Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua on aina huvittanu ku raskausaikana, siis varsinkin tässä lopussa iskee se hirmunen hormoonimyrsky... Kun sana vaan väärinpäin jossain ni tuntuu että vois räjähtää...
Meidän naapurissa asuu sellanen setä,ei vissiin taida ihan eläkkeellä vielä olla, taikka sitten on kovin kiireinen eläkeläinen :D Mut kuitenkin, kesäisin aina otti päähän niin, kun hän tuikkaa siellä, en tiiä sitte, öljylämmitys varmaan hällä on, mut kuitenkin hän tuikkaa johonkin tulipesään tulet, niin voi herranen aika sitä krääsää... Kun monesti kesälläki piti sulkee kaikki ikkunat ja ovet, kun niin kauhee löyhkä sieltä tuli, ainakin muovipakkauksia ja jotain se siellä polttaa... ja aiheuttaako se öljylämmitys sitte sellasta "mustaa savua"? En tiiä, mut sen piipusta nousee välillä sellasta myrkkykeissii ettei oo tosikaan, välillä koko tienoo on ihan tummanharmaan savun peitossa... No mutta, minä kilttinä silti aina iloisesti hänelle oon tervehdykset huikannu jos oon sattunu näkemään, vaan onneks ei äsken ollu missään likimainkaan mua kun tulin kaupasta kotiin... Tällä kertaa savu ei ollu ehtiny näkyviin, mut se HAJU, meinasin oksentaa ihan suoraa päätä tohon pihalle, niin kauhee löyhkä iski vastaan... Kirosin hemmetin isoon ääneen tuolla... näin jälkeenpäin vaan ajattelin,että onneks ei näkyny ketään kuulemassa :D
Kaupassa sitte taas on yks sellanen myyjä, josta en tykkää yhtään kun se on aina niin ylimielinen... Tänään sekin siinä sitte jotain vitsii alko vääntää mun mahasta (mun mielestä se on jo jotenkin niin törkeetä) ,että mä en sanonu kertakaikkiaan mitään... Mulkasin vaan sitä ja lähdin eteenpäin... Ihan sama ku joskus vanhat röyhkeet ihmiset tulee tökkimään mahaa,että OMPAS SE ISO PALLO... tekee mieli tökkästä takasin sen mahaa,että OMPAS TÄMÄ LÖYSÄ! Noni... nyt sain tämänkin ulos... ei tartte sitäkään enää kiukutella... :D
Koittakaas nyt jakautua, et määki pääsen, kun tossa noita raskausviikkoja ja syntyneitä kattelin, ni siellä ollaan joko paljon etuaikaa ja loput sitte varmaan paljon jälkiaikaa,että koitetaas nyt,että me mattimyöhäsetkin päästään... !!! :D

Täälläki zen-olot on vaihteeksi taas keikahtanu hirveeseen ketutukseen... Viime yö meni pyöriessä ja aamulla sai arpoa, onko ipana liian nuhanen hoitoon (oon vissii vähä yliherkkäki jättään sen kotia). Vaikka muksu sitte hoitoon lähtiki nii eihä siinä enää saanu nukuttua ja nyt pitäis kävellä keskustaan asioille ku auto miehellä. Siivotaki ois taas kerran pitäny mut en yksinkertasesti jaksa. Älytöntä ku tuntuu et joka päivä täällä siivoan paikat kuntoo ja aina on päivän päätteeksi sama pyörremyrsky käyny vetäseen kaiken iha sekasi >.< Menipä taas itelläki valittamiseksi :D

Kyllä täällä niin hätästä porukkaa tuntuu olevan, että jääkö sinne loppukuulle mitään jännättävää :D
Itellä laskettu aika ens viikolla, ei siis sen puolesta vielä kiirettä, mutta ihan kun alkais kärsivällisyys loppua, ja tahtois jo synnyttää. Ja sitten vielä hetken päästä tuntuu, että kyllä tää kohta syntyy, ja sitten taas tuntuukin ettei synnykkään. On se odottavan aika vaan pirun pitkä.. :o :D
Kauheesti mielessä pyörii, että käynnistyykö supistuksilla vai vesien menolla.. Ja koska edes käynnistyy.
Miten teillä muuten vauvat liikkuu nyt näin viimesinä viikkoina? Onko rauhottuneet, vai vieläkö meuhkaa kovasti?
Mä oon nyt parina iltana kiinnittäny huomioo, kun maha alkaa täristä ihan hirveesti. Mitähän se on? Ei siis mitään pientä tärinää, vaan ihan kun joku hetkellinen maanjäristys olis päällä :o

Lilminni, meillä ainakin vauva on rauhoittunut nyt liikkeissään, sunnuntaina 6.12 on laskettu aika. Ja se tärinä on kai sitä kun vauva pissaa kohdussa :)

Onnea suvituulia! Pieni poika!

Täällä käyty neuvolassa ja hoitsu vilkutti vihreetä valoa että kaikki hyvin, poika lähtökuopissa, hyvin hyvin alhaalla ja kuulemma pitkä poika tulossa. Nyt vaa oottelen niitä säännöllisiä suppareita.

Onnea suvituulia, siellä pikkuruinen prinssi :)

LilMinni, mulla ainakin vauva rauhottunu tosi paljon, välillä joudun miettimään, onko toinen ees liikkunu, mut kyllä mä sitte hetken tökkimisen jälkeen aina saan liikettä aikaan... harvemmin enää mitään isompia muljahduksia... Mullakin välillä tärisee maha, ei vaikuta sellaselta pissaus-tärinältä,kun mun mielestä se pissaustärinä on sellanen terävä tärinä joka kestää vaan hetken, ja tää tärinä on sellasta joka kestää pidemmän aikaa ja tärisee sillee, mitenkä sen kuvailis... Joku sanoi,ettei tytön pissaaminen muuten tunnu, mut pojan tuntuu? En tiiä, kun en tiiä kumpi täällä majailee... :D
Mut voishan se olla joku pidempi pissa sitte :D

Hirmuisesti onnea pikkunyyteistä, Hilla ja Suvituulia! Mielellään kuultaisiin lisääkin esim. synnytyksestä, jos vaan ehditte ja maltatte kertoa. :)

Mä toivon täällä kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että poju päättäisi syntyä lähipäivinä. Sf-mitta oli taas pompsahtanut ihan yläkäyrille, ja kun vauva on muutenkin ollut kasvussa reilusti edellä, alkoi terkkakin olla jo vähän huolissaan.

Eiku nythän mä muistan... !!!! Mun poika, joka on nyt kohta kahdeksan, tärisee vieläkin välillä kun se HERÄÄ....!!! Mullakin on joskus ollu sitä, mut tuli yhtäkkiä nyt vasta mieleen, eli jos herään kauheesti kesken unen tms, ni mä tärrään jonkun aikaa ihan sillee "holtittomasti". Voisko vauva mahassa tehdä tota samaa??? Siis ei normaalisti herätessä, vaan yhtäkkiä herätettynä... pojalla tuota ollut... Nykysin ei siis enää, vaan joskus kun piti tosi aikasin herätellä hoitoon tms niin kun uni katkes jotenkin oudosti,niin sitten tuli sellasta "tärräämistä"... Joku neuvolan tätikö joskus sanoi että aivot ei ehi mukaan heräämiseen? vai mikä se oli... voi hitsi ku en muista, pitäis kysyä uudelleen neuvolasta :D

Onnea Hilla ja Suvituulia <3

Mulle sanottiin kun neuvolassa kysyin tuosta tärräämisestä, että kun vauva herää ja venyttelee niin saattaa täristä.
Kyllähän sitä jos itekki oikein kovasti venyttelet niin tärinät alkaa.

Onnea kaikille vauvan saaneille ketä en vielä ole onnitellut <3 Tonttuja alkanut tulla sellaisella vauhdilla ettei perässä pysy ;)

Jospa tänne jäisi edes joku pitämään loppu kuuksi seuraa ettei yksin tarvitse olla :D 3 viikkoa laskettuun aikaan,eikä ole vielä laskeutunut eikä mitään oireita ollut joten tuskin etuajassa tämä meidän neiti on tulossa. Jos ei ennen joulua halua syntyä niin olisi sitten suosiolla tammikuun puolelle :)

Täällä ei oo kyllä ikinä vauva alkanu täriseen, kun on venytellyt. Ja sen mahan tärinän voi ihan nähdä. Siihen pissaamiseenkaan en oikeen nyt usko, koska se tärinä ei oo mitään pientä. Välillä miettii onko siellä joku vibraattori, vai mikä kun niin tärisee.
Ja tosiaan niistä vauvan liikkeistä näin viimesinä viikkoina.. Täällä siis kans pääosin meno aika rauhallista, mutta välillä tulee niitäkin hetkiä kun myllää ja kääntää kylkeä oikeen huolella. Ja kun sattuu liikkumisesta oikeen innostumaan, niin sehän sitten provosoi kaikenlaisia kipujakin.
Kauhee kun nolottaa ja hävettää jo valmiiks mennä synnyttään, kun tuntuu olevan aivan kamalat peräpukamat :( eihän niille oikeen mitään mahda, kun kohtukin niitä vissiin painaa tonne esille, mutta kauhee mennä sinne toisten töllisteltäväks, kun tuntuu että on kauheet rypäleet esillä tuolla alakerrassa :(

Tää vauveli ainaki pissailee vähä väliä. Maha täräjää tasasin ajoin pitkin päivää, oon tuntenu jo pitemmän aikaa nuo pissahetket :grin Täällä vauva näkyviin aina lepäilee pari päivää, ja sitten ku on tarpeeks voimissaa alottaa sellasen parin päivän jumpan, että koko maha ja kohtu iha herkkänä. Aina meinaa sitte vaa panikoida ku pieni rauhottuu, eikä liikukkaa ku tuulen viemä.
Mulle ylilääkäri äitipolilla sanoi ny tällä viikolla että vauvat yleensä syntyy viikkoa ennen laskettua tai viikko jälkeen lasketun. Mistäköhän tällanenkin laskelma tullut..? Jos siihen on uskominen nii tää pikkunen tulis ny v-lopun aikana tai sitten vasta parin viikon päästä :)

Onnea suvituulia! :)

Mun mielestä kans ärsyttävintä mahan kommentointi ja vieraat ku tulee lääppimään, en tajua miten kehtaavat, ei itellä tulis mieleen. Samoin mun painonnousut ja ummetukset ei kyl ventovieraille kuulu. Tulee kyl ladattua takas sit jos tarpeeks on pinna kireellä...

Liikkeet rauhottuneet ja semmosia muljahduksia ja venyttelyä lähinnä. Vasemmalla kyljellä jos makaa ni yeittää survoo jalallaan läpi oikeen puolen kylkiluista :D Kantapää näkyy tossa silleen ison möykkynä, että siitä saa kiinni. Välillä toi koko maha näyttää ihan ku ois joku vakuumipakattu vauva, kuitenkin lapsivettä ultrissa ja neuvolassa käsikopelolla kokeillessa ollu tarpeeks..

Mä kans häveliäänä huolehdin ekassa raskaudessa, et mitenhän kehtaa siellä paikat paljaana maata ja vielä ponnistella mahdollisesti paskat sen vauvan lisäks, mut hyvin se unohtu siinä synnyttäessä! Että sanoisin kyl hoitohenkilökunnan nähneen yhtä jos toista ja ei niitä siellä kenenkään pukamat kiinnosta ja melkeen voin vakuuttaa, ettei siinä synnyttäessä mieti thtään mitä näkyy ja kelle, sitä keskittyy siihen kipuun/ponnistamiseen ja sen jälkeen sit siihen ihanimpaan palkintoon :)

LA ois ens tiistaina, eli 8.12.. Ei oo aikasemmat raskaudet menneet laskettuun asti, et saas nähä miten nyt käy ja kuinka nostaa pelot isosta vauvasta päätä sit jos kauan joutuu vielä odottelemaan. No sen näkee sit, alkaa nyt olemaan asenne se, että oon synnyttämässä jouluaattona viiskilosta vauvaa ja repeen persreikää myöten.. En tiiä miten joulu vaikuttaa mahdolliseen käynnistykseen ku yliaikaseks virallisesti mennään 22.12. Eka yliaikasuuteen liittyvä kontrolli ois 41+5, eli 20.12...

Ääääh mullaki alkaa olee olo, että tää menee yliajalle.. Jos menee, niin menis sitte vaan sinne tammikuun puolelle. Terkka kyl kovasti sitä mieltä, ettei mene yliajalle mut saas nähhä. Eipä mulle oo enää neuvolakäyntejäkään varattu..

Takaisin