Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi tapahtua noin nopeasti tai voi olla tapahtumatta. Ainahan koko tulppaa ei edes huomaa.

Niin ja jollainhan se tulppa esim uusiutuu, jos lähtee kovin aikaisin pois.. Netissä lukee monessa paikkaa että limatulpan irtoamisesta synnytykseen voi kulua tunti tai viikkoja!

Totta. Nuitaki tulppa muotoja on niin paljon. Sehän voi vissiin olla ihan vaan vetistä valkovuootoki. Ja onhan tuoki vissiin joku keskiarvo.

Mulla esim on tullu vaan vetistä valkovuotoo enkä varsinaisesti oo huomannu limatulppaa. Ainakaan mulla ei oo sellasta lima limaa ollu.

Mulla on nyt ollu pari päivää sellaista limaisempaa kirkasta vuotoa, mutta enpä tiiä että onko se sitä limatulppaa, en usko. Tällä hetkellä en usko koko synnytyksen käynnistymiseen luonnollisesti :D

Voin sanoa että meinas poru päästä! Ei niin hyvää suomea puhuva lääkäri kävi tutkimassa ja väitti että oon vaan sentin auki -.- ja kohdunkaulaa jäljellä 3cm.. jännä juttu. Kotiin passitetaan ja sovitaan ens viikolle uus aika.

Muoks. Eilen olin vielä 3cm auki ja kanavaa jäljellä 1,5cm

Marjasose, mitä ihmettä?! Aika hemmetin outoa!!
Nepppsu, toivottavasti syntyisi pian! Onko kauheen kovia kipuja? :)

Nepsu hyvä suunnitelma :)

Marjasose miten ihmeessä noin voi olla? Itse pyytäisin toisen lääkärin arvioimaan!

Neppsu, mun kummityttö oli kovin tulossa ulos jo 2vko sitten. Kovat supistukset ja verinen vuoto kesti useamman päivän. No, siellä se on vieläkin ja nyt on kaikki oireet taas poissa :)
Et vieläkin voi noillakin oireilla mennä tovi. Mä olin kyl jo sillo ihan varma, et nyt se on tulossa lähipäivinä ja jännäsin puhelimen ääressä :D

Mites tuo Kela-taksi kun äkkilähtö, jos edellisenä päivänä pitää olla tilattuna?! Meillä ei neuvolassa ole tuosta ollut mitään puhetta...pitää taas ite ottaa puheeksi.

Ja Tallinnasta keikkuvine laivamatkoineen selvitty! :) Vauva kyllä jytäs reissussa tavanomaista enemmän...

Mulla tuli limatulppa viikonloppuna. Se oli ihan kirkasta hyytelöä. Ihan kuin liivatehyydykettä...yök ja sitä tuli kolmena päivänä monet klöntit yök.
Aikasemmissa raskauksissa olen siihen törmännyt synnytyksessä, mutta verisenä.

Mä epäilen, että limatulppa irtosi ainakin osittain alkuviikosta. Oli just kans sellasta liivatehyytelöä niin kuin Solavilla. Innostuin ensin että jes jos tää nyt meinas jotain, mutta sitten kun jouduin selittämään tulevalle isälle mikä se limatulppa on ja mitä se nyt tarkoittaa, "se voi tarkoittaa et synnytys alkaa kohta mut ei välttämättä tarkota yhtään mitään", eli niin mitenkäs tää tilanne nyt eroaa siitä et se limatulppa ei olis irronnut.. Eipä oikein mitenkään :D

Mitenkäs ootte pyrkinyt lievittää jännitystä / pelkoa tulevaa synnytystä kohtaan, siis ihan omin avuin, ilman että on käynyt missään juttelemassa? Itseäni alkanut ihan nyt vasta tällä viikolla jännittämään, lähinnä se kipu ja jos kestää kauan, enkä tiedä et miten itseäni rauhottelisin.

Mua ei edelleenkään erityisemmin pelota. Jännittää kyllä. Ajattelen, että asiaan ei itse juuri voi vaikuttaa ja aikas monta lasta maailmaan on syntynyt, joten eiköhän siitä sitten selviä. Kivusta tietää, että se kestää vain rajoitetun ajan, se ajatus auttaa mua. Enemmänkin odotan mielenkiinnolla, että
miten sitä itse lopulta sit reagoi :)

Enemmän mua jännittää ne jälkivaivat, mistä joku muukin oli täällä huolissaan. En haluis lopunelämää kestäviä fyysisiä ongelmia ja vaikutukset parisuhteeseen jännittää vähän myös.

Ja nyt ärsyttää kun ei jotenki jaksa ja saa aikaiseksi kaikkee sitä, mitä pitäis. Kauheasti olis vielä tehtävää ja la ens viikolla... Mistä te löydätte tuon kaiken puhdin tän väsymyksen ja kropan vaivojen keskellä?!

Marjasose epäilemättä että keittää! Voimia!

Mä selailemaan tätä foorumia puhelimella (iPhone) ja nyt sit kaatuilee kun yritän tulla katsomaan kuulumisia? Onko muilla ongelmia?

Takaisin