Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hikkaa on täälläkin monta kertaa päivässä :) ainakin hyvät keuhkot!
Hienoa kun en ole ainut kuka painii suklaa himojen kanssa:D olen vaan niin laiska ja saamaton että en jaksais enää alkaa tekemään mitään ihanaa ja suklaista... :P

Hikka täälläkin tosi usein. Ja hengitysharjoituksia tekee myös. Erilainen rytmikäs sykintä silloin näkyy ja tuntuu. Tänään ultrassakin tätä harrasti, lääkärikin naureskeli, että kyllä on toisella lempiharrastus, kun ei lopettanut missään vaiheessa <3

Täälläki hikka monesti päivään. Onko teijän vauvoille tullu millasia päivärytmejä? Ootteko huomannu?

Täällä myös suklaan himo, eilen ostin tollasen ison pätkis laatikon ja kohta melkein syöny kaiken. Ne on niiiin hyviä.. :D

On aika selkeä päivä rytmi aamulla herää siinä6-7 riehuu n 1h sit puolenpäivän aikaan herää ja riehuu, sit 16-17 ja illalla rieha päällä 19-23...
Yöllä en ole kyllä herännyt potkuihin:) toisin sanoen aamu virkku ilta kukkuja ihan niin kuin siskonsa<3

Hmmmm Pätkis :P

Täälläkään mies ei ole ollut mukana neuvoloissa, mutta ultrissa on ollut. Esikoisen aikaan oli ensimmäisessä neuvolassa mukana ultrien lisäksi. En ole itse edes kokenut tarpeelliseksi joten vaikka mies töiden puolesta olisi päässyt niin on jäänyt esikoisen kanssa kotiin.

Mmm... Suklaa <3 täti toi viime viikolla puolen kilon pussin Sorinin konvehteja. Voitte arvata oonko joutunut käymään pussilla

Ääh, liian aikasin kerkesin hehkuttaa! Katoin väärin ja en saakaan yhtään enempää niitä äippärahoja :sad001 kaiken lisäksi ne oli laskettu väärien tulojen mukaan! Eli huomenna Kelaan käymään :mad: ei muuten mitään, mutta syksyn aikana tosiaan kaikki paperiasiat joutunut hoitaan kahteen tai kolmeen kertaan ja sama linja näköjään jatkuu!

Meilläkin mies ollut mukana melkein kaikissa neuvoloissa ja ultrissa, mutta nyt lopussa muutamat jää välistä, koska neuvolan ajat saatavilla vaan keskellä päivää. Valmennuksiin pääsee muutamaan mukaan myös. Onko teillä ollut valmennuksissa miehet mukana? Tai ootteko käynyt niissä? Meillä ois ne tällä ja ensi viikolla.

Täällä Ärpäke myös herää 4-6 välillä ja riekkuu, sit toisen kerran 12-14 välillä ja illalla 19-20 ja riekkuu sinne yli 22. Yöllä kun joskus herään vessaan, niin sillon muutaman potkun ja kylen käännöksen tunnen mut ne jää siihen. Voi kun nukkuis yhtä hyvin synnyttyään. Olis luksusta nukkua jostain 23-6 asti aamulla. :) nyt on tällä hetkellä hereillä tuolla ja ilmeisesti oottaa et iskä tulee kotiin. Mies nimittäin saa hyvin rauhottumaan tuon pojan <3 :3 poika tuntuu myös riehaantuvan lisää kun kuulee iskän äänen.
Voin niin kuvitella, että tästä tulee isin poika <3

Ei saa puhua suklaasta!! Hirvee himo tulee heti.. :o

Meillä ukko ollu usealla neuvolakäynnillä mukana, mutta ihan jokaiseen ei oo päässy. Ultrat on ollu mukana.

Kyllä kuulostaa niin luksukselta, kun lueskelee noita teidän tekstejä, että matkaa sairaalaan 20-40 kilsaa tai vähemmän... Täältä kun yli 100 kilsaa sairaalaan niin vähän jänskättää, miten jaksaa tuon matkan sit sairaalaan. Sitten jos sattuu, että isäntä vielä töissä.. Ukko olis matkan varrella jo valmiiks, mutta entäs minä?? :D ukolla menee noin 30 min töistä tähän ja sit pääsee vasta lähteen.. Toinen vaihtoehto että sais jonkun viemään sinne ukon työpaikalle ja lähtee siitä sit..

Toki kun mulla on tuolta ambulanssi henkilökunnan puolelta tuttuja ja osa heistä oli käyny just lisäkoulutusta tuon synnytyksen puolesta niin he olivat kyllä sitä mieltä, että ei mun tarvi lähtee mihinkään, kotisynnytyksenä hoidetaan oikein porukalla. Sallinen olla eri mieltä! ;)

Mä kanssa odottelen kelan lopullista päätöstä rahoista... Tähän mennessä tehneet jo kaksi päätöstä, ensin päätös opiskelijastatuksen mukaan, sitten päätös kuuden edeltävän kuukauden palkkatulojen mukaan ja nyt odottelen niiden vastausta mun valitukseen, kun tarkoitus oli laskea tulot lyhyiden työpätkien mukaan... Enhän mä ookkaan ollu äippälomalla jo kun kuun alusta...

Mun mielestä ei ainakaan mun mies pysty olemaan pois minkään ultrakäynnin takia. Oli lappua taikka ei... Siks mulla onkin ollu muutama jännä retki ku yksin pitäny mennä polille saakka... Kai se pois vois olla mut takaisin pitäis kaikki tehdä...

Meiltä synnärille matkaa 71km ja mies on töissä n. 110km päässä.. eli siltä kestää tulla kotiin riippuen kelistä ja miten vauhdilla pääsee lähtee niin noin 1,5-2,5h.

Kela-taksi on sellainen minkä ne lähettää sieltä, eli vaikka onkin naapurikylän taksi niin kela tilaa sen mulle jos sillä menen.

Sikäli jännää kun jos ne lapsivedet menis taksissa niin mulla kun sattuu olemaan kuulemma runsaasti sitä, niin pitäis varautua varmaan parilla pyyhenipulla ettei penkit mee. Jostain luin että sitä on normaalisti noin 0,5-1litraa. Hurjaa ajatella.

Onko kellään mitään suosituksia nännivoiteen suhteen?

Mulla oli esikoisen kanssa sitä Angel Baby Angel mama tms mikälie, oli huippuhyvä mutta nyt en löydä sitäkään mistään nettikaupasta saati kyliltä. Joku luonnonmukainen olis kova juttu, muutenkin suosin näitä aromaöljyjä ja systeemejä :p

Mitä Eikikolle kuuluu?

Entä Neppsulle?
Tota nännivoidetta näin muistaakseni iherb.com:issa ja H:gissä jos oot niin saattais löytyy Bebesistä Kampin ostoskeskuksessa.

Tota nännivoidetta näin muistaakseni iherb.com:issa ja H:gissä jos oot niin saattais löytyy Bebesistä Kampin ostoskeskuksessa.

Check out this product I found on iHerb.com.
Earth Mama Angel Baby, Natural Nipple Butter, 2 fl oz (60 ml)

http://www.iherb.com/prod/21358?code=ZIV601
Jos et oo aiemmin tilannu tuolta,niin koodilla ZIV601 saat alennusta.
Löytyy myös eteerisiä öljyjä,vitamiineja,imetysteetä yms.edullisesti.Kantsii tilata max n.35e/tilaus,ettei mee tulliin.Ja tsekata eri postitustavat,ei ole kallis postituskaan :)

Sama air täällä! Viimestä pallkakuittia odottelin viime viikolle asti, jota ei pitänyt edes huomioda noihin tuloihin. Kävin siis kesällä jo kysyyn, että vaikuttaako noihin rahoihin, jos oon työttömänä, mutta teen muutamia vuoroja lokakuussa (kunnon tunteja ei ollut tarjolla). Kelasta soitti ja varmisti asian jostain Helsingin päästä katotaan sen kuukauden (joko huhti-syyskuu tai touko-lokakuu) mukaan, jossa on enempi tunteja. En ois nimittäin tehnyt noita muutamaa työpäivää viime kuussa, jos asia vaikuttaa :sad001

Meiltä on matkaa sairaalalle 1.5- 2km :p
Vauvalla hikkaa on päivittäin ja tekee hengitysharjotteluja.
Muutaman päivän ollu joka ilta makuultaan kauheeta paineen tunnetta lantiossa ja tuntuu että oikeesti vauva tulee musta pihalle itestää ja perkule se sattuu! Nyt tänään ollu sellasta melkein koko päivä. Plääh mitähän mun sisällä on meneillään :D huomenna jo 39+0. Sais alkaa jo jotain tapahtua......

Meillä matkaa synnärille n. 60km
Täällä vauva hikottelee tosi paljon, en tiedä sitten miten pystyy erottaan toisistaan hikan ja ne hengitysharjotukset, kaitpa se molempia tekee :) Ja tää epeli on kyllä aamuvirkku, öisin nukkuu nätisti (ei oo ainakaa herättäny) ja aamulla heräilee samoihin aikoihi ku minä <3
Yritin tehdä suklaakiisseliä, josta tulikin suklaahyytelöä, kaikki tyyni, hyvää se kuitenkin on! :P

Mä luulin sitä hengitysharjottelua ekalla kerralla omaksi sykkeekseni. Mutta rytmi oli eri. Masu siis sykki pieneltä alueelta suht rauhallisesti, mutta tasaisesti. Ei niin terävä kuin hikka.

Takaisin