Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä tytöllä massua vääntää ja piereskelee märkiä pieruja mun antibioottien takia. Oiskohan siihen jotain helpotusta olemassa? Ollaan jumpattu jalkoja, että ilma tulis pihalle.

Ei mulla oo menny yksikään synnytys kuten äidilläni :) sillä 6 synnytystä ja kaikki lähteny supistuksilla ja mulla 4 joista yks lähteny normaalisti 40+2 suppareilla käyntiin joka kyllä jouduttiin oksitotiinilla voimistaa

Niinu supistukset ja vauvan aiheuttana paine tyhjentää suolen tehokkaasti, en olis siis huolissaan :)

Jemina meillä heräiltiin 3 h välein ihan oma aloitteisesti :)
Annoitko kumpaakin tissiä vai vain yhtä ja lisäksi pulloa? Mun tyttö nukahtaa jahka on yhtä tissiä lutkuttanut niin pelkään ettei saa tarpeeksi ruokaa!

Viljonkk4 syötkö maitohappobakteereita?
Joo mä itse syön nyt tän kuurin ajan. Vauva ei kuitenkaan mahaansa huuda, änisee ja känisee vaan välillä. Ettei ilmeisesti kauhean kipeä ole. Kai sitä vois silti koittaa vauvallekkin noita maitohappobakteereja tippoina, jos tosiaan niitä saa antaa.

Meille sanottiin,että kahden viikon iässä pitää ruveta antaa d-tippoja ja suositeltiin tuota rela-dropsia,eli maitohappo ja vitamiinit :)
Sitä saa antaa 5 tippaa päivässä,mutta myö aloitettiin yhdellä.

Huomenna olisi neuvola,mielenkiinnolla odotan,että näkee kuinka sintti on kasvanut :) kyllä naamasta ainakin näkee ;) ja mitattiin meidän sellaisella kankaisella mittanauhalla,niin sillä sai pituudeksi jo 48cm <3 ikää meidän mini-miehellä jo 2 viikkoa ja 3 päivää <3

Onko täällä kukaan ajatellu olla antamatta vauvalle D-vitamiinia ja sen sijasta ottas ite enemmän? Ja onko niissä kaikissa vauvojen D-lisissä alkoholia?

Äidinmaidosta ei mee tarpeeksi vauvalle d vitamiinia.siksi suosittelevat vauvalle d vitamiini lisän antoa. En oo kuullu koskaan et alkoholia ois. Mut enpä oo kyll ottanu tuollasta puheeks missään..

Äidinmaidosta ei mee tarpeeksi vauvalle d vitamiinia.siksi suosittelevat vauvalle d vitamiini lisän antoa. En oo kuullu koskaan et alkoholia ois. Mut enpä oo kyll ottanu tuollasta puheeks missään..

Sitä pitäski ite ottaa paaaaljon enemmä mitä Suomessa on suositukset. Muutenki täällä tahtoo olla alakanttiin nuo suositukset. En oo niihin tippoihin ite perehtynyt, kuullu vaan että joissakin ainaki ois joku alkoholi.

Jotku äidit eivät anna vauvalle D-lisää vaan ottavat ite ja vauvan arvon voi sitte mittauttaa jos epäilyttää

Meillä pikkutuhisija ruokailee öisin kolmen tunnin välein :)

Apteekissa kertoivat äidilleni että vauvoilla d-vitamiinilisän liiallinen käyttö pehmittää luita niin siksi 5-tipan suositusmäärästä hyvä pitää kiinni

Ninnukka, miks et haluu antaa vauvalle D-vitskuu?

Mitkä kaikki ruuat teillä on aiheuttanu vauvalle mahavaivoja? Täällä nyt pari kolme tuntia hyssytelty mahaa itkevää vauvaa tissittelyllä... Maito aiheuttaa mahavaivoja ja samalla tuo helpotuksen, en pääse varmaan ikinä nukkuun tänään :O

Takaisin