Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tissit tirskuu mutta ei yhtä ainoaa supistusta.

Järkyttävä turvotus on juomisesta ja kävelylenkistä huolimatta. Oikea nilkka / jalka on ihan kuin jättiläisnorsulla. Vasen ei niinkään. Pitäisikö huolestua? Käsissäkin turvotusta. Soittaisko huomenna neuvolaan vai synnärille asiasta?

Mulla ei kuulunu mitään ääntä vesien mennessä.

Tissinlämmittimenä ruskovillan vyötärönlämmitin.

Meillä sairaalassa sain herutushietonnan ohjeet lypsämistä varten. Kesto n 30 sec. Ensin sivele rintaa kaksin käsin ylä ja alapuolelta, eri suunnista. Ei siis mitään väkivaltaista hinkkaamista mut ei myöskään mitään liian kevyttä, sillei sopivan napakasti. Sitten tee sama mutta ylös ja alaspäin. Sitten ihan kevyesti sivele rintaa kohti nänniä joka puolelta ja nännin ylikin toiselle puolelle. Lopuksi ravista rintaa kevyesti. Tämän pitäis valmistaa rintaa lypsämiseen, itse ainakin koin hyödylliseksi. Tein tätä myös ennen imetystä silloin kun ei vielä herunut kunnolla.

Pikku prinsessamme saapui maailmaan klo 20.40. Täyden kympin neiti, 49 cm ja n. 3,3 kg täyttä rakkautta. Neljä-viisi tuntia kalvojen puhkaisusta (ajantaju katosi lahjakkaasti). Rauhallisen alun jälkeen sellaisella rytinällä, että oksat pois. Kirjoitan lisää, jahka ehdin ja jaksan :)

Paljon onnea Eikiko!
Paljon onnea marlau!
Ihanaa kun päivittäin tulee uusia pikkutonttuja maailmaan :Heartred

Marlau ja Eikiko, isosti onnea! Ja Catherine, ihanaa, että vauvalla kaikki kunnossa ja pääsitte kotiin.

MindiS, ei ole aiemmin ultrattu eikä muutenkaan tehty mitään sf-mittaa kummempaa kokoarviota. Nyt onneksi huomiseksi se äippäpolin lähete, niin tietää edes vähän missä tuolla mennään.

Eilen nousi neuvolareissun jälkeen lämpöä. Pikkusen yli tai alle 37. Oon nyt koitanut levätä ja juoda ja pärjäillä ilman lääkkeitä. Kun pieni lämpö ei vissiin mitenkään vaarallista ole. Unet vaan karkasivat taas jonnekin. Tuntuu, että kaikki lihakswt on sillä tavalla kipeitä kuin kunnon flunssassa ainakin ja siksi sitä puutuu kummatkin kyljetkin sängyssä nopeammin. Ja eilen illalla bongattu ensimmäiset vähän kivuliaammat supistukset vihdoin!

Paljon onnea Eikiko ja marlau!

Mitä Lilithille kuuluu?

Yöllä oli muutamat kipakat supistelut melko säännöllisesti, mutta ylläripylläri tais taas hiipua.
Aamupäivällä olis tytön kerhon joulujuhla, napataan mummu mukaan kaiken varalta. Istuminen on tosi kivuliasta, en tiedä miten onnistuu autolla ajo. Tuntuu että toosa hajoaa.

Milloinkahan ehtisi nukkumaan? Aina jotain kremppaa tai pissahätää.

Tääll yö menny parin tunnin unisykleissä. Aina välillä hereillä. Alkuyö meni hikoillessa ja tämä ja edellinen herääminen menny menkkajomojen kanssa. Ja ihan kunnon menkkajomojen ku selässäki tuntuu jo kuumottavalta.
Toivottavasti heti aamusta alettais käynnistelee jo urakalla ku tänään poksuu 40+0. Toivoin että ei ois tätä tarttenu poksua :/

Täällä meni yöllä hermot.. Tää on niin perseestä oikeesti.. Kutina ei lakkaa enää edes sillä mentholivoiteella, eikä sillä rokkovaahdolla. Terkka anto luvan kokeilla myös miedointa kortisonivoidetta ja kävin sit sibicorttia yöllä laittamassa ja ah sitä ihanaa autuutta ku sain pariks tunniks unta. Oisin toivonu, ettei ois tarvinnu kuitenkaan kortisonia, mut valitettavasti ei taida muu enää auttaa. Huomenna tulee vasta tulokset ja sinne asti kärvisteltävä!

Wildside kuulostaa ihan älyttömältä toi kutina. Mullakin on ollut nyt jotain pientä kutinaa kun tuntuu että masu venyy. Kutinaan on auttanut kun oon suihkussa kuorinut masua Flow suolakuorinnalla, siinä on jotain öljyjä mukana ja se pehmittää ihanasti ihon. Siihen päälle suihkun jälkeen vielä weledan tyrniöljyä niin jo kupu kiittää. Toi kuorinta on muutenkin ihan huippu kun oikeesti suola hoitaa ihoa ja on sopivan karheaa. Kannattaa testata jos vaan mahis!

Tai mites ihan kuivaharjaus? Sori wildside oon niin skeptinen kaikkien sibicorttien suhteen.... Tykkään ite suosia vaan luonnon juttuja. :joyful:

Kuorintojaki kokeiltu. Kaikki maan ja taivaan väliltä.. Tää on ihan jotain uskomatonta. Mulla oikeesti loksahtaa suu auki jos niissä tuloksissa ei oo yhtään mitään!! Ei tää tämmönen vaan oo normaalia enää. Itsekkin suosin mieluummin luonnollista tottakai, mutta nyt on pakko kääntyä lääkevoiteiden puolelle ku muu ei auta enää. Eihän tästä tuu mitään enää, että ei voi edes nukkua ja koko ajan on kun persiille ammuttu karhu. Oikeesti uskalla edes ukolle avata suuta ku sieltä tulee vaan vittuilua. Ukko parka!
Toi kortisoni on oikeesti tällä hetkellä ainoo, joka auttaa edes hetkeks. Ja mietin tässä kovasti, että miten kovaks voi kutina enää mennä.. Toivottavasti toi voide auttaa sinne tuloksiin asti edes..

Tekis mieli oikeesti luovuttaa ja tarjota itteesä jo synnärille ku tuntuu etten pärjää tän kanssa. Onneks sieltä sanovat sunnuntaina ku soitin, että jos en pärjää niin koska vaan oon tervetullu sinne. Mutta ku ei nekään oikeen voi tälle kutinalle, muuta ku käynnistää synnytyksen. On olemassa jotain kutitusta hillitsevää lääkettä, mutta sitä ei taida saada ottaa raskaana ollenkaan. Ja tietysti toinen vaihtoehto on alottaa maksalääkitys, joka hillitsee myös kutinaa mutta eihän sitä voi turhaan alottaa tietenkään. Tulokset täytyy tulla ekana joka tapauksessa. Ja tuskin sitäpaitsi enää alottaavat maksalääkitystä kun tällä viikolla on laskettuaika ja voisivat jo käynnistääkki.

Takaisin