Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ruvennut tulee supistuksia noin 10-15min Välein.. Kiva lukea ku siellä teillä sama juttu ja ootte niin rauhallisen oloisia, minä yksin kotona edelleen, niin meinaa paniikki iskeä

Onnea cicado! <3
Supistuksia niille lisää joilla tuntuu että olis voinu synnytys käynnistyä! :)
Täällä selkää särkeny toista vuorokautta, mutta kolme ässää ei tuottanut eilenkään tulosta. Jospa tänään menis reippaalle lenkille ja toivois supistuksia siitä hyvästä.
Hyvää lauantaita kaikille!

Paljon onnea cicado!!! :)

Taitaa nuo synnytykset olla enempi ilta- ja yöpainotteisia. Muistan jostain lukeneeni..

Joku kyseli tosta mahan tyhjentymisestä ennen synnytystä, että koska tapahtunut ja miten pitkään kestänyt.. Mulla ei maha tyhjentynyt itsestään ollenkaan, kahdessa edellisessä synnytyksessä. Toisilla se kyllä tyhjenee, ja se kai tavallisempaa onkin, mutta siitä kestosta ja jatkuvuudesta ei minkäänlaista käsitystä. Sekin on vissiin niin tapauskohtaista.

Ja joku toinen kyseli, että tuleeko kaikille edes kunnon supistuksia. Ei välttämättä. Oma äitini on tästä hyvä esimerkki. Hänellä ei supistuksia tuntunut kummassakaan synnytyksessä, eikä tiennyt milloin olisi pitänyt ponnistaa. Hänellä meni siis vaan vedet, mutta supistukset jäi tulematta. Tai jos niitä tuli, niin ei tiennyt milloin ja miltä ne edes tuntui, mutta eivät ainakaan kipeitä olleet.

Täällä nukuttu ihan kohtalaisesti. Nyt olis viikonloppu täynnä tohinaa, ja pikkujouluvalmisteluja, joten eiköhän se synnytyskin oireile tänä aikana kaikkein eniten.. :D
Rv 38+3

Onnea cicado!! :)

Täällä turhankin huonosti nukuttu yö takana.. en yhtään tykkää nukkua sairaaloissa.

Mulla ei kans esikoisen aikana maha tyhjentyny ennen synnytystä mutta synnytyksen aikana sieltä jottain tuli. Nyt vähän toivois että tyhjenis ennen ponnistamista ainakin :D

Huomasin tässä kun tulevaa synnytystä jälleen mietin, niin tästä palstasta on kyllä ollut iso apu, vaikka vasta muutama päivä sitten rekisteröidyin. Mulla on / oli ollut viimeiset pari viikkoa aika ahdistuneita ajatuksia niin synnytyksestä kun sen jälkeisestä ajasta vauvan kanssa (mietin jopa et onko mulla iskenyt joku loppuraskauden masennus). Jotenkin täällä teidän jutuista huokuva innokas ja toiveikas odotus synnytyksestä sekä vauvasta on ns tarttunut muhunkin ja muistuttanut siitä että täähän on tosi ihana asia! Joten kiitos teille (:
(En normaalisti kirjottele tai puhu tälläsiä herkistelyjuttuja mut nyt oli pakko päästä kertomaan kun tän asian äsken oivalsin)

Hienoa kuulla ennika että tästä on ollut apua! Ja varmasti aika monilla on samanlaisia ajatuksia kuin sulla. Mua ainakin pelottaa ja jännittää kaikki tuleva mitä vauva tuo tullessaan, kun ei ole ennestään kokemusta :)

Solavi, miten joku voi nukkua noin pitkän pätkän putkeen? :o :D olen kateellinen sulle!!

Noniin, pientä synnytyskertomusta. Herkät ja synnytyspelkoiset älkää lukeko :eek: Elikkäs tultiin jorviin tarkastukseen joskus yhentoista maissa ja yhen aikaan lääkäri suostui laittamaan ballongin vaikka oli puhelimessa vähän muuta sanonutkin. Itse ballongin laitto ei tuntunut ollenkaan ja aiheutti pientä kuukautiskipumaista poltetta alaselkään ja vatsaan ja joskus neljän kieppeillä ballonki tuli ulos ja päästiin saliin kalvojen puhkasuun. Saliin mennessä lääkäri sanoi että kohdunkaulakanavasta on vielä vähän reunaa jäljellä ja auki olen noin kaksi senttiä. Pian kalvojen puhkasun jälkeen alkoi tulla säännöllisiä mutta lyhyitä ja suht mietoja suppareita. Kasin maissa kätilö tarkisti kohdunsuun tilanteen joka oli edelleen sama eli 2cm auki ja reunat jäljellä joten päätettiin laittaa oksitosiini tippumaan. Oksitosiini teki kyllä niin kipeet supistukset mutta yhdentoista maissa tilanne oli vasta 5cm auki ja helvetin kipeet supistukset jatku noin 2-3min välein ja kesti noin minuutin jolloin pyysin ilokaasua josta oli hetken apua. Supparit voimistu voimistumistaan javähän ennen puoltayötä pyysin taas tarkistusta eikä mitään edistystä joten päätin ottaa epiduraalin. Kun anestesia lääkäri tuli ja rupes etsimään hyvää pistokohtaa niin ekan kerran sattu miin paljon että itkin ja huusin ja samalla tuli tunne että ihan kuin ponnistuttais. Kätilö tsekkas tilanteen ja edelleen se saatanan 5cm auki mutta sentäs reunat kadonnu. Itkin kivusta ja epätoivosta. Anestesialääkäri yritti KOLME kertaa tuikata sen neulan mun selkään ja aina meni väärään paikkaan jaun kivut vaan ylty vaikka kuvittelin ettei enään niin voi tapahtua. Tässä kohtaa huudan jo niin kovaa että varmaan kaikki muut synnyttäjät pelästyy ja jälleen tulee ponnistus tarve mutta nyt se on jo niin jumalaton että tunnen kuinka pää työnty pikkuhiljaa ulos ja huusin että nyt se kyllä syntyy ja kätilö tarkastaa ja toteaa yllättyneenä että niimpä näyttää :) ilokaasun oton olen lopettanu sillon ku anestesia lääkäri rupes ettii pistopaikkaa koska kivit oli niin jumalattomia etten enään kyennyt hengittämään oikein supparin aikana vaan huusin niin paljon ku ääntä lähti. Tyttö syntyi lopulta muutamalla supistuksella ja työnnöllä ja kipu vihdoin ja viimein loppu! Voi sitä onnen tunnetta <3

Summa summa rum oksitosiini aiheutti kauheita kivuliaita suppareita jotka oli liian lyhyitä tehdäkseen mitään mutta sit ku mun kroppa vihdoin lähti hommaan mukaan ni rupes etenee rytinällä ja tämäkin synnytys katsotaan kestäneeksi vain 1,5h eli syöksysynnytys rävähdin 5 sentistä ponnistukseen alta vartin. Sillä aikaa kun anestesialääkäri yritti laittaa epiduraalia! Eli ns "luomuna" synnytin paitsi et suppareita tehostettiin oksitosiinilla, ikinä en kerinnyt sitä epiduraalia saamaan yhtään mutta neulan sain rankaan kolmesti ja nyt on selkä kipee :( .. Tää oli ehdottomasti mun synnytyksistä kivuliain ja kauhein. Tuli ihan tajuton epätoivo kun kätilö kurkkas joskus kahelttoist rööriin ja totee että ollaan vaan 5cm auki vaikka on ollu jo useempi tunti tosi kipeitä supistuksia. Mut jätettiin hyvin pitkälti muutenkin "yksin" ja Mies oli mun pelastus <3 en olis selvinny ilman sitä! <3 mutta nyt se on onneks ohi ja olo etten kyllä synnytä enää ikinä vaikka palkinto on mitä parhain <3 minun pieni blondi tyttönen <3

Muokattu viimeksi:
Tsemppi äippä ja hansu :) ja muutkin suppailijat. Toivottavasti pääsette pian tosi toimiin.

Kiitos kaikille onnitteluista :)

Onnea cicado teidän perheelle <3 Hurja synnytys ollu sulla!

Äipälle ja odottajalle tsemppiä jos ootte saaneet lähdön! :)

Mulla tuli eilen rasituksesta varmaa 1,5h suppareita n. 8 min välein, mut rauhoittuivat sitten. Taivuin ottaa grammasen panadolin liitoskipuihin ja olipa ihana ku sai nukkua ilman et alakerran luita vihlo koko ajan :) Supistusten provosoimiseen näyttäis täällä toimivan ässistä parhaiten shoppailu ja suuttuminen :D

Takaisin