Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli suurin klöntti sellanen kananmunan kokoinen ja lisäksi joka vessa reissulla vielä pienempiä.
Ei voinu olla huomaamatta.

Hellou mammat! :) täällä päivittäin tullu seurailtuu teitä ja luettuu juttuja. Ei vaa oo tullu kirjoiteltuu.. Maanantaina oli neuvola ja vaavi laskeutunu lähtökuoppiin, mutta muita "oireita" ei sitten oo oikeen ollukkaan :D joku muuten aikaisemmin kirjoitteli tosta käsien/ sormien puutumisesta, täällä ilmoittautuu yksi. Ollut jo pidemmän aikaa jatkuvaa sormien puutumista. Johtunee vissii turvotuksesta tms.. Sekä tuota alaselkä särkyä mikä säteilee reisiin asti :/ Ja heei, tietääkö kukaan tuosta ns. Pidemmästä kivuttomasta supistuksesta onko normaalia?? Itselle saattaa tulla lenkillä kivuton vatsan kovettuminen pidemmäksi aikaa, todella vaikea sanoa muutenkin noista supistuksista mitään ku tuntuu että masu pinkeä kun koripallo ja ratkeaa saumoistaa kohta :D Oon kyllä niiiin kateellinen teille kellä ruvennut jo tapahtumaa, tullu limatulpat ja kunnon supparit yms yms :P tää masukaveri vissiinki jää tuonne yksiöönsä, mieki haluan jo jotain tuntemuksia:)

Voi että marjasose, onpa kyllä kurjaa sun kannalta ku tollain pompotellaan edestakaisin :(

Kuulostais kyllä nepsu, että pääset pian iha tositoimiin! :) Tsemppiä! Mulla alko esikoisen synnytys limatulpan irtoamisella ja sitä verensekaista vuotoa tuli koko synnytyksen ajan. Kätilöt arveli, että kohdunsuu vuotaa avautuessaan.

Täällä on aikasemminki ollu jo tosta streptosta puhetta, mut en nyt muista kaikkea mitä siitä juttelitte. Miten te, joilla se on aikasemmassa synnytyksessä ollu, kuin kauan ootte uskaltanu olla synnytyksen käynnistyttyä kotona? Vai ootteko heti ensimerkeistä menneet sairaalaan? Kun ainakin vesien mentyä pitää heti mennä, mut miten jos synnytys käynnistyy suppareilla? Rupesi vaan mietityttään tuo positiivinen tulos, että kuin kauan sitä uskaltaa kotona sitten ootella, kun tää kakkonen voi kuitenki tulla huomattavasti nopeemmin.

Ens viikon keskiviikkona aika ÄITIYSPOLILLE ULTRAAN. Jos vauvalla ei hätää niin annetaan mennä vaan vaikka kaks viikkoa yli lasketun ajan koska äiti ei päätä milloin vauva syntyy vaan vauva itse.. hemmetin huono suomi lääkäri. Siis enkö mä saa oikeesti olla paniikissa siitä ettei mun värkistä mahdu yli 4.7 kilosta vauvaa?! Palaa hermo :mad:

No ei kai muu auta kun rauhottua ja odottaa josko vauva haluis sit itte ulostautua muuten on vaan odoteltava ens viikkoon..

Mulla iskeny väsymys vasta tällä viikolla. Viikko sit viel ihmettelin, et miks ne pakottaa neuvolassa lepäämään :D

Mua helpottaa, ku luen synnytyskertomuksia. Mut mä en oo semmonen"tieto lisää tuskaa" -tyyppi vaan haluun tietää kaikki faktat ja mahdolliset synnytyksen etenemistavat, et tiiän mihin varautua. Vaiks ei oo esikoinen tulossa, ni eihän ne koskaan mene saman kaavan mukaan...

:O Marjasose, kuulostaa kyllä aika hurjalta! Mä oon käsittäny et jos menee 41 viikolle, niin sitten aletaan jo miettiin päivämäärää, jolloin synnytys käynnistettäis.. Ihan omia ajatuksia, en tiedä yhtään onko mitään pohjaa.. Mulla kun oli äippäpolilla kerran ulkomaalainen lääkäri, nii meinas hän että vauva on normaalin painonen vasta kun painaa syntyessään 4-5 kg :O Ja sillon mun vauvan syntymäpaino arvio oli 3,6 kg ja se oli sen lääkärin mielestä alakanttiin niin rajusti, että on pitänyt nyt käydä kontrolleissa, että kasvaako vauva. Seuraavalla kerralla suomalainen lääkäri sano että ei ymmärrrä mitä tää edellinen oli oikee ajatellut, ja kirjotti paperiin että oli tää edellinen arvioinu väärin tms. En tiedä sitten onko normaalia tuolla muissa maissa synnyttää 5 kilosia vauvoja..

Mua ahdistaa, kun koti ei todellakaan ole siinä kunnossa ja siisteydessä, kun haluaisin sen olevan vauvan tullessa! Kaapit järjestelemättä ja kaikki rempsallaan. Vauvan huonekin kaaos, hoitopöytä ja kehto täynnä tavaraa, tavarat järjestelemättä. Ja mä vaan joudun makoilemaan sohvalla ja ottamaan rauhallisesti. Ens viikolla saan jo tehä kymmenen minuutin jaloitteluja, joten enköhän vähän enemmän saa kotona puuhailla. Hankintojakin olisi vielä vaikka mitä, enkä pääse niitä tekemään luultavasti missään vaiheessa... Ja mies ei oikein tajua, että haluan ne hoidetuksi ennen vauvan tuloa... Lisäks ahdistaa se, että tää kahden ja puolen viikon pakkolepo on saanu aikaan sen, että oon passivoitunu ihan täysin. Ei siis ees tee mieli tehdä mitään, vaikka saisin. Pelkään, etten saa aikaiseksi mitään sittenkään, kun saan luvan enemmän touhuilla... Äh, inhottavaa... Anteeksi vaahtoaminen. Nää nyt kuitenkin pikkumurheita, harmittaa vaan kun asiat ihan hajallaan, eikä niitä tee kukaan, ennenku ne teen... Ei sillä, etteikö mies tekisi jos pyytäisin, mutta eipä esim. liinavaatekaapin järjestely kuulu sen vahvuuksiin...

Ja tsemppiä Marjasoseelle! Kuulostaa kyllä melko kummalta, että ensin meinataan käynnistää ja sitten päätetäänkin, ettei käynnistykselle ole tarvetta!! Kysyisin ehdottomasti toisen lääkärin mielipidettä ja parempia perusteluita!

Marjasose ei oo totta! Kuinka ne voi tehdä tollain, että eka aloitetaan käynnistys ja sit perutaankin koko homma ilman uutta aikaa. Paljon tsemppiä sinne! Voisitko kysyä asiasta uutta mielipidettä toiselta lääkäriltä huomenna?

Muokattu viimeksi:
Jaksamisia Air! Uskon, että stressaa, kun haluisi saada kaiken valmiiksi. Voisitko pyytää äitiäsi tai muuta läheistä auttaan tollasissa asioissa, jotka ei kuulu miehen lempipuuhiin?

Onpa kyllä tosi omituinen homma marjasose! :O Miks edes alkaa käynnistämään jos eivät hoida hommaa loppuun?! Ja aika omituinen lääkäri! Pistäis kyllä minullakin kiehuttamaan.

Ymmärrän air4m ahdistuksesi. Minuakin ahdisti kun kaikki oli hujanhajan vaikka ei ole liikunta kieltoja ollutkaan. Nyt olis vielä hommattavaa (pieniä juttuja), jotka mieluiten hommasin ennen vauvan syntymää. Yksin nämä hommat hoituisi kädenkäänteeseen, mutta lasten kanssa vähän hankalampaa.

Tsemppiä marjasose! Uskomatonta touhua kyllä!
Ja täällä air vähän sama fiilis,että haluis kodin tiettyyn kuntoon,ennen kun sintti syntyy.
No nyt ite tosiaan oon osastolla, ja jos täältä kotiudun vielä yhtenä kappaleena,niin saa nähä mitkä rajoitukset tulee..

Tällä hetkellä käyrillä, sintillä onneks kaikki hyvin :) tän jälkeen mitataan jälleen verenpaine,toivottavasti olisi normalisoitunut! Niin haluisin olla kotona!!
Ja sitten vielä tää koko aikainen nälkä!! Mur!

Uskomatonta touhua Marjasose! Tsemppiä.

Air4M tiedän niin tunteen, mä organisoin miehelle melkein tasan yhden homman (vaunujen renkaiden ilmojen tsekkaus) mutta kas, vielä ne on tsekkaamatta vaikka vaunut on notkunu eteisessä jo kesäkuusta asti. Nyt meinasin lähettää miehen ostoslistan kanssa kaupoille mutta mieluiten kävisin ihan itse ettei taas jotain jää hankkimatta tms.

Miehellä on omat vahvuudet mutta ne ei liity juurikaan kotihommiin :wink saati shoppailuun.

Täällä on myös jatkuva nälkä, mitä ihmettä pitäisi syödä ettei koko ajan kurni? Onko vauvalla joku kasvujuttu menossa? Ihan hirveetä, tulee meinaa nopeasti huono olo jos ei saa heti jotain syötävää.

Takaisin