Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kaikille vauvan saaneille!

Aiemmin oli tuolla puhetta siitä mitä kukakin jännittää niin minua ei synnytys itsestään jännitä, mutta se synnyttämään lähtö ja tietysti osaltaan arki kahden lapsen kanssa, miten esikoinen reagoi ja kuinka väsynyt sitten itse on ja miten riittää aika huomioida molemmat lapset yms. Miehellä kumminkin pitkät työpäivät ja näillä näkymin alku vuosi melko kiireinen töiden osalta kun on yrittäjä ja töitä on tehtävä kun niitä on ja pystyy tekemään eli näin talvella paljon kiinni keleistä. Nyt tietysti ennen vauvan syntymää on vähemmän töitä mutta heti kun tulee lunta ja pakkasta niin alkaa töitä olemaan enemmän. Toivottavasti vauva syntyisi niin että saataisiin olla joulun aika sitten koko perheellä kotona, mahdollisesti mieskin voisi olla siinä useamman viikon kotona :) Esikoisen aikaan oli viikon kotona mutta nyt olisi kiva jos voisi olla pitempään että kerkeäisi esikoinenkin tottua vauvaan ja uuteen arkeen.

Onnea Neppsulle :Heartpink

Tsemppiä Marjasose käynnistykseen.

Napsumisesta sen verran että mullakin on napsunu nyt varmaan kolmisen viikkoa, kun taas esikoisen kohdalla ei napsunu yhtään - tai sit ei ehtiny napsua. Taitaa olla ihan normaalia.

Kelan taksista pohdin että jos joudun tilaamaan sen kun esim Isäntä nytkin juo viiniä eikä ole ajokunnossa niin ottaako taksi myös miehen kyytiin? Onko tietoa? Ei siis kaameeta känniä mutta ei ajokuntoa. Kaikki pitää niin miettiä etukäteen valmiiksi!

Oi että ku polttelis päästä synnyttämään itsekin :) tuntemuksia ja oireita ois siihen suuntaan mutta ei tarpeeksi :( ny netistä lueskellu miten vois auttaa kehoaan... bebesin sivuilta löytyi että heikkoja supistuksia ehkä sais vahvistettua nuuhkimalla laventelia tai clary "jotain". Ja kuulemma myös sauna+risiiniöljy yhdistelmä ennen vanhaan ollut käytössä :O jossain blogissa kerrottiin että hänen äidin aikoihin synnytykset käynnistettiin hyppynarua hyppimällä :D laskettu aika ittellä kyll vasta 15.päivä mutta lääkärikin sanoi että sais syntyä ennen ens perjantaita.
Voi tätä malttamattomuutta :D

Mä hylkäisin kyllä ajatukset risiiniöljystä ja hyppynaruista. Voisi olla turhan vaarallista...

Toi risiiniöljy kyll kuulosti sellaiselta että ei tulis mieleenkään testata. Ja siitä olikin maininta että lisää riskiä että vauva kakkii lapsiveteen. Ja sit toi hyppynaru... selkä varmaan hajoais ku tässä painovoimatilassa alkais hyppimään :D
Tuo laventeli oli mikä itteä alkoi mietityttää että auttaisko...
Tosin oon joskus lukenu että joku ehdottanu että puhkaisee itte kalvot sukkapuikoilla nii kaikkiin vinkkeihin ei kannata luottaa :D

Mulla nyt 35+5 ja tänään napsui aivan selvästi.
Reppana hytkyy, kun mua köhityttää kauheasti. Alkaa tehdä ihan kipeää toi yskiminen.

Kun menis tää flunssa ohi niin pääsisin ens viikolla joululahjaostoksille. Keskiviikko aamuksi olen varannut itelleni kasvohoidon ja äidilleni jalkahoidon etukäteis joululahjana. Iltapalaksi vetelin pari leipää tuhdilla valkosipuli siivutuksella. Ah mikä lemu...

Mulla mahassa naksuu.. Mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää niin ne on vauvan nivelet. Mun nelikilonen kun syntyi, naksui aina mahassa kauheasti. Ette tiiä kuinka pelästyin ekalla kerralla kun se naksui vielä mahan ulkopuolellakin :D Mut meni ohi ajan kanssa. Mulle joku lääkäri sillon sanoi että vauvan nivelet on löysät ja tila ahdas. Mut varmaan erilaista ääntä kuin teidän napsuminen. Mulla kuuluu selvästi siis naksahdus aina välillä kun vauva kääntää kylkeä tms. Mies kuuli sen kans kerran, voi vitsi miten järkyttynyt ilme sillä oli :D se oli melko häiritsevä ääni, vaikka ei kova ääni olekaan...

Me lähdettiin miehen kanssa kaveripariskunnalle saunomaan. Oli ihana saunoa pitkästä aikaa, toivottavasti saisi jotain aikaan! Kaverin seurana laittauduinkin, jos kävis baarissa limpparilla. Täällä on normiviikonloppusin niin hiljaista baareissa, että uskaltaa mennä. Ei siis mitään tungosta. Tulee ehkä vähän huono omatunto, että onko ihan soveliasta tässä tilassa käydä baarissa, mutta ajattelin, että saattaapi olla tai onkin viimeinen kerta piiiitkääään aikaan.

Piti tulla välillä lukemaan, onko uusia tonttuja syntynyt. Saadaankohan yön aikaan uusia ilouutisia..? :D

Kelataksista, ymmärtääkseni kyytiin pääsee potilas ja ainakin lapsen kanssa saattaja. Sen jälkeen on kuskista kiinni, ottaako muita kyytiin. Et voi tulla halvemmaksi lähtee sit ihan omakustanteisesti taksilla, tai sit pitää huolen, et mies on ajokunnossa ;)
Saini, oon kans kuullu, et jotkut käyttäny risiiniöljyä, mut muistaakseni esikoisen aikana luin, et voi olla vaarallista sikiölle.

Vilijonk4 itse kävin kerran baarisa esikkoa odottaessa juhlistamassa siskoa ja kyllähän masu vähän päitä käänsi, tulin siihen loppu tulokseen että mitä sit? Enpä siellä mitään muuta juonu kun vettä ja tanssin... Hauskaahan voi pitää selvinpäinkin;) hauskaa iltaa siis teille!

Toivottavasti tulis itselle lähtö, sanon vaan että jonkin verran tänään pitkin päivää supistellu... Enempää en uskalla hypettää että ei karahda tähän;) hyviä öitä mamat tää lähtee koisaa! Zzzzzzz

Taas tekee niin kipeetä, että puhallella täytyy :( Toivottavasti panaadol auttaa. Luin kyllä mun päiväkirjaa viime raskaudesta ja näillä päivillä viimekskin alko tuleen kovia kipuja ja synnärillä kun kävin niin paikathan alko vauhdilla avautumaan, ei kuitenkaan niin, että synnytys olis käynnistyny. Joten varmaan sama homma nytkin. Mutta kyllä niin paljo helpompaa nyt, sillä ei tarvi yksin lasten kanssa jossain korvessa Jumalan selän takana pelätä että mitähän sitä tekee jos synnytys nyt käynnistyy... Näin jälkikäteen ajatellen mähän oon ollu ihan hullu kun oon suostunu tollaseen! No eipä toisaalta ollu kauheesti vaihtoehtoja... No noistakin selvittiin :)

Öitä kaikille :)

Onnittelut kaikille uusille mammoille!:)

Oltiin tosiaan tänään siellä synnytysvalmennuksessa ja se oli kyllä informatiivinen ja selkeä:) Alkoi hieman ymmärtämään sen, että tässä voidaan hyvinkin olla parin viikon sisällä tositoimissa!;) Hyvä fiilis jäi:)

Mulla on kerran napsunut mahassa, just toissapäivänä tais olla, toivoin jo että menis vedet :D.. Muuten ei ollenkaa. Nyt 39+4

Takaisin