Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon onnea Hansu! <3

Joo, täälläkin toivotaan et noissa "helpoissa" vauveleissa ei olis mitää kiintiötä :D Tuntuu vaan et kuullu niin paljo niitä kauhukokemuksia, hyvä kuulla välillä positiivisiaki :)

Mikä tää on tää ällötys olo ja kunnon menkkapoltot? Jos en tietäis että oon raskaana niin sanoisin että menkat alkais tänään.

Hirmuisesti onnea taas pikkuisista joulutontuista jakautuneille, ja Josalle tsemppiä koitokseen! :)

Itsekin olin eilen jo hyvin toiveikkaana, kun supparit alkoi olla tuskaisen kipeitä, mutta niin vain ne taas siitä laantuivat. No, tulee kun tulee, vaikka täällä molemmat vanhemmat jo niin malttamattomina odotteleekin. <3

Rv 39+0

Täällä on oudon hiljaista vauvan liikkeiden suhteen, muutenkin jonkin verran kolotuksia. Muutamaan joulutaphtumaan olis tarkoitus mennä. Oi voi.

Vauvojen helppoudesta sen verran, että meillä esikoinen oli todella haasteellinen. Siksi mua häiritsi kun ihmiset kyseli että tehdäänkö lisää lapsia, kun tuntui se arki niin haasteelliselta jo yhdenkin kanssa. Ja muutenkaan en tykkää lauseesta tehdä lapsia, niitä saadaan jos saadaan, eipä ne tekemällä tehden tule.

Toivon kovasti että poika olisi helpompi, mutta kummasti sitä sopeutuu ja jaksaa vaikka toinenkin haasteellinen tapaus tupsahtaisi. Sitähän se äitiys ja vanhemmuus taitaa olla.

Jokohan on sulla kohta lähtö?
Voi kun olisikin. On tässä jo hyvän tovin ollu sellaista että vois lopettaa jo kiusaamisen ja käynnistyä.
Tääll masuasukki ollu aamun ihan hiljoksiin kaiken lisäksi.

Paljon onnea Hansu! Ja tsemppiä synnyttäville!

Mä soittelin synnärille ja kysyin tuosta lapsiveden tihkumisesta, kun jäi mietityttämään. Aivan ihana kätilö sieltä vastasi, joka omien kyselyidensä jälkeen konsultoi vielä kolleegaa ja lääkäriä ja soitteli sitten takaisin. Sanoivat, että koska itsellä hyvä olo ja todellakin vain pieni epäilys veden tihkumisesta, niin ei tarvitse tulla, jos ei siltä tunnu. Maanantaina siellä kuitenkin käyn kontrollissa ja kun ei nyt mitään valu, niin eivät tänään testaamalla luultavasti mitään saisi selville. Omaa oloa ja vauvan liikkeitä pitää seurata ja kehotti soittelemaan jos tulee mitään kysyttävää. Sanoi olevansa ilta kymmeneen töissä ja huomennakin aamu kymmenestä eteenpäin, että soita koska vaan, niin mietitään yhdessä sitten, että mitä se on kkun pöksyihin valuu tms. Jäi niin hyvä mieli! Tuollaisia pitäisi kaikkien synnytysvastaanoton puhelimeen vastaavien kätilöiden olla! Todellakin tuli sellainen olo, että sinne voi matalalla kynnyksellä soittaa, eikä ole turhia puheluita <3 Täällä on niin monella ollut tässä asiassa inhottavia kokemuksia, ei voi kun toivoa, että tuollaisia kätilöitä olisi enemmän :)

madonna86 mulla kans ollut yleensä tosi hyvässä kunnossa lantionpohja just ratsastuksen takia. Esikoinen oli 4660g joten ei ihme jos jotain löystynyt. Pitää ottaa tää neuvolassa puheeksi

zemppiä josa jat Hansulle onnea!! :)

Täällä tänään askarreltu kämppä täyteen suomenlippuja 4w miehen kanssa, leikitty lääkäriä ja bussikuskeja ja syöty kinkkua.. Nyt sitte lähettii ulos koko kööri, ulkona sateista, vetistä, vähä jäistä.. Huomasin että oli vähä sitä jäätäkin siinä vaiheessa ku lähti jalat alta, ONNEKS kaaduin selälleni, enkä vaa sillee mätkähtäny, vaan pehmeesti köllähdin jos niin voi sanoa, kipeetä kuitenkin tuli, ja shokkiin menin. mies ja pikkumies meni sitte kahestaa leikkikentälle, mä tulin sisälle makaan sohvalle, kauhee itku tuli ja vieläkin niin väsyny ja surkee olo, liikkeitä kyllä tuntuu, mutta hirvee mitä olis voinu sattuu, nyt panikoin että pieni saanu jonku kauheen aivotärähdyksen tuosta :( On niin kauhee olo, haluan vaa maata peiton alla loppupäivän ja tunnustella pienen liikkeitä. Hormonit jyllää ja huoli on kauhee, vaikkei mitää hätää olekkaan eikä pahempaa sattunu.

Lilith_mist voi ei!!! Tommonen kyllä säikäyttää ja pahasti!! Jospa kaikki on hyvin ja onneks kaaduit selälles ja pienen liikkeet tuntuu <3

Nyt kaikki mammat super varovasti tuolla pihalla!!! Siellä on tosi liukasta!!!

Argh, en oikeesti ymmärrä tota meidän jääräpääesikoista! >.< Oon tässä kivasti yrittäny kaks tuntia saada sen päikyille (ilman ei vielä pärjää, kokeiltu on...). Iltanukutuksetki on viime aikoina ollu ihan ihme puljaamista taas. Ipana räpsyttelee valoja, yrittää tahallaan kakata housuun ja nousee jatkuvasti sängystä. Oon jo takavarikoinu kaikki kirjat ja katkassu sulakkeella valot puolesta kämppää. Hilpeetä -.- Näinä hetkinä tulee aina mieleen et ihanko tosissaan näitä haluaa vielä lisääkin :D

Takaisin