Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pikaista paranemista Mukkis! Hyvä että vauvalla on kaikki kunnossa, toivottavasti sunkin olo pian kohenee!

Vilijonkalle ja Lumitarille myös toipumista pääkivuista!

Ja tervetuloa mukaan J-R :)

J-R teretulemast vaa tänne!
Mukkis hyvä et oot saanut hoitoa ja toivotaa et menee ohi mahdollisimman pian!
Viljonkka4 toivottavasti sullakin saadaa säryt kuriin eikä tilanne pahane!
Ennikalle tsemppii huomiselle!

Huhu luinpa kokemuksia englanninkieliseltä sivustolta tosta vadelmanlehtiteestä, paljon on hyvää puhuttu, auttanut kipuihin, synnytyksen nopeuteen, kohdun palautumiseen ja verenvuotoihin. Toivottavasti tällä omallakin litkimisellä ois hyötyä :happy: Tais muitakin olla jotka sitä juo. En usko et synnytystä lähtis käynnistelemään mut noi muut vaikutukset olis tosi kivat.
J-R mulle päivämäärä on silleen merkityksellinen et uskon et se voi jotain tarkottaa, numerologian merkeissä, mut ei oo tärkeetä silti minä päivänä syntyy.. Taisin kyl joskus alkuraskaudesta tehä johki vihkoo listan et mikä numero mistäki päivämäärästä tulee, vois ettii tuota listaa. Myös nimien numerologiaa oon tutkinut, ei sen perusteella valita, mut silti joku merkitys sillä on. Kaikista nimivaihtoehdoista kyllä huomannut tulevan lopulta saman, myöskin tytön nimestä mitä suunniteltii ennen ku saatiin tietää et onkin poika.. Höhöhö :pOmat numerot niin syntymästä ku nimestä on sama ja on hyvin osuva, lienekkö siks jaksan uskoa, on kyllä toi mieskin oman numeronsa mukanen :grin Oon vähän hihhuli vissiin. Mut jokane tavallaa, itsehän opin tuntemaa itseäni ja kasvoin paljon alettuani opiskelemaan astrologista karttaani ja teen tulkintojakin jonkun verran ihmisille. Musta ihan mukava näkökulma katsella maailmaa, eihän se kaikille sovi. Minulle joo. Tarotitkin on kyllä käytössä ja asunto vuorattu mineraalikivillä. Mää tykkään :angelic:

Mitenhän muuten että jos ja kun oon kokonainen vielä perjantaina ja se on sitten melkeen viikko yliaikaisuutta niin alkaako ne miettii käynnistystä vai pitääkö mun kärvistellä vaan eteenpäin kun vauva ei osoita mitää merkkejä ulostautumisestaan? Tänäänki kävin ostamassa joululahjoja mutta ei se kävely näköjää mitään auttanu. Turhauttaa vaan niin kovasti..

Veikkaan, että tuota kalkkeutumista seurataan jos se alkaa liian varhaisilla viikoilla. Siis tarpeeksi suurilla viikoilla jo normaalia kun vauva kehittynyt. Mutta veikkaan, että jos kalkkeutuminen alkaa liian varhain kun vauva ei ole vielä täysin kehittynyt niin se on se miks sitå sitten seurataan jos aiemmin on alkanu tms.. En tiijä tuliko tässä se pointti nyt selväks mut kuitenkii :D

Täällä aika rankka päivä henkisesti ja fyysisesti takana. Rakas frettini kävi leikkauksessa ja nyt on kova huoli ja vahdin silmä kovana. Sen kaveri on ihan hämillään.

Vadelmalehtiteetä Vilijonkka :happy: mut kaikki meistä, jotka sitä on litkinyt taitaa olla vielä yhdessä koossa.. että jakaantumiseen ei taida olla apua :hilarious: jospa siitä olis noihin muihin hyötyä.

Viljonk4lle vastausta, vadelmanlehden sanotaan auttavan vahvistamaan kohdunlihaksia ja näin ollen siis auttas vahvistamaan supistuksia, nopeuttamaan synnytystä ja kohdun palautumista. Kipuja on vienyt kans ihmisiltä mut siit en tiiä mihin se perustuu, myöskö siihen et lihas on vahvempi. Käytetää myös menkkakipuihin ja pidetään ns. naisten yrttinä. Meilpäin löytyy aineki ihan cittaristakin ja life myymälöistä, cittarissa vaan yli euron halvempaa. Clipper merkkistä. Sit itsellä on lisäks ihan pelkkääkin vadelmanlehtee mut sitä pitäs pelkiltää hauduttaa paljon pidempää ja tuo Clipperin tee taas sisältää myös nokkosta ja oisko ollu hibiscusta nii on paremman makusta, hibiscus on aika makee, tykkään siitä.

Tseitsei tsemppiä, tunnen tuskasi!

Ei se tee saa synnytystä aikaan mutta pitäis nopeuttaa synnytystä ja siitä palautumista...

Ihan perus esim liptonin vadelmatee taas ei aja samaa asiaa kun on makeutettu vadelman makuseks mut ei sisällä sitä vadelmanlehtee, tuo clipperin sisältää siis 50% lehteä.

Tsemppiä sitä tarvitseville! :)
Tänää oli neuvola josta laittoivat lähettee äitiyspolille perätilaepäilyn vuoksi, luojan kiitos neiti oli kumminkin rt. Kävi ilmi että paikat on vielä raakana ja edistystä ei oo tapahtunu rv33 jälkeen :D mutta ei ihmekkään kun ei mua oo supistellu juur ollenkaa. Varasivat ajan käynnistykseen ensviikon perjantaille, kun aika haikeilla mahdollisuuksilla ittestään tulee pihalle. Huomenna 40+0! :)

Aamun hormonimyrskyistä selvitty ehjin nahoin.
Vauva liikkui aika laiskasti päivän mittaan siihen asti, kunnes saatiin päivällinen syötyä siinä noin viiden aikoihin. Sen jälkeen riehaantui liikkumaan niin, että ilkeää teki.
Lopulta intoutuikin kairaamaan päällänsä alaspäin, että sattui oikeen kunnolla. Piti oikeen puuskuttaa ja hengitellä syvään, kun alaselkää särki ja kohdunsuulla vihloi ja pisteli.
Se kun rauhottui, niin jonkun ajan päästä saattoi tulla muutama lievä kipeähkö supistus. En vaan oo varma, kun vauva liikkui sillonkin. :o

IIK aamulla Oysin äippäpolille/pelkopolille jutteleen synnytyksestä ja tehään synnytystapa-arvio ja katotaan paikat. Jännittää onko tuolla tapahtunu yhtään mitään kivuista huolimatta.
Aaltoilee menkkakipuna tai sitte tuntuu niinku koko värkki halkeais kappaleiksi.

Kysyin isyyden tunnustuksesta tänään neuvolassa. Se on suunniteltu, et tunnustaminen tehdään n. rv 30 paikkeilla (varmaa et paperit ehtii liikkuu sieltä ja vielä et ne ehitään käsitellä. Ja kun siin on kai joku ns valitusaikakin). Eli ees tammikuiset ei välttämättä ehdi neuvolassa tota hoitamaan. Meistä puhumattakaan...

• Tykkään
Reaktiot: J-R
Olen tyytyväinen tämän päivän neuvolaan. Olen ollut huolissani, että vauvasta taas ehtii kasvaa jätti jos jää liian pitkäksi aikaa kasvamaan. Sain ajan Jorviin, jossa tarkastetaan koko, ens viikon torstaille. Tosin tuolloin viikkoja jo 40+2, eli jos on kookas saattavat jo siinä toivonmukaan käynnistää. En enää halua synnyttää 4600 g vauvaa.

Aikaisemmin oli puhetta lapsiveden menosta ja mistä tietää onko lapsivettä. Itse olen ainakin haistellut selkeästi makeaa hajua. Itsellä todella juoksevaa valkovuotoa ja se melko hajutonta tai vähän suolaisen hajuista. Lapsiveden hajua vertaisin enemmin hunajan hajuun. Näin ainakin omasta kokemuksesta, mutta aina kai jos epävarma voi mennä tarkastamaan asian.

Tsemppiä mukkikselle ja raskausmyrkytysepäilyitten kanssa jännääville. Niin ja ennikalle käynnistykseen!

Voimia univaikeuksisille! Mä oon onnekseni saanu nukuttua aika hyvin. Välillä tulee kausia, jolloin vähän huonommin nukun, mutta silloinkin saan enemmän nukuttua kuin monet täällä.

Miehen sisko (ja vauvan tuleva kummi) kävi tänään vierailulla ja olikin tosi kiva päivä! Aamulla vaan touhusin keittiötä ja vessaa siistiksi ja siivoilin tunnin verran, siitä kiitoksena on loppupäivän ollut haarus kipeämpi kuin vielä koskaan! En varmaan ihan vielä olisi saanut noin pitkää puuhastelua harrastaa, mutta ei voi mitään. Huominen menee sitten kyllä varmaan palautuessa...

J-R tervetuloa! Mä alkuun ajattelin et ois kiva jos syntyis 13. päivä, ku esikoinen on syntyny 11. ja pikku2 12. niin listaan olis sopinu 13. La on 11.12 ja nyt vaan toivon et mahdollisimman pian tulee ulos ihan sama mikä päivä :)

Mukkis hyvä kun saat hoitoa ja lääkettä ja että vauva voi hyvin. Toivottavasti vointi paranee pian!!

Takaisin