Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olin kapinallinen ja kävin tänään miehen kanssa viime työpaikkanani toimineen koulun joulumyyjäisissä pyörähtämässä. Autolla mentiin, lyhyesti siellä oltiin ja nyt lepäilen kotona maha kipeänä... Kiva oli silti nähdä kollegoita ja vanhoja oppilaita. Kovin nopeasti vaan väsyy seisomisesta ja kävelystä, tiedä sitten johtuuko ees raskaudesta vai kahden ja puolen viikon vuodelevosta. Sanoisin, että varmaan enemmän jopa lepäilystä... Kunhan saan tarpeeksi viikkoja kasaan (36+) niin pakko ruveta kyllä enemmän touhuamaan, että on edes jonkinlaiset mahdollisuudet synnyttää. Nyt nimittäin kunto niin huono...

Niin joo Cicado, sullahan on pian vauva sylissä! :) Tsemppiä kovasti koitokseen!

Mulla limatulppa ollut pienemmissä osissa aina. Mut helppo ollu tunnistaa kun on sellasta kirkasta hyytelöä ollut. Supistaa ny jatkuvasti, ei mitenkään kovin kipeesti, mutta pitäs iltahommia tehä ja laittaa lapsia nukkuun niin ei yhtään pystyis ny :( noh josko tää tästä taas...

Täällä ollut kans sellainen kipuilupäivä..
Aamusta asti ollut maha ihan hellänä ja jonkun verran napakampia suppareita tullut. Synnytysvalmennuksen aikanakin muutama ja jatkuva särky joko mahan tai selän puolella valmennuksen ajan. Juttelin neuvolantädin kanssa oli sitä mieltä saattaa olla lähtö lähelläkin, kun voimistuneet ja lisääntyneet sekä supparit että kivut. Panadoli ja lepo onneksi helpotti vähän.

Äippä käytiin kavereiden kanssa just viime sunnuntaina intialaisessa syömässä ja hyvää oli! :happy:

Cicado tsemppiä huomiselle :)

Mies vaan nauraa et vauva on makumatkalla mahassa, tekee míeli etnisiä ruokia ja vahvoja mausteita :P

CiCaDo kovasti tsemppiä ja jaksamisia! Yritä levätä vielä, vaikka uskon ettei oikein malta :)

Tsemppiä CiCaDo huomiselle. Kannattaa ottaa tekemistä mukaan, koska tuossa voi mennä aikaa ennen kun synnytys saadaan käynnistettyä.

Toivottavasti en itse päädy huomenna Jorviin. Huominen on se päivä jolloin en halua tämän syntyvän, silloin on nimittäin esikoisen syntymäpäivä.

Kiitti Äippä × 3, kun kerroit pt-synnytyksestäs:) Helpompihan se näin on, että tietää jo etukäteen, että pt-synnytys on mahdollisesti tulossa. Oliko sulla muuten epiduraali ja leikattiinko sulta väliliha? Ilmeisesti tämä yleinen käytäntö pt-synnytyksissä?

Pauliina24 mulla ainakin jäi hyvät fiilarit siitä lääkäristä ja kätilöstä jotka mulla maanantaina Jkl:n Gravidassa oli:) Eihän sitä tosin voi tietää ketkä sit siellä synnytyksessä on;)

Miten saan muuten muutettua ton Kyfin omaksi nimimerkiksi?
TR-81

Täällä tänään neuvolassa käyty. Strepto täälläkin positiivinen, joten antibiootilleppa joutu synnytyksen aikana sitten.

Sf mitta n. 31, ite oon 164cm pitkä. Pissa puhdas, RR neukussa jo oletetusti koholla, mutta kotimittaukset edelleen ok (kärsin ilmeisesti ns. "valkotakki-/hoitajasyndroomasta", joten verenpaine nousee aina vastaanotoilla. Varsin huvittavaa, kun ite hoitajana töitä tekee ;) ). Sokerit hieman nousseet, mutta ylityksiä ei ole. Turvotuksia jonkin verran on nyt ollu. Paino oli 200g laskenu viime kerrasta, sellanen 7kg tullu yhteensä aloituspainosta lisää.

Pikkasen ehti jo Nappula säikyttää, kun ei meinannu löytyä sydänääniä.. Lopulta kun ne löyty, niin kuulostivat alkuun tosi laiskoilta, hitailta ja oli taukoja.. Mut sitten kun lopulta sai kunnolla kuuluviin niin oli voimakas, hyvä ja tasainen rytmi 135-155 välillä.. Oli vaan pikku emäntä tänään sitä mieltä, että tehän ette minua tänään kuuntele, lähden karkuun, ei millään pysyny anturin alla ;)

Kyfi (TR-81) joo tosiaan epiduraalin sain ja välilihaa piti leikata parin tikin verran. Sen takia leikkaavat automaattisesti että mahtuu hartiat syntymään, näin ainakin kätilö jälkikäteen selitti :) leikkausta/ tikkausta en tuntenut ollenkaan!

Nimimerkin saat vaihdettua kun klikkaat siitä yläkulmassa olevasta kyfi nim merk ja sen jälkeen omat tiedot sen alla on vaihda nimimerkki :)

Mua ei oo missään vaiheessa infottu otetaanko multa joku streptokokki näyte edes... Että empä tiiä siitä sitten... Tänään on väsyttänyt, ärsyttäny, vielä ei oo itkettänyt, ehtii sekin vielä.
Mä aiemmin unohdin että tuli siitä marjasoseen huono suomi lääkäristä mieleen jos se sanoi ne kohdunkaulan pituuden ja avonaisuuden väärinpäin? Kun nehän oli niinku aiemmin toisinpäin ne lukemat? Että jos lääkäri ei osannut niitä oikein päin... :D

Btw, siskoni kaverilla oli käynyt niin, että perätilaista vauvaa oli lähdetty sektiolla leikkaamaan ja olikin sitten ollut raivotarjonnassa edellisen päivän ultrasta huolimatta. Alatiesynnytys olis siis ollu mahdollinen, jos olisivat ultrailleet vielä uudestaan ennen sektiota. Jos siis sektioon joku päätyy perätilan vuoksi, niin kannattaa pyytää vielä viime hetken ultrausta ;)

Otatteko vauvalle yhden vaatekerran sairaalaan mukaan? Mitä jos siellä joutuuki oleen vaikka viikon, nii eihän yks vaatekerta riitä?

Eikös sairaalassa vauva voi olla sairaalan vaatteissa? Ei kai sinne tarvii kuin ne kotiutumisvaatteet... Mulla on kyllä aika monet vaihtoehdot pakattuna, siltä varalta syntyykö nyt sit viikolla 36 vai 40... Pienempiä ja isompia + kevyempiä ja lämpimämpiä.

En yleensä poustaa tälläsii juttuja mut nyt iha pakko.. äsken harrastettiin sitä 'kauneinta' varmaan kk sit oli edellinen kerta ja jotenki jännitti... :D hyvin se meni mutta aktin jälkeen huomattiin että mieheni toteemissa oli peukalon kokoinen mustelma :D mistä hitosta se oikein tuli?! Saatiin kyllä vuoden naurut. Vitsailinki että vauva varmaan purasi... xD no joo oli huono

Takaisin