Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Tiuh!

Tosi kummallisia olotiloja täällä. Lounaan jälkeen oksensin ihan urakalla ja siitä alkoi supistelut. Jonkun verran kivuliasta joo mutta toistaiseksi aika satunnaisia. Kovasti tulee myös valkovuotoa ja limaa, mutta ei mitään erkoisempaa.

No, joka tapauksessa tyttö on käytetty lääkärissä ja päästiin jo aloittamaan lääkkeet. Toivottavasti tepsii ennenkuin vauva syntyy. Vaikka mun tuurilla nää supistelut ja kivut taas tulee ja menee ja kohta ei ole varmaan mitään oiretta.

Toi oksennus oli vaan aika ylläri!
Yök.

Täällä kans käytii yrjöömässä pari tuntia sitten ! Tuli iha puskista, ja siis viimeeks yrjönny alkuraskaudessa. Supistuksia tulee epäsäännöllisesti, vähä kovempia ja sitte taas ei niin kovia. Väsy iha kauhee, päikkärit otin tuos sen jälkee ku oksennus lensi. Nyt koittaa sitte jotai syödä.. Zemppejä tuskailijoille ja niin, onneks olkoon kaikille ketkä saanu vauvelin syliin <3

Paljon onnea TiuH!

Tänään oli se äippäpolikäynti ja käynnistys ois ens perjantaina. Voih, pelottaa jo nyt.
Maanantaina täytyy taas käydä labraan antaa virtsanäyte ku oli taas proteiinit plussalla, eihän edellisestä kerrasta ookkaan ku viikko aikaa.

Oikeestaan sais jo syntyä ku hermostuttaa noi proteiinit, päänsärky ja toi käynnistys ei yhtään nappaa.

Ai mut sentään se hyvä puoli tässä on että tietää ettei jouluaattona tartte synnyttää :D

T_87 millo sulla ois oikee la? mä kans toivon et saisin ens viikon perjantaina jäädä kontrollista suoraan käynnistykseen.. mikä voi kyl olla ihan turhaa :D toiveita pitää olla...

Täällä turhautumista ilmassa...

Neukkutäti soitti tänän uutta neuvola aikaa ensiviikkolle ja se olis keskiviikkona. Tosin oli varma, ettei sinne olla tulossa kun oli varma että ollaan sairaalassa tuollon... Oltaiski!
Alkaa mennä usko siihen, että tääikinä syntys. Taitaa mennä yli niin että heilahtaa.
Inhottavaa ku ahistaa tää olo ja kokoajan kiusaa noi supparit, mut ku ei nää kipeydy koskaan kunnolla.

Onnea kaikille vauvan saanneille ja tsemppiä meille muille, jotka joutuu vielä kestämään ehkä joulunkin yli? Oon seurannut teitä alusta asti, mutta oonpa huono näiden foorumeiden kanssa. LA itellä siis 25.12 ja tuntuu myös että yli mennään. Huomaa, että mimmi tulossa ko närästää jatkuvasti. Rennie my best friend.
Muuten mennyt hyvin, mutta nyt jotain häikkää proteiniin kanssa, kahdessa aiemmassa raskaudessa mitään tällasta ollut.

Madonna86 nuista kelan etuuksien veroprosenteista oli vissiin just juttua jossain iltiksessä, muutosta voi yrittää hakea mutta sen saa vuodenvaihteen jälkeen aika nihkeästi, ne vetoaa kai siihen että pidätettävästä osuudesta maksetaan eri lailla pakollisia kuluja ja siksi prosentti on isompi.
Mun mielestä ihan huuhaata, pitäisi itse saada vähän enemmän käteen kuin jos ne nyt automaattisesti vie sen 20-25%. Eihän mulla palkastakaan nappasta noin paljoa. Ei paljoa kannusta olemaan lasten kanssa kotona. :meh:
Meneeköhän sama prosentti myös lapsilisästä?

Hmmm... Eli mulla on se veroprosentti tällä hetkellä joku pienin mahdollinen, oliko joku 8%, nii se sit vissii kans pysyy sellasena?

Onnea Tinapilli ja TiuH! :)

Tsemppiä kaikille kipuilijoille!

En tiedä johtuuko tämänpäiväisestä siivouksesta vai mistä, mutta noin tunti sitten alkoi kaamea polttelu ja särky lantiossa ja reisissä, inhottavan tuntusta :( jos panadol auttaisi..

Ai juu ja kummallisiin oireisiin lisäys rintojen vuoto ja herkkyys! :hilarious: Melkein toivoisin että joku vähän hiplaiskin niitä, ei vaan toi mies tajua mitään. :p

Hmmm... Eli mulla on se veroprosentti tällä hetkellä joku pienin mahdollinen, oliko joku 8%, nii se sit vissii kans pysyy sellasena?

Mullakin on laskettu tän vuoden mukaan ja joulukuu meni 2,5%:lla. Vuodenvaihteessa nousee pompsahtaen automaattisesti siihen 20% tai 25%. En muista kumpi niistä astuu voimaan.

Onnea Tiuh pojasta<3

Täällä kans pitäis joku ehkäsy keksiä... Lapsiluku meillä on tämän jälkeen täysi, ja onhan 6 mun onnennumerokin :) Noi hormooniehkäsyt vaan huolettaa, että miten tää mun päänuppi kestää, pari kuukautta joskus pillereitä söin ja ei kyllä mulle sopineet ainakaan sillon...

Vilijonkalla uusimpia uutisia?
Pian varmaan siirrytään saliin. Sain 2 kertaa cytotecia, koska lapsivettä oli vähän ja vauvan painoarvio 200g vähemmän ku viikko sitte. Ne ei saanut aikaan muuta kun hirveet kivut. Meinas usko loppua kun oon ollut puoltoista vuorokautta hereillä ja niihin supistuksiin ei auttanut mikään. Äsken kuitenkin 4cm auki ja laitettiin antibiootti tippumaan. Järkkykipeet supistukset edelleen, mutta sain uutta puhtia ettei kalvojen puhkasua tarvi odotella aamuun. Supistukset tulevat vielä melko harvakseltaan ja toivon saavani epin ennen kun ne oikeasti tästä hirvenee. Ilokaasua pääsen hengittelemään sitten salissa. Oon niin väsynyt, että joka asia itkettää. Toivottavasti saisin jonkun puudutteen mahd pian ja jos oikeen pääsis edes hetkeks uneen saakka!

Samaa miettinyt ehkäisystä. Ollut pillereitä ja kapseli. Ei kamalasti hyvää sanottavaa näistä. Kierukasta ei tosin kokemusta, mitä hyviä puolia siinä olis? Vai pitäiskö vaan katkasta piuhat, ettei enää oikeasti lisäänny..?

Takaisin