaivaa näiden herkuttelujen toimesta... Örps!

Mulla oli muutama " oireeton" päivä, Mitä nyt närästäny ja vetistä valkovuotoa + mahdollista tulppaa tullu monena päivänä ja kauhea turvotus pamahti jalkoihin keskiviikkona ja pahentunut vaan. Närästys ollu aivan kamalaa mutta nyt ku mainitsit niin tänään sen on ollu poissa! :eek: pelottaa että jos tää ei johdakaan mihinkään

Mulla oli muutama " oireeton" päivä, Mitä nyt närästäny ja vetistä valkovuotoa + mahdollista tulppaa tullu monena päivänä ja kauhea turvotus pamahti jalkoihin keskiviikkona ja pahentunut vaan. Närästys ollu aivan kamalaa mutta nyt ku mainitsit niin tänään sen on ollu poissa! :eek: pelottaa että jos tää ei johdakaan mihinkään

Mulla kuulemma tulppa lähtenyt jossain välissä jo, kun keskiviikkona tehtiin sisätutkimus ja oli kuulemma kanava puhtaan tuntuinen

Takaisin