Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jemina mulla tuli ainoastaan pientä veristä tuhruu synnytyksessä ei muuta.
Lapsivesikin tuli vauvan perässä, kun vauvan pää oli niin tiukasti korkiksi kiilautunut kanavaan.
Ai menit sairaalaan kun oli 'pelkät' supistuskivut? :o

Jemina, esikoista odottaessa ittellä oli just kipeitä harkkasuppareita ja limatulppakin tuli silloin kipeiden supistusten kera pois. Mutta jos ei ala helpottaa millään niin kannattaa sit käydä synnärillä niin antavat vähän tujumman lääkkeen jolla saa noi loppumaan ettei ihan vie kaikkia voimia sit. Ittellä ei noi kipeät harkkasupparit muuten loppuneet noina kertoina muuten ku synnärin lääkkeillä (tais olla litalginia mitä antoi pari tablettia).

Ei aina tule vuotoa ja lapsivettä synnytyksen käynnistyessä. Itsekin odottelin limatulppaa tai lapsivettä tai edes jotain. Edellisillä kerroilla synnytys kun on käynnistynyt lapsiveden menolla. Limatulppaa en ikinä huomannut ja lapsivedet menivät 10 minuuttia ennen kun tyttö oli maailmassa.

Jemina-87 sairaalaan kannattaa mennä kun supistuskivut ovat sellaiset, että kotona alkaa olla epämiellyttävän tuskaista.

Jos itse en olisi lähtenyt pelkkien supistusten takia sairaalaan, tyttö olisi syntynyt kotiin.

Kiitos vinkeistä ihanat! Pakkasin sairaalakassit niin toistaiseksi supparit loppuivat :D oon menossa perhe dinnerille anoppilaan.. että saa nähä tuleeko sieltä sitten lähtö

Onnea kaikille jakautuneille taasen. Mulla on meni tässä pitkä tovi kun koitin lukea kaikkien juttuja ja nyt mä unohdin ihan kaiken mitä piti kommentoida... Perjantaina päästiin kotiin vauvan kanssa kun mun tulehdusarvot oli laskeneet tarpeeksi. Ekan yön vauva nukku tosi hyvin mut viime yö valvottiin lähes kokonaan... Tyksissä kans pakotettiin herättämään vauva 4 tunnin välein vaikka meidän poika olikin melkein neljä kilonen... Kotona en ole herättänyt, pisimmillään kuus tuntia nukkuu yleensä sen jälkeen kun on huutovalvonu sen 4-5 tuntia. Sitä en oo vielä ratkassut että miksi tää on huuto valvontaa siihen ei auta lisämaito eikä mikään... Tissiä koittaa ottaa, mut ei "tajua" miten sitä syödään kun se raivo iskee...
Sit saattaa sammua ihan yhtäkkiä, naps.
Isä on ollut todella innokas oppimaan vauvan hoitoa, on ihan äärimmäisen hellyyttävää kun tuskahiki päässä aamullakin vaihtoi toisen vaatteita ja muisteli mun ohjeita miten vauvaa oikein nostettiin, pidettiin ja miten missäkin tilanteissa pitää tukea niskaa... Välillä on ollut tosissaan murheellinen kun se aina meni jotenkin pieleen ja vauvan pää heilahti hiukan niin meni vähän paniikkiin ettei uskaltanu ollenkaan ottaa syliin. Itekin tyhmänä ei välttämättä osaa aina oikeita sanoja sanoa ja rohkaista vaan lisää. Nyt olen koittanu sitä itekin opetella ja yrittänyt vain tukea oppimista. Onneks ei ole helposti hermoja menettävä mies. Levoton on ollut joka päivä ja iltasin reppana sammuu jo kymmeneltä kun koko päivän tässä touhuu ja tekee eikä osaa istua paikallaan. Ite en oo koska ollu paikallaan nököttävä tyyppi niin en osannut yhtään levätä eilen enkä edellispäivänä ja viime yönä olin sitte kyllä tosi kipee selkä ja ne väärässä paikassa olevat vatsalihakset... Antibioottia syön kahta vahvaa kolme kertaa päivässä ja buranaa kipuun lisäksi... Liekö baby bluesia tulossa kun meinaa vauvan tuijottelu herkistää kun se on niin SÖPÖ!
Noniin anteeksi. Mä täräytin kauheesti omaa napaa tähän!

Teille joille on tullu raskausarpia nii miten paljon ne teillä kutisee?! Siis mulla kutisee niin paljon, et ku raavin niin oksennus meinaa tulla.. En tiiä tuleeko se oksennusfiilis siitä että tuntuu niin hyvältä ku raapii vai pahalta ku raapii... Perkele en kestä tuota kutinaa. Viime viikolla ei kuitenkaan ollu sappiarvoissa mitään poikkeavaa. Maksa arvot hiukan koholla, mut ei hälyyttävästi.. Onko mitään kotikonstia mikä vois auttaa? Oon rasvaillu tuota mut ei tunnu auttavan yhtään..

Ai menit sairaalaan kun oli 'pelkät' supistuskivut? :o
Supistukset oli 5-7min välein ja sitä veristä tuhrua tuli.
Muuta ei koko avautumisvaiheessa edes tullut.
Kalvoja yrittivät puhkoa kahden eri henkilön toimesta ja eivät saaneet kunnes huomasivat ettei niitä kalvoja edes enää ole.
Sit ihmettelivät, missä on lapsivesi kun kalvot puuttuu.
Syntymän jälkeen sit ryöpsähti vedet vauvan perässä.
Mulls ei siis tullut koko avautumisessa kun sitä tuhrua :-/

Wildis, olen itse saanut helpotusta kutinaan juomalla, ottamalla lämpimiä suihkuja (tarvittaessa useamman kerran päivässä) sekä puuvillamateriaalia olevilla vaatteilla jotka ei kiristä. Jotkut mahaöljyämiset esim.bio-oililla raskausarpien ehkäisyyn ei sovi kun lisää kutinaa, en sitten tiedä onko vaikutusta osin silläkin että muutoinkin atooppinen iho luonnostaan :)
Tulipas nyt jouluinen odotuksen loppu, Helsingissä kotikulmilla viimeinkin lumisade :)

Mä soitin synnärille kun en kestäny tota kutinaa enää ku kaks päivää kestäny todella voimakkaana. Kätilö siellä konsultoi lääkäriä ja ohjeet oli, että saan ottaa antihistamiinia ja kokeilla viileää suihkua. Huomenna verikokeisiin heti aamusta ja 8h pitää olla syömättä. Soitteleevat tuloksista sitten. Vauvan liikkeitä pitää nyt seurailla ja heti jos ei tule tunnissa kymmenen liikettä täyteen niin mentävä käyrille. Toista tuntia ei siis tartte ootella.

Mulla ei jemina tullu mitään vuotoja. Vast just ennen ponnaamista sit sairaalassa.

Amanda, mul on semmonen olo, et toi konttausasento on myös semmonen, jos meinaa syöksyllä tulla ja on vielä kotona, ni pystyy ponnistamista tossa asennossa pidättämään.

Täällä jäi eilen yönä iltarähinät väliin! Kaveri heräili silti 2,5h välein syömään. Aamukuuden syötön jlkn luovutin vauvan isällensä joka luovutti edelleen siskolleen, joka meillä kylässä. Nukuttiin isän kans sitte puol yhteentoista! Ihanaa.

Mulla taitaa alkaa maidon tuotanto käymään riittämättömäks kysynrään nähen. Pakastimesta oon joutunu kaivaan jo pakastettuja maitoja lisäks... Ihana että ainaki tään alun on maito piisannu.

Kävimpäs pissalla, ja pissan jälkeen luulen että tuli lapsivettä pönttöö, oli sellanen pieni väli ja sitte vähän niinku hulahti. Sitä väriä yritin tiirailla mutta eihä se ny onnistu ku pissat oli jo pöntös, JOS, nyt edes oli lapsivettä.. Mutta jos oli lapsivettä, nii pitäskö mulla alkaa lujaa supistella jossain vaiheessa?

Lilith_Mist, mulla eilisen lorahtelun jäljiltä supisteli jonkin aikaa, mutta rauhoittui yöksi. Tänään ollut sama meininki: Limatulppaa irtoaa, supistelee ja paineentunne on kova, mutta ei oo vielä synnytyskipuja. Oon kyllä varautunutkin siihen, että synnytys etenee varmasti hiiiiiiitaasti, kun kaikki muukin tämän raskauden aikana on tapahtunut verkkaisesti. :D

Lilith jos epäilet lapsi vedeks kannattaa soitella synnärille :)

Metsäläinen täällä sama homma että maito ei nouse kysyntään nähden tarpeeksi nopeasti... Ja lisä maitoo annettu että neito saadaan kylläiseksi :/ historia toistaa itseään taas kerran :(

Takaisin