Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä haalea linea negra ja tyttö pitäisi olla tulossa. Kainaloiden tummumista en ole huomannu, mutta rinnat sen sijaan nännipihan ympäriltä varsinkin alapuolelta ovat tummuneet. Toivottavasti väri normalisoituu synnytyksen jälkeen, kun nyt on vähän olo, että tissit on puoliksi ruskeat..

Anteeks jo etukäteen, tästä taitaa kehkeytyä romaani.. Nimittäin saatto niille selkävaivoille olla ihan syykin. En siis sano etä alkaisin synnyttää mut toisaalta en sano etten ala.

Kolmelta sain vihdoin nukuttua ja äsken heräsin vessaan. Ei mitään erikoisia tuntemuksia. Olin ottanut panadolin mutta kyllä se selkä silti kipuili vähän, kuumavesipullon kanssa nukuin.

Menin vessaan ja kuten vissiin monella, se kun on ihme lirutusta ollut jo pitkään. Niin se alkoi nytkin mutta sitten yks kaks vaan tuntu siltä et heiiii, täähän alko tulee normaalisti, ihanaa. Ei kuulunut mitään poksahduksia tai napsahduksia, ihan rehellisesti vaan tuntui et lapsi siirtyny tms ja pissi kulkee. Ei mitenkään hulahtanut ulos hallitsemattomasti.

Nousin pois, meinasin pestä kädet niin sitten tuli kiire takaisin pöntölle, jotain valui. Ja jotain lorahti pönttöönkin. Yritin uudelleen ylös, sama homma, ja uudestaan. Yritin tietty analysoida mut mielestäni ei ollu kyllä yhtään makea tuoksu ja rakenne oli paikoin melko limainenkin. Lopulta taittelin kasan paperia ja kirmasin makkariin hakee alkkarit että saan siteen ja pääsen ylös :D että olikohan tää nyt vesiä vai tulppaa?

Nuppu_1, kuulostaa kyllä vesille, jossa voi olla sitä limatulppaakin seassa. Tulppaa ei niin kauheasti ollut ainakaan mulla, että olisi kovin päässyt lorahtelemaan. Itselläni siis limatulppa irtosi 36. raskausviikolla, ja rakenne oli yksinomaan limainen, ei ollenkaan vetinen. Jospa se nyt tuosta lähtisi, hirmuisesti tsemppiä! :)

Huomenta!
Nuppu voi hyvinkin olla, tsemppiä! :wink

Mulla oli tosi kummallisia tuntemuksia tossa puolen yön aikaan, ja nyt oon ravannut suolta tyhjäämässä neljästi. Jännät menkkajomot ja alkuillan lievät supistelut teki lähinnä vihlontoja alakertaan. Vauva on liikkunut hirveästi koko yön, pomppii menemään että tuntuu alapäässä kuin joku venyisi. :wideyed:

Tänään pitäisi pysyä kyllä vielä kasassa, asioiden hoitoa ja tytön muskari viereisessä kaupungissa, sekä mies huitelee taas pitkää päivää reissutöissä.

Tulipa mieleen, että kun isäntä nukkuu yöt ja niin huonosti, että annoin sille satsin melatoniinia jne illalla, että mitäs jos yöllä tuliskin lähtö synnärille niin olisko se ns ajokunnossa? Ite oon joskus kokeillut melatoniinia ja sehän ei tee sellaista pöhnää oloa, mutta entäs jos herätys on keskellä yötä? Onko kellään tietoa?

Luulin vielä eilen illalla, että nukun kun tukki tämän yön, mutta antakaas olla.. Tuli vaan pyörittyä koko hemmetin yö, vaikka olin jo illalla aivan puhki. :(
Ekalle vessareissulle nousin jo heti yhdentoista jälkeen illalla, sitä ennen olin kai nukkunut puolisen tuntia. Siitä sitten pyörin ja kääntyilin johonkin kolmeen asti, ja taisin nukkua suunnilleen toinen silmä auki.
Kello on kohta 6.00, joten 2-3h sitä unta vaan tulikin :(

Mä myös menin nukkumaan 22.30 ja vielä 00.15 aikaan katoin kelloa. Siitä nukuin 01.00 jolloin menin vessaan ja siitä pyörin 03.30 ja nousin sitten 05.00. Eli tulihan tota pari tuntia kuitenkin.
Mutta eiks jossakin ollut tutkimus että tunti silmät kiinni lepoa vastaa 20min unta?

Huvittavaa toi vessassa ramppaaminen kun illalla käyn vessassa ennen kun meen nukkumaan, kuitenkin käyn aina pojan huoneessa kattomassa että kaikki ok ja siinä menee ehkä 2min ja sit on taas käytävä vessassa. Samoin kun pääsee makuuasentoon niin heti mentävä. Luulen ettei rakko pääse oikein kunnolla tyhjenemään.

Nannuska11, oon käyttänyt melatoniinia joskus vuosia sitten unettomuuteen kuukausien ajan (3-5 mg), ja sen perusteella uskoisin, että ajokunto yöllä on täysin yksilöllinen asia. Melatoniinihan on kehon luonnollinen "unihormoni", ja se ei tosiaan aiheuta samanlaista pökkyrä-oloa, kuin tujummat unilääkkeet. Siinä on vain sitten sellainen juttu, että varsinkin isommilla annostuksilla väsymys voi olla melko kovaa, jos ei saa nukuttua kovin pitkään. Pyydä siis miestä ihan vain kuulostelemaan omaa oloaan ja tekemään päätökset sen pohjalta. :)

Täälläkin herätty jo 4:00. Olo on kuin matkakuumeisella. Joko lähdetään kyselen täällä vauvalta..
Limatulppaa irtoilee ja supistuksia tulee mutta epäsäännöllisinä.

Neuvolaan parin tunnin kuluttua perustarkastukselle. Naama alkaa olla niin turvonnut että kunpa vauva tulisi jo niin laskisi turvotuskin.

Vauva on kyllä nyt valahtanut niin alas etten huomaakaan koko mahaa :) Vaikka kyllä se tossa on, mutta niin paljon helmpompi liikkua jotenkin.

Oon jumpannu jumppapallolla ja istunut risti-istunnassa, kokeillut jos se vauvan pää osuis sinne lähtökuoppiin ja sinnehän se on mennyt <3

Jumppaillu jumppapallolla tarkoittaa siis että olen heilutellut lanteita ympyrää pallon päällä. Eli hellästi vain.

Mulla vähän samaan tyyliin menee noi unet... Saatan melko nopeasti nukahtaa, mut viimestään tunnin päästä sänkyyn menosta oon taas hereillä. Millon supistelee, millon hiki ja millon muuten vaan tukala olla. Useampi tunti menee sit pyöriessä ja välillä saattaa ihan hetkeks nukahtaa. Makaan kuitenkin sängyssä silmät kiinni, mut tulee sitä kelloa vilkuiltua aina kylkeä kääntäessä tai vessassa käydessä. Kuuluuhan tuo unettoomuus loppuraskauteen jollain tavalla ja hormonit onneks suojaa nyt ja imetysaikana, mut en kyl voi oloa mitenkään pirteeks ja hehkeeks väittää :D

Mulla esikoistyttöä odottaessa tuli tumma linea negra melkeen tissien väliin asti, poikaa oottaessa en huomannu tulleen ollenkaan ja nyt tyttöä veikkailtu, haalea linea negra tissien väliin asti. Muistaakseni melko nopsaan haalistui sit synnytyksen jälkeen. Kainalot ja nännit mulla jäi tummemmaks, mut ei onneks niin tummiks mitä nyt raskausaikana. Kaikista etovin on se just synnytyksen jälkeen oleva pullataikinamaha joka vähän palautunut... Linea negra näkyy ja napa semmonen ällöttävä iso kuoppa :D Onneks se siitä sit melko nopsaan palautuu ja ei kyl oo se päällimmäinen asia mielessä heti vauvan synnyttyä.

Melatoniinia mulle määrättiin ennen raskautta unettomuuteen ja ei sen pitäs vetää nuppia jumiin samoin kun oikeat unilääkkeet. Sitähän pitäs käyttää aina samaan kellonaikaan iltasin ja viikossa alkaa vasta teho, jos alkaa. Itellä se kyl parans illan unipätkää, mut valvoin sit lopun yötä :D Se on vissiin melko henkilökohtasta miten kenelläkin toimii, oman kokemuksen pohjalta en usko ajokuntoon vaikuttavan, varsinkaan pienillä annoksilla. tellä annos oli 4mg.

Maha taas tyhjeni eilen mukavasti supistusten välissä, alkaa pikkusen vetää voimat pois ku öisin ei saa nukutuksi ja ei sit enää ruokakaan tunnu pysyvän sisällä. Kyllähän tän onneks tietää helpottavan sit synnytyksen jälkeen, ellei imetyshormonit vedä taas kaikkee sekasin... No sen näkee sitten, mies alkaa olemaan jo melkosen malttamaton, ite asennoitunu siihen, et jouluaattona synnytän yliaikasta vauvaa ni eipä tarvii pettyä sit :) Polillakin lääkäri sano viimeks, et tosi monilla jotka joutuu keskiraskaudessa lepäilemään, niin voidaan jopa joutua käynnistämään synnytys, että kun tarpeeks vituttaa, niin mietin miten paljon helpommalla sitä kuitenkin pääsee sit täysaikasen vauvan kans! :)

Mukavaa päivää kaikille mammoille ja toivotaan lisää joulutonttuja! ;)

Hurjasti onnea kyfille!!! :)

Mukkikselle tsemppiä ja jaksuja. Jospa pieni malttais vielä ootella sinne käynnistykseen asti.

Suvituulia jospa se pieni sieltä alkais pikkuhiljaa suostua tulemaan maailmaa ihailemaan :)

Mir77 oi että tekis hyvää tommonen hemmottelupäivä!!! :)

Vilijonkk4 ittelläki tais tulla eilen pieni osa limatulppaa ku tuli shoppailtua 6tuntia ilman istumataukoja :DD jalat ja paikat muutenki tosi hellänä eilisen shoppailureissun jälkeen, mut imetysliivit ja imetystoppi ostettu ja koiralle kakkapusseja eli hyvin antoisa reissu ;)

Catherine kuulostaa noi sun olot iha kauheilta!!! Voimia ja tsemppiä! :)

Faline iiiik!!! Jokos siellä on pieni pungerrettu maailmaan? ;)

Nannuska täällä tyttölupaus ja linea negra siltikin aika vahvana :)

Tiuh hui ku maltoit jättää viimesille viikoille tuon joululahjojen shoppailun vai onko tarkotus vähä ärsyttää pientä shoppailureissulla että malttais tulla yksiöstään ihailemaan juuri satanutta lunta? ;)

Äippä ihana ku pääsitte jo kotiin sieltä <3 :)

Air4m täälläkin entinen miss tequila napa ja nyt napa sit on pullahtanut kokonaan ulos kuopastaan :DD mies just eilen naureskeli ettei mun navasta tällä hetkellä kauheena tequilaa nautita :'D

Nuppu huuiiii sielläkö aletaan kohta synnyttää ;)

En tiiä... Onko ikäkysymys vai olenko mä muuten vaan outo, mut kyllä alkaa vituttaa (anteeks kaikki) tää helvetin entten tentten olo. Eilisen kauppareissun jälkeen tosiaan oli koko illan ihan järkyttävät alapääkivut... Saunassakin silti käytiin, ei mitään vaikutusta. Ainoastaan vaikutti siihen etten meinannu millään saada unta ku tuntu jatkuvaa jomotusta, eikä mitään hyödyllistä kuitenkaan. Kävin sitte hakemassa ihan särkylääkkeen kun tarpeeks vitutti, normaalisti en semmosia syö mihinkään. Mut tunnin päästä se alko sen verran vaikuttaa että nukahdin, herätäkseni vessaan, jonka jälkeen pitää aina pyöriä tunti että saa uudelleen unta ja sit tunnin päästä soi jo miehen herätys. Että jos tää on kropan tapa kertoa että hei älä lisäänny enää, niin tehokas tuntuu olevan... Ja mulla näitä on kuitenkin jo neljä. En muista todellakaan kenestäkään kärsineeni näin paljon loppuraskauden vaivoja, tosin kun tätä palstaa lukee niin tulee mieleen että onkohan ne loppuvuoden vauvat ku tän aiheuttaa :D
Huomenna laskettu aika... Samalla käynti polille kuulemaan viimeiset veriarvot ja tsekkaamaan vauvan tilanne... Ja sitte taas ihmetellään kai... Tätä menoa meillä ei kyllä vietetä joulua ollenkaan kun en oikein pysty sille mitään tekemään... Yli puolet lahjoistakin on vielä kaupassa...
Niin joo. Mulla ei oo kenestäkään tullu tota linea negraa, ja on kaks tyttöä ja kaks poikaa ennestään. Tosin mä olen se valaskin jo ennestään, en tiedä vaikuttaa se jotenkin... Nyt olis taas sellanen olo että voisin nukkua, mut ei tässäkään ole mitään järkeä, valvoa yöt ja nukkua sit päivät epämukavasti sohvalla...!
Nyt lopetan tän valitusvirren ja koitan kerätä voimia, jos ees pyykit pääsis tonne alakertaan laittamaan koneeseen...! Mukavaa päivää kaikille ja paljon poksumisia!

Nannuska11, oon käyttänyt melatoniinia joskus vuosia sitten unettomuuteen kuukausien ajan (3-5 mg), ja sen perusteella uskoisin, että ajokunto yöllä on täysin yksilöllinen asia. Melatoniinihan on kehon luonnollinen "unihormoni", ja se ei tosiaan aiheuta samanlaista pökkyrä-oloa, kuin tujummat unilääkkeet. Siinä on vain sitten sellainen juttu, että varsinkin isommilla annostuksilla väsymys voi olla melko kovaa, jos ei saa nukuttua kovin pitkään. Pyydä siis miestä ihan vain kuulostelemaan omaa oloaan ja tekemään päätökset sen pohjalta. :)

Nannuska.. farmaseutti mieheni oli samaa mieltä kun kysyin :)
Niissä kuitenkin on kolmio eli se on ihan yksilöllistä kuinka se vaikuttaa kehenkin. Eli miehen täytyy kuulostella omaa oloaan pystyykö ajamaan. :)

Melatoniinista, ei liittyne mitenkään meihin keneenkään, mutta jatkuva popsiminen voi aiheuttaa 2 tyypin diabeteksen. On pitäny sukulaiselle mainita, ku niitten tyttö on 10 v asti syöny.

Takaisin