Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua pelottaa että poika ehtii venähtää ja kasvaa kun viikkoja on jo takana 41. Mutta kätilö eilen rauhoitteli että ei ees näytä minulle isolta että ei pitäis olla ongelma.

Toinen mikä pelottaa on että toimiiko istukka ja virtaukset, lasken liikkeitä paljon enemmän kuin ennen. Piinaavaa kun käy pissalla ja laskee niitä liikkeitä keskellä yötä...

Täällä minä, Herkkusieni, joka alkaneiden supistusten takia 16. päivä pohti, että onkohan minun vuoroni . No kyllä oli! Tosin, oli pieniä toimitusvaikeuksia, eikä ponnistuvaiheeseen päästy, koska vauva ei suostunut jostain syystä laskeutumaan. Oma pieni ihana pullaposkinen poikani syntyi lopulta kiireellisessä sektiossa vasta 19. päivä klo 2.20. Painoa 3500 g, pituutta 53 senttiä ja hän omistaa niin käsittämättömän lumoavat silmät, että niitä voisi tuijotella ikuisuuden verran :love017 Äiti ja isi on ihan rakastuneita pienokaiseen!

Kotiuduttiin eilen ja nyt sitten on äipän ensimmäinen Oma Hetki läppärin ääressä. Puhelimella kun en tätä forumia oikein osaa käyttää kun sairaalassa ekaa kertaa kokeilin, niin siksi vasta nyt pääsen ilmoittelemaan onnenhetkistäni :Heartred Samalla toivon, että poitsu nukkuis mahdollisimman pitkään - onhan tässäkin ketjussa rapiat 30 sivua luettavana :grin

Kaikille muillekin jo synnyttäneille sylikaupalla onnea, rakkautta ja vauvantuoksua :Heartred Teille, joiden joulukalenterissa on vielä avaamattomia luukkuja, teille hirmuisesti vaan hermoja, voimia ja tsemppiä. Odotus kyllä palkitaan!

Nyt syvennyn teidän kuulumisiin ja koitan tarkempaa synnytyskertomustakin rustailla :)

Huomenta! Yhtenä edelleen... Miten niin malttamaton??? :D klo 11 neuvola jossa lupailtu entisen kätilön käsittelyä alapäälle. Toivottavasti todellakin tehdään eikä hellästi. Alkaa olla niin tukala olla. Oon varmaan ainoa joka haluis olla vaikka huomenna synnyttämässä :) esikoisen loppumetreillä tehtiin roisi sisätutkimus ja seuraavana päivänä alkoi tapahtua

Onnea vauvan saaneille <3

Oksitosiinin saa vasta salissa luullakseni siksi, et sen vaikutus sit kestäis loppuun asti. Mä ihmettelin pelkopolilla lääkärille suppateiden lopahtamista ekassa synnytyksessä ja sano, et kohtu on vaa väsähtäny. Et oksitosiinilla päästiin sit jotenkin loppuun, mut kyl ne omat supistukset oli paljon tehokkaampia.
Alkoko mindiksellakin tänään kova rupeama?

Täälläpäin sitten kahteennuttiin 21.12 klo 23:30. Tyttöhän sieltä tulla tupsahti, ihan niinkun lupailtiin. Jaksellaan ihan hyvin, syöminen vaan meinaa luoda haasteita vielä, kun maito ei tahdo nousta. Mulla liikkuminen vielä vähän vaikeeta kipujen takia, mutta kyllä tää tästä. :) synnytyskertomusta tulee myöhemmin kunhan jaksan kirjoitella, mutta sen verran voi sanoo, ettei kyllä mitenkään helpolla päästetty, sellasta kivunlievitystä ei oikein löytyny, mikä olis auttanu tarpeeks. Mut palkinto on mitä parhain <3

Mies on varma, että tää syntyy samana päivänä kuin esikoinen eli 29.12. Näillä, kun on sama laskettuaika 28.12 :D itse taas veikkaan, että äitinpoika ei pidä kiirettä ja majailee masussa yliajalle.

Onnea Herkkusieni ja kärsivällisyyttä sektiosta toipumiseen!

Tiittärälle myös paljon onnea ja voimia sullekin synnytyksestä palautumiseen.

Täällä aamukahvilla, kullannuppu sylissä tuhisee. On seniinihana. Meillä olis eilen ollu LA mutta poika onkin jo 7,5 viikkoa. Vatsavaivoja lukuunottamatta kaikki on mennyt hyvin. Paras etukäteiajoululahja ikinä. Nyt nuo ilmavaivat ja masunnipistelyt ja tosiaan meinaa viedä kaikkien unet. Pojalla on tullut napatyräkin, mutta se ei ole lääkärin mielestä haitallista ja palautuu itsestään joakus normaaliksi.

Yksi yö enää jouluun! Jaiks!

Onnea Metalf, Äyriäinen, Tiittärä ja Herkkusieni! <3

Hitsi et aina kun tänne yrittää jotain rustata, jää pahasti kesken ja lopulta sitä ei enää muistakkaan mitä oli kirjottamassa. No jokatapauksessa täällä ollaan nukuttu oikein makeasti, useampi syöttö kyllä yöllä, mutta nekin hoituneet aikalailla torkkuen. :)

Vinkkejä muuten kantamiseen ja liinailuun? Mulla odottaa trikooliina tossa käyttäjää, mut en oo vielä uskaltanut testata kun pelkään että laitan vauvan sinne jotenkin huonosti. Ois kiva kuulla kokemuksia ja tsemppejä kokeneemmilta kantajilta. :) Pikkutyyppi tänään siis viikon.

Täällä lisä annos cytoteciä ei tehny mitään.
Ukkoki joutu lähtee siskoo viemään 200 kilsan päähän kotiinsa jouluksi. Sisko oli meillä siis talonvahtina. Ja itselleni tuli tosi huono fiilis siitä, että ku tää ei näytä syntyvän ja sisko joutus sit yksin viettää jouluaattoa mökin vahtina.. Halusin että hän pääsee oman miehensä luokse. Eli mies ajaa nyt puoltoista tuntia eka kotiin hakee siskon ja sit puoltoista tuntia kuopioon ja kuopiosta puoltoista tuntia sit joensuuhun. Täytyy vaan toivoo, ettei tää synny ennen kun mieskin kerkee paikalle.

Takaisin