Onnea Timbe!!!
Tsemppiä angelique ja wildis!!!
Nannuska, täällä yksi suonikohjuasiantuntija... Noista oon vuosikaudet kärsiny, mutta voin kertoo, että helpottaa heti synnytyksen jälkeen. Kipu niissä voi kertoa, että voi olla hieman tulehdusta niissä ja tosiaan hirudoid forte (suosittelen geeliä) kyllä auttaa ainakin jonkinverran. Sitte pitäs nostaa niitä jalkoja ylös ainakin mahdollista. Mulla on käytössä nää törkykalliit mittojen mukaan tehdyt tukisukat, jotka ollu mulle ihan ehdottomat, mutta näin loppuvaiheessa ei ehkä tällasiin kannata sijottaa. Mutta on noita edullisia tukisukkahousujakin(en tiedä onko tällasia reisipituisia stay up:eja) Jos noi kohjut on reisissä, ei sääripituisista ole hirveästi hyötyä. Ite haaveilen raskauden jälkeen että saisin hoidettua nää pois vaikka sillä vaahtoruiskutus-hoidolla. Ainoo vaan kun omakustanteiseksi varmaan menee..
Niin Lilith mun piti sua tsempata tossa kipuhommassa. 4 synnytystä oon selvinnyt ilman selkäpuudutuksia. (kaksossynnytys tosin meni hätäsektioon, mutta olin jo täysin auki ja pelkällä ilokaasulla) Hengitys on kaiken a ja o. Ja jos ilokaasu toimii, se on tosi hyvä! Sitä vaan pitää alkaa hengittämään heti kun alkaa tuntea vatsan kovenevan, että ehtii se isoin vaikutus siihen kovimpaan kohtaan. Lempimusiikki voi olla tosi hyvä kivunlievittäjä jos pystyy keskittymään siihen. En tiä voitko saada noita alapää- puudutuksia. ( mulla ei ole juuri auttaneet, mutta joillain auttaa tosi hyvin. Siis kohdunkaula- ja pudendaali) Ja se muuten auttaa kipuun kun kattelee sitä pientä vauvasänkyä ja tietää, että kohta siä on mun vauva :) Hyvin se menee Lilith!