Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla turvottaa ja särkee varsinkin iltaisin jalkoja :/ Ei tarvii paljoa päivisin kävellä kun tuntuu jo jaloissa. Lauantaina olis tarkoitus joululahjat käydä ostamassa, kun ei uskalla jättää myöhemmäksi. Ens viikolla kuitenkin jo laskettu :wideyed:

Mullakin on linea negra ihan kylkiluiden väliin asti. Varovainen tyttölupaus annettu. Kait sen pitäisi hävitä pois synnytyksen jälkeen. Raskausarpia ei oo onneksi vielä tullut ja toivottavasti ei tulisikaan (nyt rv38+2).

Miehelle oon saanut joululahjat ostettua, mut vanhemmille haluisin ostaa jotain pientä vielä. Lauantaina suunniteltiin ideaparkin reissua miehen kanssa niin jospa sieltä jotain löytyis. Joulukuusen haluisin myös kotio vielä ostaa :happy:

Heh, puhuin äskön kaverin kanssa puhelimessa.. Yhtäkkiä kaveri kysyi, että pärjäänkö mä, kun aloin puuskuttamaan kesken puhelun :hilarious: Tuli kivuton supistus just samaan aikaan. Ite en ees ajatellut asiaa sen enempää, ku jotenkin ite tottunut jo tohon puuskuttamiseen vähän väliä :grin

Huomenta!!

Illalla meni yhtäkkiä vedet. Ja synnärille matka kävi.

Klo 3.01 syntyi pieni neito. 3210g ja 49.5cm. Raskausviikot 37+0.

Syksyllä tultiin. Ponnistus vaihe 5min. 3 työntöä ja tyttö pihalla. Kaikki meni hyvin. Ei pereämiä ei mitään. Lääkäri aamukierrolla päättää päästäänkö pois tänään. Oli toiveissa polikliininen synnytys.
Onneksi olkoon :)

Hurraa kotona ollaan:) päästiin pois jo 3 aikaan ja noi meidän tytöt otti ihanasti vauvan vastaan, haleja ja pusuja sateli eikä mitään merkkiäkään mustasukaisuudesta!
Vielä pitää perjantaina käydä varuiks tsekkaamassa vauvan bilit ja lääkärintarkastuksessa muutoin päästään viettämään normi vauva-arkea<3

Tsemppiä kaikille viime metreille, nopeasti kipu unohtuu kun oman pienen syliin saa, koittakaa jaksaa! Voimia naiset!

Täällä noi levottomat jalat on niin hirvee riesa kyllä. Jalat turvonnu ku vappupallot ja sitä kuumotuksen ja pakottavuuden tunnetta öisin sängyssä :/ Oon selvinny sillä että pakottanu ittensä keskittyyn muuhun, ja muka "unohtanu" koko sen tunteen ja sitte hyvällä säkää päässyt uneen. Son vaa siinä ku jos herää, ja KUn herää, niin se alkaa taas, kahta kauheempana.

Täällä eilen käytiin ostamassa joulukuusi ja koristeet ja joulun eka kinkku. Tänään tuon kuusen hiljalleen kasasin. Pakko oli saada jotain tekemistä :)

jouluuuu.jpg

Esikoispojusta tuli linea negra napaan asti ja hävisi sitten kuopuspojua odottaessa, nyt ei linea negraa alkuunkaan mutta kaipa tässä odotuksessa hormonimuutokset maltillisemmat kun ei ole rinnatkaan kasvaneet

Ihanaa kotiutumisvauva-arkea äipän perheelle! :)

Mulla helpottaa jalkojen turvotus kun juo vettä ihan pirusti (joo se juoksuttaa kusella, mut siihen se perustuuki) ja sit laittaa jalat ylös. Pahimpaan turvotukseen oon laittanu kylmägeeliä ja ah ku se ihanasti auttaa :)

Kiitos jokaiselle onnitteluista :) On tämä vaan ihmeellistä ja ihanaa <3 Huomenna kotiin nyytin kanssa :)

Oliko mulla sit ihan eka joulukuun vauva, en oo ihan kerenny kaikkia viestejä lukeen. Ja äippä äx3sit heti perässä? Montakos meitä tuli jo marraskuun puolella?

Sen verran sanon vinkkinä teille omaa vuoroa odottaville, että tosiaan omien fiilisten ja supistustiheyden mukaan synnärille. Ja sitä ne onneks sanoi myös täällä ohjeena yleisten ohjeiden lisäksi. Mulla meni koko homma paljon nopeammin kuin ensisynnyttäjillä yleensä, joten keskiarvojen mukaan annettavat suositukset on aina vaan suosituksia. Vesillä alkoi ilman mitään ennakoivia oireita :) Ja pistäkää mies laskeen niitä tiheyksiä, jos se vaan on kotona, ei siinä itse enää oikeen pysy laskuissa lopulta mukana :)

Tytsy meidän tyttö synty 9.08 eikös teidän tullut 7? Joten kunnian joulukuun korkkauksesta kuuluu sulle;) nyt nopeasti nukkumaan ennen kuin herätään uudestaan!
Tytsylle tsempit huomiselle! Siitä se sit alkaa ihan kunnolla:)

Äyriäinen, kiva kuulla että ajan kanssa sitten haalenevat :)

Täällä myös linea negra, mutta itseäni se ei häiritse, on meinaan niin haalea. Raskausarpia löytyy vähän kummaltakin puolelta masua, mutta onneksi nekin aika haaleita :) Yritän olla turhaan stressaamatta omasta kropasta, päinvastoin, ylpeä pitää olla että oma kroppa kantaa sisällään uutta elämää! :)

Mulla ei ole linea negraa, eikä oo tullu raskausarpiakaan. Maailmankaikkeuttakin syvempi napani sen sijaan alkaa olemaan ihan pinnassa pinteessä :D Napakorun reikä hyvän pari senttiä navan yläpuolella ja se on alunperin ollut turhankin sisällä navassa... Eipä oo tällä hetkellä :D

Mulla on se napakorun reiän kohta hiukan tummunut, ihan kuin ois mustelma siinä o_O Napa tuntui kans vähän aika sitten siltä, että kohta repee. Mahan laskeuduttua sekin on rauhoittunut.

Mulla on lisääntynyt vessakäynnit ihan hirveesti viimesenä parina päivänä :eek: Tuntuu, että ravaan pissalla vähän väliä ja vatsa muutenkin toiminut enempi.

Tytsy koska sulla oli muuten laskettuaika? Kauan kesti synnytys? Tsemppiä uuteen perhe-elämään! Varmaan ihana päästä vauvan kans kotio :)

Voi tätä unettomuutta ja närästystä...kymmenen maissa kömpii jo sänkyyn mutta edelleen hereillä...mulla on tosi haalea linea negra, ulottuu kyllä koko mahan yli. Raskausarpia ei ole tullut, ainakaan vielä. Just tänään yksi ystävä sanoi että maha on aika kohtuullisen kokoinen, ehtii se ehkä tuossa vielä kasvaakin muutaman viikon aikana. Mulla on vanha umpisuolileikkausarpi joka on muuttunut tosi rumaksi ja isoksi raskauden aikana, palautuukohan se yhtään raskauden jälkeen?

Hansu, mulla sama, pissalla saa ravata melkeinpä koko ajan.. Todella turhauttavaa välillä, juuri kun on päässyt hyvään asentoon niin taas pitää juosta vessaan :mad:

Toivotaan, ettei enää kovin pitkään jouduta "kärsimään" tästä!

Huh helpottavaa kuulla et voin vielä päästä näistä tummista kainaloista eroon :D
Mulla on myös napakorun reikä tummunut oudosti! Ihan ku olis mustelma siinä :o Saa nähdä miltä napa näyttää raskauden jälkeen :/

Multa ei otettu toissapäivän neuvolakäynnillä enää sf - mittaa kun on viikkoja jo 36, eikä kuulemma enää näin lopussa voi luottaa mitan oikeellisuuteen. Tänään oli synnytystapa-arvio, ja siellä kaikki ok. Kohdunkaula 2 cm, paikat pehmenneet muttei auki, joten saa rauhassa vielä odotella :)

Vauvelin koko nyt 3 kg! Ja arvio synnytyksessä 3,7 kg! Eli ruoka on maistunu pikkuselle.

Yöt oon valvonut itekin enimmäkseen, mutta päikkäreitten ja lääkärin jälkeen tuli odotettu joulunlaittoinspis ja laitoin verhoja ym joululauluja kuunnellen. Ihanaa, joulutunnelmia kaikille muillekin! :Heartred

36+2

Täällä 36+1 oli painoarvio vajaa 3,2kg ja epäili että ois 4kiloinen jos loppuun asti mennään. Mutta paikat oli alkanu avautuu ja pehmenee että saa nähä

Täällä taas yksi uneton ilmoittautuu. Johan kerkesin kehumaan tuossa useammallekin taholle ettei selkäsärky öisin ole enää niin pahaa, raastavaa, hermoja repivää vaan vain sellaista... pientä minkä kanssa voi elää.. Mutta kyllä nyt taas kiristää hermoja :(

mä en ole huomannut että mikään olis tummunut raskauden aikana, muutamia uusia luomia vaan tullu. Linea negraakaan ei ole, mut oikeesti toi NAPA!!! Mulla on aina ollu vähän inhoreaktioita napaa kohti ja nyt ku se on tollanen niin o_O hyi :D

Takaisin