Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin mies ollut mukana vain pari käyntiä, ku osu lomille. Ultriin ois kyl saanu tulla, eikä ne töissä ees mitään lappuja kysele, mut ei oo viittiny olla poissa, ku keväällä oli jo saikella ym. ku tyttö sairasti ja sitten kuoli.

Mut oishan se neukku voinu tarkottaa, et onko kuullu sykkeet mahan läpi... Sekin kuitenkin jo mahdollista näillä viikoilla.

Pakko vastailla tähän väliin vaikka on vielä monta sivua lukematta, mut muuten taas unohdan mitä piti laittaa :P Mut eteerisistä öljyistä sen verran et itellä ollu jo kauan selkeys et tahon eucalyptusöljyä mukaan sinne, ei sitä suoraan synnytykseen suositella mutta ei kyllä kiellettäkään, taitaa olla aika neutraali. Jostain syystä mulla ollut tässä kuukauden pari hirvee himo eucalyptuskarkkeihin, varmistelin neuvolastaki et ei kai oo haittaa ku syön niitä ihan törkeitä määriä välillä :D tuottaa jotain sairasta mielihyvää.. Tällasta tietoo ylipäätään vaikutuksista luin "Piristää, puuduttaa, alentaa kuumetta. Astmaan, yskään, flunssaan ja poskiontelotulehduksiin. Raikastaa ja puhdistaa huoneilmaa. Auttaa poistamaan lihasjännitystä." Eli en ihmettele vaikka vois auttaakin kyllä.
Muuten mulla on kaks tuoksulyhtyy mut ei oo nyt varmuuden vuoks tullu käytettyä kun kaikkia ei joo suositella..
Sitte mitäs viel, kaverilla käynnisty synnytys kun oli pumpannu maitoa rinnoista, tiedä häntä onko sattumaa ollut vai oliko käynnistävä tekijä.
Pukama itellä ilmeentyny ja neuvolasta kysyin et mitäs sille tekis, mutta sanoi että niin kauan kun ei vaivaa ni eipä siinä mitään. Ei siis oo vaivannut ollenkaan, muuta ku sillee et häiritsee et se on, mut ei oo ollu kipee, ummetusta ei oo ollut. Itsellä vadelmanlehtitee saa vatsan toimimaan ihan täydellisesti, melkein ihan sama mitä syö ni toimii tosi hyvin, ei oo ummetusta eikä liian löysällä. Suosittelen siis kyllä. Tykkäilen paljon, ja on kyl niin hyvää et juon jatkossa ihan muutenkin vaan, nyt toki toiveena että auttais myös siihen synnytykseen ja kohdun palautumiseenkin.
Mulla painonnousu tehny surullisen spurtin taas neuvoloiden välillä, 3kg kolmessa viikossa.. Paino noussut yhteensä 20kg, eeen tykkää, pitäs kattoo mitä syö mut silti vetelen täällä jatkuvasti jotain nuudeleita ja noita eukalyptuskarkkeja, huooh.. No juu ei oo ns. ylipainoo sillee tullu et oon ollu tosi laiha ennen raskautta et on tullut kyl terveitäki kiloja tässä, mut silti ahistaa ku oon ollu aina huono liikkumaan et jos tuleekin raskauden jälkeen joku väsymys eikä millään jaksas alkaa kuntoileen ja kilot vaan jää.

37+2, pikkusta odotellaan suuresti, aineki minä, tiiä miehestä :D Sille tuntunu alkoholi taas muutamat kerrat turhan paljon maistuvan, vaik oon sanonu et sinne synnytyksee ei oo mukaa asiaa jos on kännissä, ei tunnu sitä tajuuvan. Mut en jaksa rautalangastaka vääntää, jos ei osaa käyttäytyy ja ei pääse mukaa tai pysty lapsen syntymän jälkee ottaan vastuuta ni se on sit hänen ongelma ja murhe, minen jää sitä kattelemaan.. Tukiverkosto onneks kuitenki itellä kunnossa, ettei sitä nyt ihan yksin kylmään julmaan maailmaan lapsen kanssa jää :P Ja on se aina parempi ku se et pitäs viel huolehtii yhen menoista ja tuloista/riidellä/tuntee olevansa yksin. Rakas mies on, toisinaan oikeinki herttanen ja mukana jutuissa, mut välillä taas ihan tosi vaikee ymmärtää sen mielen liikkeitä, varmaan kyllä häntäkin pelottaa ja jännittää tuntematon tuleva.

Ja voe elämä edelleenki näit mun maratonei :D Sorryy! En kai omanapaile liikaa :o

Täällä on vissiin maha valahtanu entistä alemmas tän päivän aikana. Ollaan siivoiltu ja sisusteltu kämppää uudestaan, sekä ylä- että alakerrassa. On siis aivan törkeen kova pesänrakennusvietti meneillään :o eilen jo aloteltiin koko urakkaa, tänään tehty suurin osa, ja huomenna ainakin vielä jatkuu.. Selkä onkin nyt melkosen hellänä särystä, muutama onneton ja kivuton supistus tullu.
Että vois kai sanoo, että yks niistä ässistä tuli kokeiltua, mutta ei mitään suurempaa vaikutusta :D
Rv 37+5

Huhhuh,täällä maha kirrannut iltapäivästä asti.. Välillä helpottaa ja välillä menee ihan kovaksi ja kauhea paineentunne :(
Ja vettä ei tuu, joten ei pääse ees lämpöseen suihkuun..
Anteeks omanapailu, mutta huh mikä olo.. Toivottavasti sais unen päästä ja huomenna olis parempi.. Sais sintti vielä jonkin aikaa mahassa viihtyä..

Mulla tuntuu että suuttuminen laukasee kivuliaammat supistukset. Meni mieheen hermot ja vähän ajan päästä oli pakko puuskuttaa ja heijata lanteita ku teki niiin kipeetä. Hetken päästä meni ohi.

Mulla kans Mir hermostuminen tekee tujuimmat supparit. Tässä taannottain vähä esikoisen kans ns. hinkattiin sarvia vastakkain koko päivän ja stressasin sitte sitä omaa kärsimättömyyttäni, niin eiköhän aamuyöstä joutunu herään kipeimmin supistuksiin o.O Nyt on vissii ollu vähä seesteisempää ku ei oo pahemmin kipuillukaan :P

Onpa kurjaa suvituulia et teillä on vedet poikki :( Toivottavasti olo helpottaa yöunilla!

Mäkin olen huomannut että suuttuminen tekee suppareita... Mies koittaakin välillä oikeen ärsyttää muttei se nyt oikeen sillee toimi...

Mulla tuli vähän aikaa sitten ihka ensimmäinen oikeasti kipeä supistus. Sen jälkeen tullut 2-10min välein kipeähköjä supistuksia. Alkoi luultavasti sen seurauksena, kun hieroin nännejä. :D Pitää nyt jättää tissit rauhaan ja kattoo jatkuuko. Mies onneksi tulee pian töistä, jos tulee lähtö. Missäköhän vaiheessa pitäis alkaa sitten soitella synnärille, jos nää jatkuu? Rv 38+1

Kai sinne soittaa voi ja kysyä neuvoa ihan koska vain. Jos yhtään siltä tuntuu. Tsemppiä kovasti ja saas nähdä joko sulla olis tositoimet edessä! :)

Äippä ja Vilijonkka kertokaahan meillekin, jos tulee lähtö eteen :) Huomaa, että alkaa oleen viimeset viikot käsillä, kun monilla huomattavasti enempi kipuiluja. Kyllä sitä tuntuu, että itelläkin lisääntynyt paljonkin ne.

Tsemppiä Rorialle miehen kanssa.

Eukalyptus tuoksuun mullakin on joku ihme fetissi tullu :)

Meillä mies on ollut mukana lääkärin ultrissa, eli 2 kertaa, ja lisäks 2 neuvolakäyntiä. Ja töistähän se joutuu sillon olla pois. Tulossa on synnytystapa-arvio ens vkolla, ja sinne mies tulee myös ilman muuta. Esikoinen siis meilläkin tulossa.

Täällä alkoi äippäloma viime perjantaina, ihanaa :-D Tähän asti vointi ollu ihan jees, joten toivotaan että tässä hetken aikaa sais valmistautua vauvan tuloon rauhassa ja levähdelläkin. Nyt on viikon sisällä selvästi alkanu maha painaa enemmän kävellessä rakkoa ja muutenkin liikkuminen hidastunut. Ja mun harmiton mutta omituinen oire on tuo vasemman jalan ulkoreisi, joka on ollut n. kk: n tunnoton. Vissiin vauva painaa jotain hermoa.

Oon kyllä niin nauttinut raskausajan ja masusta että toivottavasti saan kokea tän vielä uudestaan :-)

Tsemppiä kaikille näille viime päiville ja viikoille!

Rv 35 :-)

Tsemppiä kipuilijoille ja peukut pystyy niille jotka mahdollisesti sais jotain aikaseksi tässä yön aikana :D ite yritän nukkua tän loputtoman polttelun ja paineen tunteen kanssa.. Äh eikö tää koskaa lopu.
Meillä mies ollu parikertaa neuvolassa ja kaikissa ultrissa :)

Herätty eikä puhettakaan enää unesta. Rorialle tsemppiä, toivottavasti se sun mies ymmärtää ilman rautalangasta vääntämistä kuha lapsi syntyy ja kaikki konkretisoituu :)
Mites Vilijonkk4, soittelikko synnärille, onko mitää muutoksia tilanteessa? Entä etenikö tilanne Äipällä?

Sitä oon miettinyt että nyt ku oon jo viikolla 37 ja päälle, niin saanko iha luvan kanssa ottaa kolme ässää käyttöön ja nää muut nännin hieronta kikkakolmoset?

En minä ainakaan lilith nää sille mitään estettä, koska raskaus on silloin täysaikainen, js vauva täysin kehittynyt ja valmis tulemaan maailmaan.
Täällä kanssa yksi uneton. Koko yönä oon tainnu nukkua noin tunnin yhteensä :/ Aamulla neuvolaan silmät ristissä, hauskaa.....

Takaisin