Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Cicado tsemppiä tälle päivälle! Toivottavasti saatte vauvelin nopsaan sylkyyn :)

Suvituulia toivottavasti pääset kotio lepäämään!

Air sama täällä, pakon omainen tarve tsekkailla teidän kuulumisia :)

Miikku tervetuloa joukkoon:)

Mulla kurja yö takana.
Illalla tuntui et kuume lähtee nousemaan ja varmaan nousikin, kun yö meni horkasta tuskanhikeen.
Aamulla mittasin lämmön niin oli 37 :-(
Ei kuitenkaan mitään flunssaa eikä yskää ole.
Toi lämpö on kuitenkin minulle jo kuumeen puolella, kun omalämpö on 35.4-35.6.

Tsemppiä Cicado tulevaan! :)

Ennika, ihan sama fiilis täällä. Yhen yön kun saa ees cähän unta, on kun eri ihminen. :-D

Oliko tästä jo puhetta, että kuonka nopeasti toivotte kotiutuvanne? Itse oon vähän kahden vaiheilla, koti on tietty koti, mutta jos osastolla sattuu olemaan hiljaista niin siellä toki saisi levättyä paremmin. Viimeks oltiin ma-to, saas nähä miten nyt. :)

Toivottavasti et oo Solavi tulossa kipeeksi :/

Tuli muuten noista sterilointimahdollisuuksista mieleen et oysissa mua ohjeisti yks kätilö keittään päivähuoneen vedenkeittimellä vettä ja steriloimaan sillä. Sielläkin oli kyllä vähä kirjavat käytännöt ku ensin toinen sano et tarvittaessa vaan pyydetään uus rintakumi, ja sit toinen ihmetteli et eihä niitä jatkuvasti voida jaella vaan ite pitää steriloida o.O

Pikaista paranemista kaikille kipeenä oleville!

Salli itse haluaisin mahd nopeasti kotiin, saa sit nähdä kun on ollu tätä sokeri pulmaa ja aikaisempi kellastu niin en sit tiiä miten kauaa pitäävät!

Mä oon kans keittänyt tutin valmiiksi laukkuun! Tuskinpa se mikskään menee sterilisoidussa rasiassa?!

Pari yötä vois olla osastolla, ei mielellään sen enempää... Oon aina antanu vauvan ekaks yöks hoitoon, unilääke ja särkylääke nassuun ja unta! Sitten ovat yöllä syötöille tuoneet. Toi on auttanut mua toipumaan ja sopii mulle, moni ei välttämättä halua luopua vauvasta hetkeksikään. Mulla oottaa aina sellanen härdelli kotona kun nytkin nuo 5 siellä innoissaan oottaa äitiä kotiin, että kaikki lepo on tarpeen :)

Jessus mikä turvotus.. Eilen alko tää, aiemman turvotuksen päälle.. Sormet ei taivu enää mihinkään ja jalat ku tukit.. Kävin vaa'alla ja se näytti 3kg enemmän ku keskiviikkona neuvolassa. :D täytyy tarkkailla noita protskuja nyt...

Mukkis täällä sama homma.
Olen antanut hoitoon ekaks yöksi ja unilääkettä omaan napaan.
Kyllä jaksaa sen jälkeen :-)
Meillä eivät ole laskeneet minua pois, kun minimissä kahden päuvän päästä.
Syynä on ollut alle 3kg vauvat ja viimesimmässä oli vielä matalat sokerit.

Hassua ettei kukaan ole päässyt synnyttämään, kun ensin tuntui että monillakin oli jo ihan hilkulla. Nyt ne antaa odotuttaa.. Täällä yritän lähettää ajatuksia masuun että on jo ihan tervetullut, tilaa ois täällä puolen mahaa enempi ja äitikin jaksaisi paremmin kun olisi jo sylissä.

Tai siis kukaan, onhan nyt kukaan päässyt mutta tarkoitin että hassua ettei ole tullut lisää synnyttäjiä. :)

Siinä voi mennä useampi viikko, kun joutuu synnytysoireiden kanssa kärvistelemään, jos ei vedet mene. Luulis kuitenkin, et vähitellen alkaa tapahtumaan. Onneks kaikki on jo hyvillä viikoilla.

Joo nyt on sitten alkanut selän rutina ja kolotus kun nousee sängystä tai sohvalta.

Meinasin jopa tänään mennä tytön kanssa leffaan mutta en tiedä enkä usko että kykenisin istumaan 1,5h paikoillani. . Köntys olo vaan pahenee :rolleyes:

Mäkin eilen just mietin et la aikaan ois vielä matkaa, eli viimestään 7 viikon päästä saa vauvan syliin... vaikka jo nyt ois jo valmis... eli toi menee sinne 43 viikolle jo mut eikai tää mee ☺ pittää vaan jo asennoitua siihen et saattaa kestääkki tää meno ja lyllerrys viel....
Täällä meinasi yö unet mennä ku taas miettii kaikkii asioita.. vielä pitäs jaksaa 2 iltaa lasten kans yksin, ku isännällä on huomenna pikkujoulut veljesten kesken... olin menossa mun vanhemmille, mut nekin on lauantai iltana menossa mun serkun ristiäisiin... jotenki tuntuu et tarvis vähän jeesiä sieltäki suunnasta josta ennen on saanu paljonki... mut ei...

Heräsin yöllä siihen, että vatsan sisältö pyrki suuhun.

Aamulla huomasin syyn: täysin kiinnittyneeksi luultu tyttö oli lähtenyt vaeltamaan. Tyttö on taas tuolla mahan ylemmässä osassa. En tajua miten tämä on edes mahdollista? Tyttö on kai pieni ja minulla liikaa tilaa.

Onko muilla jo vauvat ihan valmiustilassa?

Takaisin