Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lilith... Mulla ainaki supistukset tuntuu reisissä. Ei ennen ollut tommosta tunnetta, sit yks ilta hirvee reisi jomotus ja alaselkä särky, soitin synnärille ja sanoivat että selviä supistuksia ja jos säännöllistyy tai huomaa että voimistuu niin sinne.. Näin ainaki mulla :) en pystynyt istumaan vaan kävelin edes takaisin taloa, käskivät ottaa panadolin ja mennä lämpöiseen suihkuun ja kaura tyynyä selän päälle, sitte mulla helpottikin. muualla oikein tunnekaan supistuksia ku selässä ja reisissä, jollakin näin :)

Nii joo ja se ei ollut aaltoilevaa kipua, vaan yhtäjaksoisesti.enkä ite osannut yhdistää supistuksiin mutta näin oli.. Tsemppiä sinne!:)

Toivottavasti suvituulia lääkkeet tepsii. Onneksi on jo noin hyvin viikkoja, mutta olisihan se hyvä vielä vähän aikaa vauvan pysyä sisällä.

Täällä jännätään kovasti marjasoseen käynnistystä, toivottavasti edistystä tapahtunut, ettet oo turhaan kivuliaita supistuksia joutunu kestään.

Ennika tervetuloa mukaan vaan :) Vaikka itse alusta asti ollut täällä ryhmässä niin tuli aktivoiduttua foorumilla vasta raskauden lopulla, kun ennen sitä oli niin kova kiire mukamas.

Marjasoseelle paljon tsemppiä sinne! Kohta toivottavasti pääset nuuskuttelemaan vauvan tuoksua! <3 Ennikalle tervetuloa mukaan! :) Täällä erehdytty tänään siivoomaan huushollia oikein urakalla ja nyt maha on kovana pallona ja kiristää...no, kyllä se lepo varmasti auttaa. En kyllä ihmettele yhtään, kun sanovat siivouksen olevan yhtenä S:nä tosi tehokas. Ei mulla se mukavin S aiheuta tälläisia oloja ollenkaan :)

Odotus on sujunut hyvin, mutta sais jo loppua :D mahd. hepatoosi mulla kylläkin todettiin äskettäin mutta arvot ollut siis tosi lievästi koholla! Mutta sen takia mulla huomenna kontrolli polille. Saa nähdä mitä lääkäri tuumaa. Yksi lääkäri oli jo sitä mieltä että käynnistetään ennen laskettua aikaa, mutta seuraava lääkäri oli jo eri mieltä. Ite en oikeen tiedä haluaisinko sitä käynnistystä vai en. Haluis jo että syntyy mut toisaalta kuullut kaikenlaisia vähemmän kivoja tarinoita käynnistyksistä.. Eli jos jollain on kivoja tarinoita siitä niin kuulisin mielelläni! Ja onko muilla epäilty tai todettu tota hepatoosia? Ja jos niin millasia maksa- ja sappiarvoja ollut? Mulla ollut vaan sappiarvot koholla (mikä kylläkin se huonompi vaihtoehto noista)

Mitään hirveen lupaavia oireita ei oo ollut synnytyksen alkamisen suhteen. Mutta viime viikon kontrollissa oli kohdunkaula lyhentynyt ja olin jo jopa yhden sentin auki! Jeee :D

Lilith mulla reidet ajoittain kipeät/hapoilla, ja turvotusta myös havaittavissa uskoisin näiden johtuvan vauvasta ja muusta nesteen keräyksestä:)

Suvituulia tsemppiä sulle!

Marjasose jospa homma etenis, tsemppiä!

Ennika tervetuloa mukaan vaan jännäilemään ja jutustelemaan:)

Mikä tää nälkä nyt on? Jo toista päivää jäätävä nälkä! Mutta mielihän ei siis tee kotiruokaa tai fiksuja juttuja vaan kaikkea sontaa ja ei niin terveellistä! En lähde erittelemään kun himpat on kovin tarttuvaa sorttia tässä seurassa:P

Verensekainen vuoto sattaa olla sitä kun paikat aukeaa! Näin ainakin mulla ollut synnytykseen alettua...
Muoks jos alkaa tulla paljon verta niin nopeasti soitto synnärille!

Joo sanoivat, että johtuu just tuosta mistä Äippä sanoi ja voi olla limatulpan "jäämiä" :) vielä ei oo supistukset niin kipeät, että kuolemaa tekisin vaikka tulevatkin noinkin tiheästi, eli kotosalla ollaan :D tiedä nyt sit millon pitäis lähtee

Mies oli löytäny lääkärin tietokannasta, että limatulpan menosta 1-7 vuorokautta niin alkaa tapahtuu.

Itse olen lähtenyt kun supistuksia tulee 5min välein ja on kipeetä!
Onko sulla pitkä matka synnärille? Kannata hirveän kauaa odotella jos yhtään epäilyttää kotona olo!

Takaisin