Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo siis varmasti se hoitohenkilökunta on nähnyt siellä yhtä ja toista, ja tuskin oon ensimmäinen (saati sitten viimenenkään) joka menee synnyttämään pukamien kanssa :D mutta siltikin, vaikka onkin jo kolmas synnytys edessä, niin ei se silti kovin hohdokkaalta tunnu :D saati sitten näytä :D

Suvituulialle hurjasti onnea pikkuisesta nyytistä <3 :)

Rahi ja kesäkirppu mulla la 27.12 ja ei vielä merkkiäkään siitä lääkäri huomannu että ois paikat valmiina synnytykseen ja pieni ei oo vielä kiinnittynyt vaikkakin pää alaspäin oleilee.. eli enköhä mä täällä oo vielä huutelemassa vaikka yksikseen vielä tammikuussaki :'D

Voin kyllä kuvitella itteni, niin malttamattomana ja "valmistautuneena" synnytykseen, mutta kun tilanne iskeekin oikeesti päälle, esim. alkais vesien menolla, nii voin kuvitella kuinka paniikissa ja hysteerinen oon :D Kaikki loogisuus ja järjestelmällisyys katoaa ja tilalla on pelkkää kaaosta, onneks mies rauhallisuuden perikuva, nii pystyy tyynnyttelemään sitten :)

Meilläki oleilee pää alaspäin, mut ei vielä kiinnittyny.. Ei oo enää mitään merkkejä tulosta. Eka oli toisella hirmu kiire tulla ulos ku ei olis saanu ja nyt ku olis lupa, niin ei millään! Tässä pojassa on savolaisuutta ja karjalaisuutta kyl selvästi. Eka ollaan tulossa niin kiireellä ja sitte "empäs tulekkaan ku ei huvita" :D

Onnea kaikille vauvan saaneille ketä en vielä ole onnitellut <3 Tonttuja alkanut tulla sellaisella vauhdilla ettei perässä pysy ;)

Jospa tänne jäisi edes joku pitämään loppu kuuksi seuraa ettei yksin tarvitse olla :D 3 viikkoa laskettuun aikaan,eikä ole vielä laskeutunut eikä mitään oireita ollut joten tuskin etuajassa tämä meidän neiti on tulossa. Jos ei ennen joulua halua syntyä niin olisi sitten suosiolla tammikuun puolelle :)
Joo kyl mä ainakin oon täällä vielä loppu kuusta :D la 27.12 ja veikkaan kans et mennee yli...

Onnea suvituulia teillekin pienestä! :) Ihan uskomatonta vauhtia tulee näitä minitonttuja!

Kylläpä mieli kummasti kohenee ku saa rauhassa istua kahvilassa ja hörppiä munkin kans kanelikaakaota <3 Mahdottomaksi menny tää herkuttelu nyt viimesillä viikoilla, mut pakko kai sitä on jollain tota mielenterveyttäki hoitaa ;)

Onnea Suvituulia! :)

Täällä taas vauva liikkuu paljon, ruopii käsillään alas sekä potkii et hyörii. Huomenna olis kaks viikkoa laskettuun, mutta ei kyllä tunnu et ois syntymässä tää tyyppi.. Kovasti oli mulla toiveissa saada pikkunen syliin jo kuun alussa, mut nyt en jaksa enää stressata, kai se sieltä joskus tulee. :-D

Älkää Rahi, mindis, wopwop ja kesäkirppu hätäillä, kyllä minä teille vielä seuraa varmasti pidän siellä loppukuusta, kunhan en vielä tammikuun alussakin :D Täällä kun ei oo ollu minkään valtakunnan lupailuja synnytyksestä. Harkkareitakin tulee vaan sillon tällön (tai ainakin mitä minä huomannu), nekin kivuttomia. La 23.12.

Tänään oli neuvola, kaikki ok, vaikkakin neuvolassa taas alapaine huiteli 100 pintaan.. Kotona kun oon mitannu nyt ahkerasti niin on ollu kuitenkin koko ajan alle 90, joten niihin nyt luotetaan enemmän. :) sf 32, hieman keskikäyrän alapuolella, mutta vaavi hyvin kasvaa. Painoarvioksi antoi noin 3kg, ihan vaan noin käsikopelolla.

Sokerit pysyneet hyvin, ainoastaan yks päivä ollu sellanen, että sokerit ollu jostain syystä koholla, sielläkin kuitenkin vaan yks ylitys ennen ruokaa otettavissa. Vaavi viihtyy edelleen hyvinkin alhaalla, pää painattaa alas. Painoa ei ollu tullu viime viikkoon nähden yhtään lisää eli nyt tullu raskauden aikana painoo yhteensä 7kg alkupainoon nähden. Ylipainoinen kun olen ja radi, niin pitää olla tyytyväinen. :) Itteensä kuitenkin jonkin verran häiritsee kolminumeroinen luku vaa'alla käydessä.. No, jospa se siitä taas pienenis kaksnumeroiseksi, kun vaavi sylissä. :)

Ens viikolla onkin oikein tehoseuranta viikko, kun torstaina neuvola ja perjantaina äippäpolille aika. :D

Rv 37+1

Muokattu viimeksi:
Apuwa, nyt munki alko tekeen mieli kaakoo, ja voisin kokeilla heittää vähän kanelia sekaan? :P Täällä kans lähteny herkuttelu ja mässäily iha käsistä, mutta onhan nyt jo joulukuu :D Kuuluu asiaan :D

Paljonkohan sitä kanelia uskaltais laittaa kyytiin. Uijui ku olis vielä kermavaahtooki :D

Ei kai sitä tarvii heittää ku iha pieni hyppysellinen, ainaki kahviloissa ne laittaa iha hippusellisen vaa, että esim vihree tee ei maistu kanelille ollenkaa, mut tuoksuu vaa :3 mmmmm :P

Onnea hilla ja suvituulia! :)

MindiS oli odotettava veronpalautukset ja tarvitaan lapsille perään katsoja sille aikaa :) Nyt lauantaina näyttäisi onnistuvan. Toisaalta eipä tunnu siltä, että olis tulossa vauva vielä niin varmaan vois jättää seuraavallekin viikolle sen puolesta :D

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta en muista enää mitä :/

Takaisin