Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muutaman tunnin unet takana tältä yöltä. Lopputuloksena että tää likka ei halua tulla ittekseen ulos eli suuntana Tyks ja käynnistys. Onhan tässä viel muutama tunti aikaa synnytyksellä käynnistyä :D Tänään o 39+6. Toivottavasti käynnistys nopeasti tuottaa tulosta ja sit että nyt oikeasti käynnistävät niin ku viimeksi sanottiin. Viime raskaudesta muistissa lääkärien vaihtuminen ja mielipiteiden vaihtuminen :/ sekin stressin aihe keksittiin viime yönä unettomana aikana :D

Itsehän siis pakon sanelemana sain vain ilokaasua. Ja kyllä jotakin lääkkeitä sain synnytyksen jälkeen, salissa jotain lääkettä suoraan suoneen ja osastolla laskimotulpan ehkäisyyn Klexanea, särkyyn Paratabsia, mahaan Pegorionia ja hb:seen Obsidania. Tarkoitatko Ninnukka siis ilman kivunlievitystä vai ilman mitään lääkkeitä synnytyksen jälkeenkään?

Ilman mitään lääkkeitä missään kohtaa, se ois toive. Tietenkää ei voi tietää miten kaikki tulee menemään mutta jotenki se miten siellä suhtaudutaan es toiveeseen lääkkeettömyydestä, ni ei tuntunu kannustavalta

Iiiih saini nyt on jännät paikat siellä!!! Jospa tyttö malttais sieltä sit nopeesti alkaa tulemaan! :) jännätään täällä sun mukana!! Tsempit! <3

Ite meen kohta verikokeisiin, taas nuita maksa arvoja. Ei auta tähän mahan kutinaan minkäänlainen rasvaus, ei kylmä, ei lämmin, antihistamiini autto pariksi tunniksi ja thäts it. En nukkunu viime yönä ton kutinan takia ollenkaan. Kutisee jos pelkkä ilmaviima käy tohon mahalle. Ja auta armias jos satut hipasee jollain, niin perkele ku meinaa saatana päästä valloilleen siitä kutinasta. Ärsyttää ku oon pahalla päällä jo kolmatta päivää tän kutinan takia ku missään ei vaan oo hyvä olla!!
En keksi enää yhtään keinoa millä tota vois helpottaa. Ja niissä hemmetin sappiarvoissaki menee pari päivää. Kuinka koskaan kestän sinne asti tätä kutinaa.. Ajattelin verikokeiden jälkeen kävellä siihen omalle neuvolantätille ja kysyä häneltä apua, vaikka tuskin hänkään voi mitään tehdä tälle. No mut ainakin hän voi kuunnella mun pahan olon. Vauva onneks edelleen liikkuu hyvin vaikkakin laiskanlaisesti, mutta en oo siitä huolissani.

Toivotaan :) kiitos mindis :)
Kela aiheuttaa harmaita hiuksia tähänki aamuun ku äitiysraha tuli melkein satasen pienempänä ennakonpidätyksen takia vaikka tiputin prosentit nollille loppuvuodeksi. Pitää laittaa muistilappu jääkaapin oveen ja selvittää sen jälkeen ku kotiudun.

Tsemppiä sainille päivän koitokseen! :)
Wildis, itsellä tosiaan sama mahakutinavaiva mutta eiköhän molemmilla kohta kutinatuskailu helpota synnytysten jälkeen, esikoisen synnyttyä aikaisemmin sama kutina katosi kuin seinään, ei enää montaa päivää h-hetkeen :)
Huomenna käynnistysajankohta, tuskin maltan odottaa <3

Mullaku saattaa tässä mennä vielä tammikuun puolelle ku tää syntyy ja nyt jo tuun hulluks tän kutinan kans. En mitenkään kestä! Mulla ku eivät lähe käynnistää minkään syyn takia. Joudun siis vaan oottelee..

Tsemppiä käynnistykseen, saini! Mun kaksi kaveria joutuivat siihen muutama viikko sitten, ja mielipiteet siitä olivat aivan vastakkaisia. Käynnistys voi siis olla positiivinenkin kokemus, toivottavasti sulle sattuu sellainen! :)

Mä aion pyytää tänään neuvolasta lähetettä äitiyspolille, jos ne tekisivät tälle jotain. Mitä pidemmälle raskaus etenee, sitä enemmän oon huolissani: Meillä kun poju oli ultran mukaan nelikiloinen jo viime viikolla. Mulla tekee edelleen oireita synnytyksen käynnistymisestä: Suoli on tyhjentynyt pariin otteeseen, supistelee kipeästi ja paineentunne on kova. Siitä huolimatta tämä ei oikein etene mihinkään, ja turhautuminen on todella suurta. Kuulostelen jatkuvasti vauvan liikkeitä ja googlettelen, miten paljon tämä voi tästä vielä kasvaa... Äh, tympeää. Luulin jo lauantain oireiden perusteella, että NYT se lähti tulemaan.

Tsemppiä myös teille muille tuskienne ja väsymyksen kans! Erityisesti Wildikselle hurjasti tsemppiä, ei varmasti ole helppoa. :(

Täällä ei mitään ennakoivia merkkejä ja 38+0. Kohta neuvolaan ja nyt haluan sen lähetteen koko arvioon. Oon ihan varma, että vaikka sf mitta pienempi kuin esikoisesta niin tää jätkä ei ole pienempi.

Sainille tsemppiä käynnistykseen!

Täällä on viikonloppuna touhuttu iso kasa lihapullia pakastimeen, korvapuusteja, porkkanalaatikkoa, piparitaikina, kaneliässiä.. Kaikesta touhuamisesta ei oo seurannu muuta kuin kipeä selkä ja turvotus jalkojen lisäksi käsiin. Onko kellään kokemusta, miten tuota käsien turvotusta sais laskemaan? Tänään neuvola, joten pitää kysellä sieltäkin.

Tsemppiä käynnistykseen Saini! Toivottavasti sujuu helposti, ettei tarttis eestaas sahata ja arvuutella mikä kenenkin lääkärin kanta on. :)

Voimia kanssa kaikille kipuilijoille ja tuskailijoille, huonosti nukkuville jne, toivottavasti pian helpottaa!

Täälläkin herättiin vaikka mihin, ensin oli kädet kipeät, sit pissatti, sen jälkeen hiki ja seuraavaks juomaan. Lopuks vauva sit heräs ja potki mut ylös, haukotus..! No tänään sit neuvolaan, vähän luulen et turha käynti, mut ompahan jotain tekemistä.

Sainille tsempit käynnistykseen !

Omanapa supisteli koko eilisen kivuttomasti ja yöllä myös, tänään tai huomenna saa syntyä kyllä...Olis neuvolakin nyt aamupäivästä, saasnähdä kuin sinne ajelen kun viikkoon en ole autoa ajanut ja jotenkin tuntuu että toi maha on tosi edessä ja killissä kokoajan.

Imetyksestä vielä, jos jotain vippaskonsteja siihen niin esim kaikki imetys ja äitiysteet toimii vaihtelevasti, perus sarviapilauute jota saa mm kapseleissa (löytyy googlaamalla fenugreek) esim solgarilta jne. Kaikkihan on yksilöllistä, mutta nuilla saa maitoa nousemaan ja herumaan hyvin.
Joillakin tepsii perus kotikalja ja suklaa. Onhan niitä kaikkia ekstra vaihtoehtoja jos innostuu puljaamaan :)

Mulla esikoisen kohdalla maito tyrehtyi migreeniputkeen, jouduin kolme päivää vetämään migreenilääkkeitä ja pelkällä pumpulla ei maito enää oikein noussut ja olin siinä vaiheessa jo aika kuitti kun alku oli haasteellinen. 3-4 kk meni omalla maidolla ja sitten olikin pakko ottaa tytölle muutakin kuin pelkkää maitoa, sillä oli niin tolkuttoman kova nälkä aina vaan. Taidettiin aloittaa vellit silloin jos en ihan väärin muista.

Tsemppiä imettäjille :Heartpink

Mistä saa tätä sarviapilauutetta? Lifestä? Onko mun jo liian myöhä ruveta tätä napsimaan? Voiskin kotikaljaa ostaa kun tänään käyn kaupassa suklaata on tullut mässättyä mutta ei vaikutusta... Valitettavasti ;)

Tsempit unettomille ja mahan kanssa painiville, kohta sekin on vaan kaunis muisto... Noniin nyt rupes sit itkettää kun mietin tätä ajan juoksua, mun pirpana on huomenna 2 viikkoa:,( se kasvaa niin nopeasti! Äh johan tässä oli 2 pv ilman itkua... Baby Blues :,)

Takaisin