Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpa vähän outolintu-olo täällä yökukkujien joukossa. Useimpina öinä en herää yhtään kertaa vessareissulle, muuten kyllä havahdun jonkun kerran mutta uni tulee heti uudestaan.
No eipä kyllä toisaalta tunnu pikkuisella olevan mitään kiirettä maailmaan... Ei siis niin minkäänlaisia elkeitä että aikoisi joskus syntyä. Tänään 38+6 ja oon ihan asennoitunut että jouluna tai vasta sen jälkeen ollaan tositoimissa

Onneksi tänään on äippäpolikäynti... Jotenkin vähän ihmetyttää, kun paino ei ole koko raskausaikana noussut ja nyt kahdessa viikossa on tullut 3,4kg... Edelleenkään ei olla lähtöpainosta kuin kilo plussalla, mutta onhan tuo nyt viikottaiseksi painonnousuksi ihan liikaa! Eikä syömisessä tms. ole tullut mitään niin merkittävää muutosta.

No on toi kyllä iso painonnousu Airam, hyvä et tsekkaavat!

Kukas se kirjoitti et naama kukkii ennen synnytystä..? Eka finni kuukausiin bongattu leuasta, meinaakohan jotain. Voi kyl olla et mamman kuuppa lahoaa ennemmin kun tää muksu on pihalla, alan olla jo sen verran epätoivonen. :p

Vadelmanlehtiteestä, en tiedä onko mitään vaikutuksia mutta koska se on hyvää maultaan jatkan litkimistä itsepintaisesti synnärille saakka ja vielä sen jälkeenkin jos jäljellä on. Vissiin sillä on hyviä vaikutuksia synnytyksesta palautumiseenkin. Kerron jos jotain alkaa tapahtua.

Meillä on mies alkanut yöllä kysyy että onko kaikki hyvin kun yöllä juoksen vessassa. Se on hyvä merkki, alkaa mieskin pikkuhiljaa uskoa että kohta sitä tullaan... Aiemmin mies on vain sanonut että ei se nyt vielä, eikä sitä oo näyttäny jännittävän yhtään. Kivempaa jännittää yhdessä.

Katsoin eilen youtubesta sellaista kuin newborn russian-sarjaa muutaman jakson, halusin niin nähdä miltä se vastasyntynyt vauva näyttää. Siinä oli tosi realistista kuvaa hetkistä juuri ennen syntymää, tosi mielenkiintoista.
Ajattelin että olisin pelästynyt tai kauhistunut tai liikuttunut noista ihanista ryppyisistä vauvoista mutta mulle tuli vain olo, että mennään jo. Että vaikka kuinka niitä naisia sattui niin edessä on kumminkin ja kyllä mä handlaan-asenteella. Haluu vaan niin sen oman jo tohon syliin. Onneksi ei ole enää pitkä aika, viikko laskettuun ja jos menee yli niin vain 3 viikkoo joutuu oottaa XD

Air4M, mulla oli viime viikon neuvolakäynnillä tullut viikossa 2,5 kg lisää painoa! Eikä voi mitenkään olla pelkkää fläsää, joten turvotus on hurjaa. Raskausmyrkytyksen merkkejä ei kyllä muuten ollut, joten terkkari päätyi pitämään painonnousua vain normaalina loppuraskauden turvotuksena. Huomenna on uusi käynti, niin pääsee taas tarkistamaan tilanteen. Toivottavasti sielläkin turvotus on vain merkki siitä, että synnytys alkaa pikkuhiljaa olla lähellä. :)

Salli mä luulen että se on merkki lähestyvästä synnytyksestä. Mullakin bongattu! Myös hikoilu lisääntynyt ihan hurjasti, kokoajan lämmin/kuuma. Yölläkin litimärkä, ihan kuin kuumeessa. Kyllä se jotain kertoo kehon toiminnasta.

Joo, täälläkin hikoiluttaa, varsinkin öisin. Jospa mekin päästään pian tositoimiin! :>

Täällä myös yksi turvonnut :greet025 Loppuraskautta kohti turvotus vain lisääntynyt, sormetkin alkaneet joka yön aikana kipuilemaan ja turpoamaan älyttömästi. Nilkat ovat kanssa herkkiä turpoamaan, jos pidän normi sukkia jaloissa niin pam, turvotus on taattu..

Noin tunnin päästä pikainen neuvolakäynti jossa katsotaan verenpaineet ja virtsa kun äippäpolilla näytti jotain häikkää olevan niissä.. Pikkasen kävi suututtamaan kun eilen illalla katsoin äitiyskorttia, ja huomasin vasta silloin, että U - Prot. oli plussalla, eikä lääkäri äippäpolilla sanonut mulle asiasta yhtään mitään :eek: Kyseisestä lääkäristä ei muutenkaan jäänyt kovin kiva vaikutelma, mutta kyllä ihmettelen ettei mulle asiasta mainittu mitään, korttiin vain merkataan plussat ja ollaan ihan hiljaa.. Murr..

Onnea Timbelle! <3 Angeliquelle ja Wildikselle tsemppiä! :)

Täällä on vaihteeksi kans parempi yö takana, tuntuu et flunssaki olis parempaa päin menossa :) Ei voi kyllä sanoin kuvailla sitä helpotusta ku esikoinen pysty taas menee hoitoon... Odotin jo iha kauhulla et mitä siitä minä toipilaana, ipana tuhannen tylsistyneenä -kombosta olis seurannu :O Mieskin tulee kuitenki vasta puol kuuden maissa kotia.

Minäkin oon muute kans huomannu et hikoiluttaa tosi herkästi. Yölläkin tuntuu välillä tuskaselta pitää peittoa ku alkaa heti kuumottaa. Eikä puhettakaan, että jossai villapaidassa vois kuleksia sisällä, vaikka normaalisti oon melko vilukissa :D

Salli: täällä hep! :) Mulle tosiaan ennen edellisiä synnytyksiä lykännyt finnejä naamaan. Nytkin on yks isompi molluska keskellä poskea..
En vaan muista kuinka paljon aikasemmin niitä on tullut, ennen kun on päässyt tositoimiin :D

Takaisin