Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mul on enempi tullu noita vatsan jännittymisiä nimenomaan liikkuessa ja touhutessa, loppuneet kun on hidastanu tahtia. Rankkoina päivinä levossa myös. Mutta mies todennut, että olen oppinut kävelemään vasta loppuraskaudessa. Aikaisemmin olen kuulemma aina juossut :D
mutta ei ne mulla oo valmistanu kehoa synnytykseen. Viikko sitten alapäässä ei ollu tapahtunut mitään. Yli menee kuitenkin heittämällä.lääkärin kanssa vitsailtiin, että syntyy kuitenkin 31.12. Ite toivon, et menee tammikuulle.

Lisäys: eli en usko et ovat vaarallisia. Mulla ei oo neuvolatäti ainakaan varotellut, vaikka on tiennyt. Toki suositteli vähän hidastaa tahtia, kun levossa alko myös tulee ja tuolloin kävelin usein työpäivän lisäksi jotain 10km. Nyt on vähentynyt selvästi mammalomalla.otan rennosti ja pidätellä asukkia tammikuulle.

Muokattu viimeksi:
Timbe iiik!!! Tsemppiä urakkaan!!!! :)

Nuupa voi ei :( voimahaleja teille kaiken keskelle ja jospa saat pian pienen syliis ja kaikki on hyvin <3

Täällä yks märkä housunen yökyöpeli :DD heräsin siihen että pikkarit on iha litimärät mut sängyssä ei mittää kosteusvauriota eli varmaan oon vaan unissani hikoillu housut märäksi :'D
Rv 37+0!!!! :DD
Pari iltaaki on tullu hinkutettua lantioo jumppapallon päällä siinä toivossa että pieni alkais kiinnittymään pikkuhiljaa.. olikos muita poppaskonsteja tuon kiinnittymisen auttamisessa? :)
Täällä toinen hikihaara :D maha laskeutunut kiitettävästi ja aamu kulunut supparoidessa, saa nähdä osuuko sukulaisten 6.12 syntymäveikkaus oikeaan vai kärvistelläänkö vielä ensi viikon (nyt.rv.38+2) :)

Siis tottakai yöllä valot pois, mut jos on useampia samassa huoneessa (esim mulla osastolla ollessa) niin hoitajat saattaa yöllä käyä siinä muiden luona tekemässä hoitoja tms niin ne jättää aina käytävän oven auki nii sieltä tillottaa silmään, sit jos sattuu olee huoneessa oma vessa ja toiset käy yöllä vessassa nii sieltä ovea aukastessa tillottaa ja sit toki joskus hoitoja tehdessä pitää sytytellä niitä yövaloja. Ainakin itse näiden kolmen syyn takia opin vetämään jotain silmille. Nii ja sit ikkunan läpikin tulee valoa, itse tottunut nukkuu pimeässä täällä "melkein maalla" ja pimentävät verhot ikkunoissa.

Joku koitti mullekin tätä päivää ehdottaa mut vaikka aamulla ässäiltiin niin kaveri köllii tuolla ihan viimeiseen saakka rauhassa... Mitäpä tuosta... Mua naurattaa kun täällä porukka on ihan jännittyny mua ei vielä jännitä, lähinnä helpottunutta odotusta ilmassa... Ehkä hiukan herkistelyä. Laittelen kaikkea täällä kuntoon kotiintuloa varten... :D Toivotaan että vauva on kunnossa niin että pääsee loppuviikosta sitte kotiin (jotenkin outoo suunnitella näin etukäteen) toisaalta ei uskalla suunnitella jos se tuottaa huonoa onnea...

Onnea Josa <3
Onnea myös muille synnyttäneille, tsemppiä synnyttämässä oleville ja voimia meille jotka odotetaan vuoroamme :)

Niin osastolla kun olin ne kaksi yötä, niin kattovalot oli pois, mutta muuten aina jollain paloi oma valo.
Ja nyt täällä osastolla vauvan kanssa, niin aina jollain palaa valo, kun touhuaa vauvan kanssa :/

Mä oon jo ihan valmis lähtemään kotiin, mutta meidän neiti päätti sitten kellastua ja saa valohoitoa, joten täällä sitten pysytään. Ja tylsää kun vauva on valokaapissa, niin aika käy tylsäksi odotellessa vain seuraavaa imetyshetkeä, joita on 3 tunnin välein.

Tsemppiä Solavi!

Ja paljon onnea Josa! <3

Ite oon kans miettinyt et mitä noi napakat mut kivuttomat supistukset on. Pistää puuskuttamaan mut eivät kuitenkaan satu, toivookaan ei silti oo et pääsis esim. sohvalta ylös kun sellanen tulee. Aika rannalle ajautunut valas olo silloin. :-D

Vitsi kun näitä tonttuja nyt tupsahteleekin, ihan tulee tippa linssiin aina kun kuulee uuden pienen ihmeen syntyneen. :') Vähän malttamattomana jo et millos oma vuoro koittaa!

Josa onnea tytön johdosta ja kaikille muille synnyttäneille! :) (Valitettavasti enää en muista nimiä..)

Täällä malttamattomina odotellaan milloin omalle kohdalle tulee vuoro, olen kyllä kateellinen kaikille pikku nyytin saaneille!

Onnea Josa :)

Täälläkin tulee kivuttomia supistuksia, mutta vetävät mahan kivikovaks palloksi. Eivät satu, mutta tuntuu ilkeille ja käyvät hieman henkeen. Niitä tulee liikkeessä ja levätessä. Monesti tulee sängyssä ihan kylkeä kääntäessä. Kestävät minkä kestävät ja häviävät pois.

ImageUploadedByVau Foorumi1449401275.068515.jpg Mulla on ihan tämmönen olo :D

No ei vaaaan! Oon tosi onnnellinen muiden puolesta eli onnea kaikille ketkä ihanan nyytin jo syliin saaneet ❤️ Mut kyllä tässä alkaa vähä jo korpeamaan ku tänään 41+2 enkä oo yhtäkään kunnon supistusta edes tuntenu :D Eilen alkoi vihdoin oikeasti tulee limatulppaa, oon edellisillä kerroilla erehtynyt luulemaan valkovuotoa vissiin tulpaksi mut olihan toi ihan erilaista! Eilen tuli myös paljon harkkasupistuksia mut niistä ei paljon iloa oo.. Yks jännä juttu on tässä parin pv aikana tapahtunu, mahan ympärys on pienentynyt 8cm :D No mutta kuitenkin, lohduttaudun sillä et ens viikko on vika viikko tuli mitä tuli! Kovasti vaan haluusin et kroppa käynnistäis synnytyksen itellään mut nyt jo vähä luovuttanut et ei taida niin käydä..

Onnea Mukkis uudesta asunnosta!! Nyt on varmasti ihanaa kun ei tarvii enää meluhaitoista kärsiä :)

En muista mitä kaikkea piti kommentoida... Lahopää :D No sanottakoon yhteisesti kaikille kipuilijoille tsemppiä ja synnärille voimia ja tsemppiä :) Ja kaikille vuoroaan odottaville kärsivällisyyttä ;)

Ihanaa Josa, paljon onnea!

Mä en kovin jää joka kolotusta kuuntelemaan mutta noi tosi napakat kivuttomat supistukset on kyl vähän vaikea jättää huomioimatta, on sen verran hankala olo sillon :D

Ite oon ottanu rauhallisesti enkä tahalleen itelleni kolotuksia hanki kun musta ainakin tuntuu että ei sitä saa ku itelleen kipua ja huonoa oloa aikaan. Jotenkin en vaan usko että itelleen saa synnytystä aikaseks vaikka mitä kikkailee. Toivon vaan että vauva sais lähteä itekseen syntymään ettei tarvis käynnistystä, muuten ei kiirettä kunhan ennen sitä. Vielä olis pari viikkoa aikaa tulla itekseen ;)

Joku oli ollut pahoillaan niistä joutsenista niin jos yhtään lohduttaa niin joutsenet lähtee yleinsä vasta sitten kun ruokaa on liian vähän tai viimeistään kun vesi jäätyy :)

Voi että toi keli on kurja, ihan märkää, tuulee ja on synkkää. Sais sitä lunta tulla. Onneks oma koti on jouluinen ja saa mielen hyväks kun eihän tuolla ulkona tarvi koko päivää viettää.

Takaisin