Mulla vähän samaan tyyliin menee noi unet... Saatan melko nopeasti nukahtaa, mut viimestään tunnin päästä sänkyyn menosta oon taas hereillä. Millon supistelee, millon hiki ja millon muuten vaan tukala olla. Useampi tunti menee sit pyöriessä ja välillä saattaa ihan hetkeks nukahtaa. Makaan kuitenkin sängyssä silmät kiinni, mut tulee sitä kelloa vilkuiltua aina kylkeä kääntäessä tai vessassa käydessä. Kuuluuhan tuo unettoomuus loppuraskauteen jollain tavalla ja hormonit onneks suojaa nyt ja imetysaikana, mut en kyl voi oloa mitenkään pirteeks ja hehkeeks väittää :D
Mulla esikoistyttöä odottaessa tuli tumma linea negra melkeen tissien väliin asti, poikaa oottaessa en huomannu tulleen ollenkaan ja nyt tyttöä veikkailtu, haalea linea negra tissien väliin asti. Muistaakseni melko nopsaan haalistui sit synnytyksen jälkeen. Kainalot ja nännit mulla jäi tummemmaks, mut ei onneks niin tummiks mitä nyt raskausaikana. Kaikista etovin on se just synnytyksen jälkeen oleva pullataikinamaha joka vähän palautunut... Linea negra näkyy ja napa semmonen ällöttävä iso kuoppa :D Onneks se siitä sit melko nopsaan palautuu ja ei kyl oo se päällimmäinen asia mielessä heti vauvan synnyttyä.
Melatoniinia mulle määrättiin ennen raskautta unettomuuteen ja ei sen pitäs vetää nuppia jumiin samoin kun oikeat unilääkkeet. Sitähän pitäs käyttää aina samaan kellonaikaan iltasin ja viikossa alkaa vasta teho, jos alkaa. Itellä se kyl parans illan unipätkää, mut valvoin sit lopun yötä :D Se on vissiin melko henkilökohtasta miten kenelläkin toimii, oman kokemuksen pohjalta en usko ajokuntoon vaikuttavan, varsinkaan pienillä annoksilla. tellä annos oli 4mg.
Maha taas tyhjeni eilen mukavasti supistusten välissä, alkaa pikkusen vetää voimat pois ku öisin ei saa nukutuksi ja ei sit enää ruokakaan tunnu pysyvän sisällä. Kyllähän tän onneks tietää helpottavan sit synnytyksen jälkeen, ellei imetyshormonit vedä taas kaikkee sekasin... No sen näkee sitten, mies alkaa olemaan jo melkosen malttamaton, ite asennoitunu siihen, et jouluaattona synnytän yliaikasta vauvaa ni eipä tarvii pettyä sit :) Polillakin lääkäri sano viimeks, et tosi monilla jotka joutuu keskiraskaudessa lepäilemään, niin voidaan jopa joutua käynnistämään synnytys, että kun tarpeeks vituttaa, niin mietin miten paljon helpommalla sitä kuitenkin pääsee sit täysaikasen vauvan kans! :)
Mukavaa päivää kaikille mammoille ja toivotaan lisää joulutonttuja!