Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mush Mulla ainakin tuntuu, mutta oon jo oppinu tunnistaa mikä on sitä supistuksen aiheuttamaa paineentunnetta pepussa ^_^ Välillä se paineen tunne on ihan järkky, verrattavissa vuoden super ummetukseen

Ootko keksiny mikä vois auttaa? Ihan kauheeta ravata vessassa istumassa, mutta kun mikään muu ei tunnu auttavan.

Ha! Mies saatu kallistettua :D hiukan suostuttelua vaati :D

Täälläki havaittu harkkasupistusten aikaan järkky paine suoleen. Monesti vessaan juossu ja mitään oo tullu. Vauvan pää siell vaan painanu siten.

Onnea taas vauvoista
Kauhea närästys ollut koko illan.. Nyt sängyssä pyörin ja kuului Naks. Mitähän tuo meinaa??

Huomenta. Käynnistys peruttiin koska verenpaine tasaantui. Epäilee raskausmyrkytystä mutta antavat vissiin läääkkeet mukaan ja kotiin seuraamaan paineita. Turvotusta on kyllä mutta mennään nyt sitten kotiin.
Nukahtamislääkkeellä sain 5 h unet.

Catherine onpa nätti tyttö!

Huh, tulipa nukuttua! Eilen illalla vedin kolmen tunnin päikkärit, ja silti unta riitti vielä yöksikin kuudeksi tunniksi. Nyt on kyllä todella levännyt olo, en muistanutkaan, kuinka mukavalta tällainen tuntuu! :) Lapsivettä ei ole tullut enää yön aikana, mutta eilinen lorahtelu aiheutti sen, että paineentunne alapäässä on vielä entisestään kasvanut. Tunnen ihan selvästi, miten vauvan pää painaa koko lantion aluetta. Poju on rauhallinen ja liikuskelee vain vähän, joten ajattelin päivällä soittaa synnärille ja kysyä, täytyykö tilannetta seurata mitenkään. Sitä lapsivettä kun ei enää keskiviikon ultrassakaan ollut mitenkään kauheasti jäljellä, ja nythän se on vain vähentynyt...

Metalf, oliko se naksahdus sellainen yksittäinen ääni? Mulla kuuluu mahasta useinkin sellaista napsuttelua, kuulemma sikiökalvot ne siellä paukkuvat vauvan venytellessä/ liikkuessa. Ei ole mitenkään vaarallista, mutta kovasti napsahtaessaan tuollainen saattaa jopa puhkaista sikiökalvot.

Kysymys mammoille! Herätättekö vauvan unilta syömään säännöllisin väliajoin vai annatteko nukkua niin kauan ku nukuttaa ja syödään sitten kun on nälkä..?

Onko vielä viime hetken vinkkejä synnärilaukkuun (olen jo siitä tehdyn keskustelu-ketjun lukenut) teiltä juuri synnyttäneiltä, että mikä oli se tärkein juttu mitä ei pidä unohtaa? :)

Vilijonkk4 alkuun heräteltiin sokereiden takia (siis laitoksella ja pari pv kotona) nyt sit heräilee itse syömään 3-4 h välein, päivisin 4h välien mutta sit öisin 3h välein... Vähän väärin päin :)
Riippuu myös vauvasta että jos syntymäpaino alle 3 kg niin sit mulle sanoneet että pitäis herätellä niin pitkään että alkaa itse heräilemään...

Hahaa meidän vaavi katsoo kans pikku kakkosta:D sylissä pötköttää ja tuijottaa telkkua(tiedän katsoo vaan kun joku vilkkuu;))... Iso siskotkin nollat taulussa tuijottaa Katti Matikaista ja äiti saa juoda kahvin rauhassa ja foorumi aikaa;)

Vilijonkka, tosiaan alle 3kg herätetään syömään. Taitaa ne noista isommista laitoksellakin sanoa, et pitäis herättää 4h välein. Mut ei sit kotona enää tarvii. Enkä mä aio sairaalassakaan, ku esikoinen sai vaan kauheet kilarit eikä kuitenkaan syöny :D

Vilijonkka, meillä neiti herää itse öisin kolmen tunnin välein syömään, päivisin noin 2-2,5 tunnin välein. Mutta herätän kyllä jos reilusti yli kolmen tunnin menee. Meillä imetys+korvike vähäisen oman maitomäärän vuoksi.

Ootko keksiny mikä vois auttaa? Ihan kauheeta ravata vessassa istumassa, mutta kun mikään muu ei tunnu auttavan.
Hei mä oon keksiny,mikä auttaa.Mene sängylle konttausasentoon ja laita 2-3 tyynyä vatsan alle.Hengitä ja pidä leuat rentona.Rauhallisesti

Meillä mennään täysin lapsentahtisesti.
Yli kolme kiloista ei tarvitse herätellä jollei ole lääkinnällistä tarvetta.
Meillä pimu herää yöllä 1-2krt, mutta illat tankkaa taukoamatta.
Vauvahan syö eri ikäkausina eri tahtia ja siksi on hyvä mennä lapsen tahdissa eikä kellon.

Hei mä oon keksiny,mikä auttaa.Mene sängylle konttausasentoon ja laita 2-3 tyynyä vatsan alle.Hengitä ja pidä leuat rentona.Rauhallisesti...hengitellen köyristä selkää kuin kissa ja palauta takaisin.Voit myös rauhallisesti pyöritellä lantiota.Tärkeetä on olla rentona.Sitten vaan nojaat taaksepäin ja istut,peppu taakse.Ylävartalo lepää tyynyjen päällä.Mulla tää on auttanu merkittävästi,vaikka ihan vaan toi viimeinen asento,jos ei muuta jaksa.Helpottaa kipua peräpäässä :) ja vatsan pinkeyttä myös.

Mush Mulla ainakin tuntuu, mutta oon jo oppinu tunnistaa mikä on sitä supistuksen aiheuttamaa paineentunnetta pepussa ^_^ Välillä se paineen tunne on ihan järkky, verrattavissa vuoden super ummetukseen
Hei kato mun kommentti edempänä,sähläilin vähän lähettämisen kanssa...

Timbe kannattaa liittyä imetystuki ry facabook ryhmään. Sieltä saa tosi hyviä neuvoja imetyksen onnistumiseen ammatti-ihmisiltä.

Takaisin