Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä mä taas hereillä. Uni ei tule millään. Taas nukuttu 3h. Supistuksista ei tietoakaan ja aamulla katsotaan taas tulehdusarvot ja niiden mukaan pohditaan käynnistystä.

Paljon onnea Ennika ja Tytsy! Voi miten ihania vauvauutisia alkaa tulvimaan :love017
Sitä alkaa olla jo itsekin ihan malttamattomana.

Mulla shoppailupäivä meni oikein hyvin mutta kyllä harmittaa kun ihan just kaikkia niitä juttuja ei löytynyt mitä lähdin hakemaan. Tyypillistä! Illalla naputin tilauksen Bebesiin, otin varuulta matkahuollon kautta. Kyllä kirpaisi. Ja tyypillistä sekin, että ehdittiin tytön kanssa kiertää vasta muutama liike niin jo mies soittaa että työt onkin tehty ja että hän voi liittyä meidän seuraan. :notworthy Ei siinä mitään mutta se on aina niin malttamaton eikä ollenkaan shoppailija. Käytiinpä sitten yhdessä syömässä ja heivasinkin miehen ja tytön leikkipaikkaan ja suuntasin itsekseni jatkamaan shoppailua. Ovelaa!

Lounaan jälkeen huomasin jotain kummallista pöksyissä, oisko nyt ollut sitten kuuluisaa limatulppaa, ainakin olomuoto vois sopia. Vähän jännittävää! Mutta vaikka päivän haahuilu olikin raskasta niin ei supistanut yhtään. Illalla vatsaa lähinnä kivisti, mutta ei tuntunut supistukselta.

Nyt oon herkutellut clipperin vadelmanlehtiteetä ja on kyllä hyvää verrattuna punnarista löytämääni mietoon heath & heather tms versioon.

Jotenkin toivoisin että hiljalleen jotain tapahtuisi, pojan potkut tekee jo niin kipeää että välillä tuntuu kuin koko kohtu hajoaisi.

Olipas omanapailua! Sori.

Ja tsemppiä wildside, ihmeellisiä kätilöitä jne hoitohenkilökuntaa osuu sulle :Heartpink Muista luottaa omaan vaistoon ja teet niin kuin parhaalta tuntuu. Kaikki ylimääräinen stressi pois vaikka helpommin sanottu kuin tehty...

Streptoon piti kommentoida että sehän on mullakin testattu nyt tähän mennessä jo kolmesti, kun tulos kestää luotettavana sen kolme viikkoa. Mulla oli niin kovasti niitä supistuksia että epäilivät jos olisi aiheutunut siitä. Hiiva aiheuttaa ne kutinat ja kirvelyn, mutta sitä ei multa ainakaan joka kerta testattu. Viimeksi muutama viikko sitten otin hiivaan sen emätinkapselin ja kutinat loppui kuin seinään. Niistä tableteista ei ollut mulle mitään tehoa ja neuvolalääkäri oli sitä mieltä että ennemmin kolme mietoa tablettia kuin yksi vahva kapseli. Höpöhöpö juttua sanon minä ja tein omapäisen valinnan :wink

Tänään ois neuvolalääkärin synnytystapa arvio, nyt jo hirvittää tuleeko turha reissu kun sillä on sen verran huonot ultravehkeet. :facepalm:

Paljon onnea Ennikan ja Tytsyn perheille! :) <3

Wildside, onpahan taas ihme kohtelua ollu o.O En mäkään kyl noilla ohjeilla ois sairaalaan ehtiny... Mut toisaalta, se kipu oli jtn aivan helvettiä, että pitä todella ajoissa lähteä sairaalaan ja usean tunnin supistelujen jälkeen hikiseen 3cm auki. Pääsin kyl heti saliin ja tuikattiin epiduraali, mikä sai synnytyksen sit etenemään. 7cm kohdalla molemmissa synnytyksissä tuullut jumi ja kalvot jouduttu puhkaisemaan, sit onkin edenny homma vauhdilla. Yritän siis sitä sanoa, et tuo pitää kyllä varmastikin suurimmalla osalla paikkansa, että kun et enää kestä kipujen kans kotona, niin sit sairaalaan, pitkästä matkasta kyl herkemmin lähtisin. Itseä kans vähän hirvittää tuo, että jos vedet menis, niin joutusko matkalla synnyttämään kun vauvan jo ihan tuolla "huulilla" tulossa... Joka tapauksessa voimia pelkojen käsittelyyn, tää on just oikea paikka ne purkaa kun kerta sairaalan henkilökunnasta ei ole työtään hoitamaan!

Ngale, etpä se sinäkään paljoa parempaa kohtelua ole saanut :( Ikävää kun koviakaan pelkoja ei voida ottaa tosissaan! Mulla kans suurimpiin pelkoihin kuului kakkosta odottaessa tuo hoitohenkilökunnan armoille jääminen. Sit synnytyksessä ja osastolla olikin posotiivinen yllätys, kun henkilökunta olikin aivan ihanaa verrattuna ekaan synnytykseen! Kyllä niitä mulkkuja jokaiseen sairaalaan mahtuu, täytyy vaan toivoa ettei omalle kohdalle osus... Yrität vaikka tänne purkaa pelkoas sanoiks, täällähän oli kuitenkin sektiolla synnyttäneitä, että varmasti löytyy ihan henkilökohtaista kokemusta ja tsemppejä sulle.

Täällä itellä meni taas yö harakoille... En tiiä yhtään paljonko oon saanu nukutuks puolen yön jälkeen, illalla alkoi taas kovat supistukset ja maha tyhjeni vauhdilla. Väsytti aivan tolkuttomasti, niin yritin vaan sängyssä maata ja saada unta. Vessassa sai ravata yölläkin, joskus neljän jälkeen katoin vikan kerran kelloa ja sit pikkusen jo vituttikin kun miehellä herätys viiden aikaan... Noh, tämmösellä väsymyssetillä tänään, jotenkin semmonen ihmeen pirteä olo kuitenkin.

Jokohan tänään tupsahtelis lisää tonttuja? Äitylille tsemppiä, jospa sä oisit seuraava? Mies aamulla kuiski masulle, et tänään ois toinen päivä, nyt pitäs tulla ulos :D

Onko kenelläkään muulla esiintynyt huimausta näin loppuraskaudesta? Mistähän johtunee? Mulla hemppa oli viimeksi melkein 130, joten se ei voi olla syynä. Ja tuskin verenpainekaan aiheuttaa, koska huimauskohtauksia saattaa tulla makuuasennossakin. Proteiineja ei ole ollut pissassa, mutta voisiko silti viitata raskausmyrkytykseen?

Onko kenelläkään muulla esiintynyt huimausta näin loppuraskaudesta? Mistähän johtunee? Mulla hemppa oli viimeksi melkein 130, joten se ei voi olla syynä. Ja tuskin verenpainekaan aiheuttaa, koska huimauskohtauksia saattaa tulla makuuasennossakin. Proteiineja ei ole ollut pissassa, mutta voisiko silti viitata raskausmyrkytykseen?

Mulla huimaa kovastikin, mutta johtuu verenpaineen alhaisuudesta.

Huomenia kaikki...
Ensiksi onnea ennikalle :) Ja onnea tytsylle myöskin (voi toivottavasti nimet meni oikein... )
noista toisenpuolen alamahan vihlonnoista joku kirjotti, (anteeks mun hatara päänuppi unohti jo että kuka se oli... tai että olisko ollu parillakin samaa vaivaa...) mulla vasemmalle alamahaa pistelly/vihlassu eilen ja toissapäivänä, jotenkin sen ite hahmotin suolistoksi, koska vatsa on hiukan nyt ollu kovalla... Pitääkin ostaa siihen jotain apukeinoja...
Noin muuten täällä vaan odotellaan sitten perjantaita,että millanen lääkäri tällä kertaa osuu kohdalle,että saadaanko aika käynnistykseen vai odotellaanko viiskilosta vauvaa, noista lääkäreistä kun ei koskaan tiedä! Niin kamalalta kuin kuulostanki, niin tänään kun pitää noissa maksa-kokeissa taas ravata, niin melkeen toivois,että siellä olis ees sellasta nousua jonka johdosta voitaisiin käynnistää... Anteeks, siis ihan hirveetähän tommonen ajatus on, en todellakaan toivo,että vauvalla hätä olis, vaan että tässä oikeasti tehtäis jo jotain, eikä vaan ihmetellä... ite kuitenkin koko ajan takaraivossa sellanen pelko,että jos sillä vauvalla ei sittenkään oo kaikki ok, kun on näitä arvojen nousuja sitten ollu sinne ja tänne suuntaan...

Tänään vasta pääsin tilaamaan ensimmäisiä kunnon joululahjoja, kun tuli rahaa tilille.... onhan noille isommille tuolla kyllä jo yhdet jättilahjat :D Jokaiselle on tilattu tossa muutama kuukausi sitten jo sellaset jättisäkkituolit.... mut ovat sen verran isoja,ettei ny ihan kahella lahjalla pääse tästä hommasta eroon... pari kummilastakin pitäis vielä muistaa, toisen synttäreille en ees päässy, enkä voinu lähettää lahjaakaan, kun pelkäsin postin lakkoa... mut nyt kun lakko on ilmeisesti ohi?!? niin josko nyt sais lähetettyä... :)

Tonttumaista päivää kaikille... jakaantumisiin! :D

Nii joo, huimausta, mua huimaa sillonkin kun vauva painaa johonkin isoon hermoon, tulee ihan missä asennossa vaan... yleensä en pysty kauheen kauaa kävelemään tai seisomaan just ton takia, kun painaa tonne jonnekin niin ensin tulee se paha olo, sitten alkaa jyskytys ja huimaus... joskus vaan huimaa, ni tiiän,että taas painaa jonnekin ja pitää vaihdella asentoa... !

Useimmiten tota tulee maatessa sillä vasemmalla kyljellä, joten välttelen sitä kylkeä...

Äyriäinen, mulla kans huimausta. Itekkin ihmetellyt, kun saattaa alkaa kans istualtaan, tai makuulla, neuvolasta antoivat yhden ylimääräisen ajan ja käskivät seurata ettei tuu päänsärkyä/näköhäiriöitä jne. Kannattaa kysyä sieltä!

Huomenta!!

Illalla meni yhtäkkiä vedet. Ja synnärille matka kävi.

Klo 3.01 syntyi pieni neito. 3210g ja 49.5cm. Raskausviikot 37+0.

Syksyllä tultiin. Ponnistus vaihe 5min. 3 työntöä ja tyttö pihalla. Kaikki meni hyvin. Ei pereämiä ei mitään. Lääkäri aamukierrolla päättää päästäänkö pois tänään. Oli toiveissa polikliininen synnytys.

Onnea ennika ja tytsy!! :)
Heti kun siirtyi joulukuulle niin johan rupes vaaveja tulemaan ;)
Täytyy tänään leipoa pipareita niin saa joulun tuoksua kotiin..

Takaisin