Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paskan marjat mitään tapahdu! Tosiaan 2 alko supistelee ja 6 tienoolla loppu:( prkl! Yksittäisiä tullut sen jälkeen muutama mutta siihen jääny... "Vähän" erinlainen tapaus tämä kuin siskonsa...
7 maissa nukahdin ja nyt sit koko kompanja hereillä... Sanoisinko että loiva vitutus päällä tällä hetkellä...

Mut ainakin mun ässä lista sai jotain aikaan...;)

Nii ja Hansu oli tosiaan kans lähtökuopissa, sinnekin tsempit! :)

Voihan se olla äippä et pitää vähä lepopaussia mut alkaa kohta uudelleen. Yritä mennä kerään voimia jos vaa pystyt :)

Äippä niin voihan se tosiaan olla että pitää hieman taukoa ja alkaa uudelleen, toivotaan niin :)

Ja odottajalle myös tsemppiä, josko siellä olis alkanut tapahtumaan :)

Poodle toivon niin... Äitin soitin tänne ja se tulee tos parin h päästä, sit pieni uni vois olla poikaa... Äitillä huomenna 50-v synttärit ja se ja masukki on kuulemma sopinut että syntyy sit lahjana:) toivossa on hyvä elää...

Hansu ja odottaja kai te sentään ootte päässyt tosi toimeen?

Mulla ei aiemmin suoli tyhjentynyt, ennen synnytystä, eikä ehditty tyhjentämään synnärilläkään. Nyt oli tällä viikolla kolme päivää maha kuralla ja oksu tuloillaan, mutta ohi meni vaivat ja tilalle on tullut napakat harkkasupparit.

Kyllä täällä on sonta ollut löysässä viime yön... Ja muistaakseni aikaisempien kanssa oli sama juttu...

Onnea CiCaDo koko perheellenne! :) <3

Harmi Äippä ku ei sit lähtö tullutkaan :/ Jospa päivällä tosiaan saisit lepäiltyä vähän univelkoja pois!

Jospa ne loput supistelijat oisivat päässeet ihan synnyttämään asti.

Mulla maha tyhjentyny edellisissä synnytyksissä itekseen. Heti kun kipeät supistukset alkoivat, niin maha alkanu tyhjenemään kunnolla supistusten välissä. Tällä viikollahan oli se yks ilta ku olin aivan varma synnytyksen alusta ku maha tyhjeni ja kipeesti supisti.

Pikkusen meina olla silmät taas ristissä... Illalla alkoi kipeesti supistaa kymmenen minsan välein joskus kahdeksan aikaan.. Mies tuli töistä ysin jälkeen ja käytiin sit normaalisti saunassa. Supistukset voimistui ja tuli sit 6-7min väleillä, otin panadolin ja keikuin semmosissa asennoissa, et jotenkin pysty olemaan. Sit kipu vähän helpotti ni pääsin makaamaan sohvalle, supisteli tasasesti, mut sit joskus ennen puolta yötä taas nukahdin. Koko yö meni pyöriessä kun supisti kipeesti, mutta ei säännöllisesti. En tiiä miten helvetissä pitäs jaksaa synnyttää kun joka saatanan yö menee tälleen! Illalla vaan mielessä, et toivottavasti ei nyt lähtö tule ku väsyttää.. Harmi ku sitä ajankohtaa ei voi päättää, et lähteekö yöllä vai päivällä synnyttämään :D

Tänään pitäs vähän pikkujouluilla lasten kans ja jos sitä loppuja joululahjoja kävis ettimässä. Lokakuun alussa tuli onneks ostettua lähes kaikki lahjat, niin ei mitään erityistä stressiä(ainakaan vielä!) niistä ole.

Onnea Cicado!!!! Kuullosti noi sun synnytyksen tuntemukset vähän samalta kun mulla viimeks, ainoo että mulla ei ollu anelääkäri ronkkimassa ja että ilokaasu toimi aika hyvin. Onneks ihana palkinto sulla sylissä!
Voimia äipälle ja kaikille kipuilijoille!

Onnea cicadolle. Meidänkin kakkonen oli ihan blondi ❤ Veikeen näköstä :D

Oon ymmärtäny, et suolen tyhjeneminen johtuu just supistuksista, ei niinkään lähestyvästä synnytyksestä. Ne supparit ennemmin siihen synnytykseen viittaa. Ei mullakaan oo maha tyhjentyny ku vast synnärillä, ku supparit ollu tarpeeks tappavia.

Ngale, mullakin hyvät muistot sektiosta, jos jokin mietityttää, ni kysy vaan. Uskomatonta, et jonkun pelkoihin suhtaudutaan noin! Pelkopolillahan on mahdollista jutella myös kätilön kanssa. Eli luulis, et edes joku niistä ehtis, jos kaikki lääkäriajat jo menny.

Täälläkin edelleen kotona.. kävin aamuyöstä suihkussa vielä ja sen jälkeen oon saanut näköjään nukahdettua muutamaksi tunniksi. Alaselkää ja pakaroita edelleen särkee, mut enempikin jatkuvasti. Taitaa mun suunnitelmat peruuntua tältä päivältä..

Kuinkahan odottajan kävi?

Onnea CiCado (toivottavasti kirjoitin oikein)...!
Mulla yöllä pari kipeetä ja sit oon nukahtanut, että semmonen se oli sitten...
Jatketaan.... :)

Mäkin järkeilisin niiden supistusten saavan (joillain) aikaan sen, että suolistokin alkaa supistella ja näin ollen tyhjenee. Mitä voimakkaammat supistukset niin sitä voimakkaammin supistelee myös se suoli. Ja varmaan sitten vähän yksilöllistä kuinka herkästi ne supistukset asiaan vaikuttaa.. Jollain jo ne pienemmätkin supistukset saa sen aikaan (jotka ei vielä oo niitä synnytyssuppareita välttämättä) ja toisilla sitten vasta ne voimakkaammat. Ei oo omakohtaista kokemusta asiasta, mutta epäilisin näin.

Onnea Cicado! :Heartpink

Mulla oli yöllä jännät paikat, noin kl 2-4 supisteli enemmän tai vähemmän säännöllisesti ja kävin kurallakin kahdesti. Supisteluiden kipu oli jo aikamoista mutta sitten onneksi rauhoittui. Kamalaa hikoilua, menee taas lakanat vaihtoon kun ihan sai puuskuttaa ja hiki ihan valui. Yök!

Tänään täytyisi vähän siivoilla ja tehdä vielä kauppalistaa, saa nähdä joutuuko mies pian juoksemaan rintakumit ja imetystopit mun puolesta :wink

Tsemppiä kaikille supistelijoille :wav

Suoli tyhjenee myös sen vuoksi, että vauva laskeutuessaan painaa ja ärsyttää peräsuolta jollon se tyhjenee.

Sektiosta piti kommentoida että kun juttelin oman äidin kanssa synnytyksestä, niin se oli täysin sektion kannalla ja ihmetteli miksi mä tietoisesti valitsen alatiesynnytyksen ensisijaisesti. Sillä oli ilmeisen hankalaa synnyttää meitä tyttöjä ja huonot muistot sairaalalääkäreistä tms. Tosin ajat on muuttuneet ja itse kunnioitan jokaisen omaa valintaa sekä lääkäreiden mielipiteitä. Sen mielestä sovittu sektio oli helppo kun taas tipalla käynnistetty pari vrk kestänyt synnytyksen starttaaminen ihan kamalaa, joka kuitenkin vei sektioon. Toisaalta eihän sitä voi tietää miten kellä mikäkin etenee, kaikilla on niin yksilöllinen synnytys.

Tääkin on niin outoa kun esikoisen kanssa ei supistellut juuri olleskaan paitsi sit kun synnytys oli jo käynnissä, kun taas nyt on supistellut tosi varhaisilta viikoilta enemmän tai vähemmän joka päivä. Kaikki niin erilaisia kokemuksia.

Takaisin