Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis mitä ihmettä, kroppa elää ihan omaa eloa! ? Taas tuntui napakasti menkkakipua ja sitten tissit turpos ja kuumottaa. Vähän ajan kuluttua ei oo taas yhtään mitään. Kyllä on outoja oireita! :hilarious: Ja taas tyhjentää suolta. Yyh! Mitähän ihmettä tälle loppumattomalle nälälle kehittäis? Kun juoksuttaa veskiin kuitenkin.

Mies nappasi 2mg melatoniinia, eli kyllä se ois ollu ajokunnossa, mut sitä vaan ite miettii taas varuulta kaikki vaihtoehdot valmiiksi. Kiitos infoista :)

Angelique mulla ihan samat mietteet näiden "vaivojen" ja olojen suhteen. Mulla siis kaksi isompaa 15 ja 13- vuotiaat, enkä todellakaan muista, että odotusaika olis ollut näin "vaikeeta". Nukkuminen ollut sitä ja tätä, parhaillaan 5 kertaa yöllä vessassa ja pissiminen kivuliasta liruttelua. Hyvän asennon löytäminen vaikeaa ja aamulla jos herään miehen herätyskelloon niin ei toivoakaan unesta enää zzzz Meillä se sektioaika tasan viikon päästä!!! Eilen supisteli 5-7 min välein n. 4 h, supistusten voimakkuus vaihteli kovin ja rauhottuivat lopulta särkylääkkeeseen ja lämpöpussiin. Sitten on vielä tää insuliinihoitoinen radi, että voi vali vali. Niin kovasti odotan vauvan syntymää ❤❤❤ ja kestän kuin nainen heh *kunhan saan valittaa välillä * ja todellakin voimia niille joilla muita pikkuisia hoidettavana, mulla "vain" murkkujen juttuja. Ja siitä linea negrasta, mulla ei ole ikinä ennen ollut ja siis tyttö ja poika on ja nyt todella haalee rintojen alapuolelle asti, eikä tiedetä kumpi saadaan.
Voimia kaikille ❤

Tinapilli täällä kana nännipihat ja nännit iha mustat ja nännit myös nöpöttää kaikkien paitojen läpi :'D luojan kiitos julkisilla paikoilla saa olla takki päällä :DD

Mullakin on napainho! :D Esikoisesta napa pysy kolossaan, mut täst toisesta on noussut pintaan, yäk!!

Avaudun nyt vähän ohi aiheen, mutta v:tutta nuin että pakko jonnekkin purkautua, aiheena siis JYSK ja Jyskin asiakaspalvelu:

Ostettiin siis 2v sitten lokakuussa sohva Jyskistä. Nyt, 2kk takuun loppumisen jälkeen huomasin, että yhdestä istuintyynystä töröttää tollanen tukimuovi ulkona. Käytiin viime sunnuntaina myymälässä, jossa meille väitettiin ettei mitään voi tehdä, kun takuu on kulunut umpeen 2kk sitten. :-D

No soitin seuraavana päivänä kuluttajanevontaan, tein heille johonkin yleiseen asiakaspalvelusähköpostiin kirjallisen reklamaation ja käytiin vielä illalla juttelemassa ko liikkeen myymäläpäällikön kanssa. Nyt oli ääni kellossa eri, eli voivat hyvittää kyllä tuotteen virheen. Kysyin onko sohvaa mahdollista korjata/saada uutta tyynyä, niin kuulemma ei, koska ko. Sohvaa ei enää valmistetä. Yritin sitten että entäs rahaa? Ei kuulemma, ainoa vaihtoehto on tuote/lahjakortti. Otettiin siinä sit pitkin hampain lahjakortti, kun näytti et muutoin ei saada mitään. Ja eilen oli sit tullut sähköpostia, että mitä halutaan korvaukseksi, uusi sohva/rahat takaisin. Kuulemma nykyisin sohvaa myydään eri nimellä, mutta se ei ole ongelma.

Kävi siis ketuttamaan tosi rankasti, siis tää myymäläpäällikkö on ajatellut et voi ihan hyvin koijata apinaa, varmaan näytettiin tarpeeks urpoilta uskomaan mitä vaan. Nyt oottelen että tää Jyskin aspa aukeaa ja soitan sinne että mitä ihmettä, onko tää ihan yleinen käytäntö ketjulla toimia, kun kerran ihan esimiestasolla valehdellaan asiakkaalle. Ehkä eniten ketuttaa et meillä on toi lahjakortti Jyskiin, ei tosiaan tee mieli ostaa sieltä mitään kun pelkää tulevansa huijatuksi. Ja kyllä, olen raskaana ja erittäin pahalla mielellä. :sad001

Voi kiitos tinapilli. Et tiedä miten helpotti että jollain muulla on samanlaisia fiiliksiä!!
Ja kyllä joo mietin että mulla tosiaan oo niin pieniä edes tässä, voin nukkua, mennä ja tulla ihan miten lystään. No sitte taas toisaalta tässä on jo valmiiks ison perheen pyöritystä. Ruokaa niille on kans pakko tehdä, ilman vaatteitakaan ne ei voi olla. Onneks mun isoimmat tytöt hoitaa pyykkinsä itse. Mut kyllä tässä selkeesti on jo ikälisä mukana! Enkä tosiaan tarkoita kellekään mitään pahaa taikka tarkoita olla hankala, mut olen sitä silti... Kyllä mä odotan sitä että vauva syntyy ja minkälaista se sitten on se arki. Mulla on täällä kuitenkin isoja jotka voi myös hoitaa jos itse väsyttää, toisaalta tän kaiken lisäksi on se vauva joka vaatii huomiota ja hoitamista... Että hiukan erilainen vauva-arki kuin edellisen kanssa. Sillon oli kuitenkin kotona 3,5 ja 7 vuotiaat... Jos mä oikeen kovin mietin ni en olihan se nyt rankkaa! Autoa mulla ei ollu, eikä ajokorttia, kauppareissut hoitu kävellen rattailla, keli kuin keli. Viikonloput mies ryyppäs ja sen lisäks että hoiti lapsia piti vielä vahtia sitä miestä joka sammu ympäri kämppää. Sitte piti aina hoitaa niin ettei lapset ymmärrä miksi isä on sellanen. Että kyllä tää nykyinen elämä on helppoa ja olotila on vain tottumattomuutta...

Täällä synnytettiin eilen ripeään tahtiin kaks viikkoa ennen laskettua aikaa eli rv 38+0.

Lapsivedet meni seiskalta aamulla, aamupalan söin ja siitä synnärille. Synnyttäjien vastaanotosta laitettiin vielä osastolle, mutta supistukset muuttui niin nopeasti kipeiksi, että saliin lähdettiin. Ilokaasua sain ja epiduraalia valmisteltiin, mutta eipä ehditty laittaa, kun tuli ponnistustarve. Kolmella isolla ponnistuksella poika oli maailmassa klo 14:15. Kokoa 3414 g ja 50 cm.

Koska jälkivuodossa oli hyytymiä ja epäily istukan riekaleesta, jouduin kaavintaan. Rutiinijuttu nukutuksessa, isä vietti sillä aikaa laatuaikaa pojan kanssa osastolla.

Nyt olo ihan kohtalainen. Tikit kiristää alapäässä, mutta muuten jees. Poika rauhallinen, sokereita tarkkaillaan.

Paljon onnea Hilla!!! ❤

Jos tänään vielä saatais uusia jouluvauvoja. ❤ Mut älkää nyt kaikki saako ihan alkukuusta. :D

Täällä vietetty edellisilta sohvan pohjalla arpoen lentääkö oksennus nyt vai heti... Ihan järkky olo, paluu alkuraskauteen!

Voi ku mullaki menis vaan vedet ni ei ois mitään mietittävää enää. :)

Onnea Hilla! :)

Kyllähän nuo olot niin vaihtelee laidasta laitaan, huonoina hetkinä ihan kaikki on paskaa ja kiroaa sen ihmisen helvettiin (lue itseni) kuka tähän ihan vapaaehtoisesti lähtenyt :D Ja eiks tää oo ihan oikee paikka aina purkaakin oloa, koska täällä samassa tilanteessa olevia ihmisiä? Täällä onneks silleen hyvä henki, ettei ketään lytätä tai syyllistetä, vaikka onkin eri mieltä tai kokee asiat eri tavalla. Kukaan kun ei toisen kroppaan pääse tuntemaan niitä tunteita mitä toinen tuntee, niin turhapa sitä oloja tuomita. Raskaus on raskasta ja loppuraskaus voi olla todellista helvettiä kipuineen, valvomisineen yms... Kannattaahan sitä toki yrittää positiivisesti ajatella jne, mut eipä se kaikilla onnistu. Kyllähän monia äitejä vituttaa äitiyskin välillä ja vauva-ajan väsymys, mut eihän niistä(kään) sais puhua/valittaa ku mitäs on muksuja pykänny.. Blaah..

En tiiä, pitäsköhän poitsun kans käydä ihan päiväsaunassa ku palelee aivan järkyttävästi! Sato semmosta melkeen sumua tuolla kun tallustettiin, mun goretexit näköjään meinaa antautua ku kastu jalat ja parit kurat saatiin nauttia päällemme ku ohi ajeli useampi rekka :D Onneks on jo torstai, muuten kyl varmaan itkisin...

Onnea Hilla!
Mitenkäs Nuppu, mikä siellä tilanne?
Täällä "ennakoivat oireet" kadonnu kokonaan, hukkapiiloon menny, nukuinki niin hyvin viimeyön, etten oo varmaa kuukauteen nukkunu, vessaankaa tarvinnu raahautua ku kerran koko yön aikana.
Täällä ei kainalot oo tummunu, mutta nännien ympärillä iho muuttunu tosi tummaks, näyttää kyllä niin hämärältä, varsinki ku mun nännipihatki laajentunu pizzalautasen kokosiks :grin
Ja mun mielestä on hyvä että täällä saa purkaa itteensä, ja kun muutki purkaa, nii ei tuu ittelle aina sellasta oloo että yksinään täällä nyt sitte vain omanapailee ja valittelee mistä kaikesta maailman mahdollisesta. Ihan naurattaa välillä kun mammoilla täällä kasvaa sarvet päässä ja höyry nousee korvista IHAN samoista asioista ku itellä, varsinkin nyt loppu ajasta :hilarious:

Mä täällä luen nuita teijän unettomuusjuttuja ja tunnen itteni ihan mutantiksi ku herän kerran aamuyöllä vessaan. Meen nukkumaan joskus kahentoista aikaan ja herään puoli kymmenen maissa :) OIreita ei sitten ookkaa yhtää, hirveet jumpat aina alkaa iltaa myöten mut siihen ne sitten jääki. Luulempa että menee tämä homma sinne yliaikaiskäynnistykseen kun oon vaa liian hyvä koti tuolle Tintille :)

Takaisin