Pakko vastailla tähän väliin vaikka on vielä monta sivua lukematta, mut muuten taas unohdan mitä piti laittaa :P Mut eteerisistä öljyistä sen verran et itellä ollu jo kauan selkeys et tahon eucalyptusöljyä mukaan sinne, ei sitä suoraan synnytykseen suositella mutta ei kyllä kiellettäkään, taitaa olla aika neutraali. Jostain syystä mulla ollut tässä kuukauden pari hirvee himo eucalyptuskarkkeihin, varmistelin neuvolastaki et ei kai oo haittaa ku syön niitä ihan törkeitä määriä välillä :D tuottaa jotain sairasta mielihyvää.. Tällasta tietoo ylipäätään vaikutuksista luin "Piristää, puuduttaa, alentaa kuumetta. Astmaan, yskään, flunssaan ja poskiontelotulehduksiin. Raikastaa ja puhdistaa huoneilmaa. Auttaa poistamaan lihasjännitystä." Eli en ihmettele vaikka vois auttaakin kyllä.
Muuten mulla on kaks tuoksulyhtyy mut ei oo nyt varmuuden vuoks tullu käytettyä kun kaikkia ei joo suositella..
Sitte mitäs viel, kaverilla käynnisty synnytys kun oli pumpannu maitoa rinnoista, tiedä häntä onko sattumaa ollut vai oliko käynnistävä tekijä.
Pukama itellä ilmeentyny ja neuvolasta kysyin et mitäs sille tekis, mutta sanoi että niin kauan kun ei vaivaa ni eipä siinä mitään. Ei siis oo vaivannut ollenkaan, muuta ku sillee et häiritsee et se on, mut ei oo ollu kipee, ummetusta ei oo ollut. Itsellä vadelmanlehtitee saa vatsan toimimaan ihan täydellisesti, melkein ihan sama mitä syö ni toimii tosi hyvin, ei oo ummetusta eikä liian löysällä. Suosittelen siis kyllä. Tykkäilen paljon, ja on kyl niin hyvää et juon jatkossa ihan muutenkin vaan, nyt toki toiveena että auttais myös siihen synnytykseen ja kohdun palautumiseenkin.
Mulla painonnousu tehny surullisen spurtin taas neuvoloiden välillä, 3kg kolmessa viikossa.. Paino noussut yhteensä 20kg, eeen tykkää, pitäs kattoo mitä syö mut silti vetelen täällä jatkuvasti jotain nuudeleita ja noita eukalyptuskarkkeja, huooh.. No juu ei oo ns. ylipainoo sillee tullu et oon ollu tosi laiha ennen raskautta et on tullut kyl terveitäki kiloja tässä, mut silti ahistaa ku oon ollu aina huono liikkumaan et jos tuleekin raskauden jälkeen joku väsymys eikä millään jaksas alkaa kuntoileen ja kilot vaan jää.
37+2, pikkusta odotellaan suuresti, aineki minä, tiiä miehestä :D Sille tuntunu alkoholi taas muutamat kerrat turhan paljon maistuvan, vaik oon sanonu et sinne synnytyksee ei oo mukaa asiaa jos on kännissä, ei tunnu sitä tajuuvan. Mut en jaksa rautalangastaka vääntää, jos ei osaa käyttäytyy ja ei pääse mukaa tai pysty lapsen syntymän jälkee ottaan vastuuta ni se on sit hänen ongelma ja murhe, minen jää sitä kattelemaan.. Tukiverkosto onneks kuitenki itellä kunnossa, ettei sitä nyt ihan yksin kylmään julmaan maailmaan lapsen kanssa jää :P Ja on se aina parempi ku se et pitäs viel huolehtii yhen menoista ja tuloista/riidellä/tuntee olevansa yksin. Rakas mies on, toisinaan oikeinki herttanen ja mukana jutuissa, mut välillä taas ihan tosi vaikee ymmärtää sen mielen liikkeitä, varmaan kyllä häntäkin pelottaa ja jännittää tuntematon tuleva.
Ja voe elämä edelleenki näit mun maratonei :D Sorryy! En kai omanapaile liikaa