Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on semmonen mielikuva, en tiiä mistä tullu, että ainaki jos lapsivettä vuotaa niin ne ei taksiin mielellään ota. Voin olla ihan väärässäki!

Vilijonk4 miehellä kestää n30 min että kotona! Onneksi ei ole sen pidempi työ matka kun veikkaan että tää tulee vauhdilla:)

Tseitsei eikä! Johan huono ostosreissu!

Tytsy kyllähän se seksi on turvallista raskausaikaan alusta loppuun! Jopa suositeltavaa tälleen lopussa ihan vaan sen takia kun synnytykseen jälkeen on vähän pidempi kuivakausi, vuodon ja vauvan takia!
Mun ukko ei oikein innostu enää ihan perus seksistä kun sitä pelottaa tää mun maha ja kun paikat jo auki, niin se luulee että se tökkii vauvaa päähän:D onneksi seksiä on menonlaista eikä pelkästään ihan perus yhdyntä;)

Suvituulia mä kyselin tätä että millä sinne synnärillä saa mennä jos ei ole mitään huolta niin ennemmin taxi kuin ambulanssi:/ ja eihän ne tosiaan mielellään taxiin ota synnyttäjiä just vesien takia... Mutta ei ne sais kieltäytyä kyyditsemisestä, roskapussia ja pyyhettä vaan mukaan että vuoraa istuimet sit niillä...
Ahistaa pelkkä ajatus taxiin sulloutumisesta polttojen kanssa:(

Täällä ei niin mitään oireita. Paitsi toi pahoinvointi, mulla se on varmaan syynä painon laskuun, niin kun joku täällä arvelikin. Auttaa onneks sama kun alkuraskaudessa eli säännöllinen ateriarytmi.

Meillä ei edes oo autoa eli taksilla mennään ku lähtö tulee. Pakko niitten on ottaa kyytiin. Mies on onneks töissä 1,5km päässä kotoa eli joku 15-20min kestää kävellä kotiin.

suvituulia, toivottavasti saatte pian vedet takas.

Mä voisin naaman takia jatkaa raskaana olemista vaikka loputtomiin. Tällä hetkelläkin finnejä pyöreät 0!

Hei osaatteko sanoo mistä löytäs suht edullisesti silitysraudan ja -laudan? :) ois ihan kiva ku sais vähän silitettyy noita vauvan lakanoita..

Meillä ei kuulemma taksit lähde viemään jos tihkuu vettä tai on mahis siihen ! :( ambulanssi tai oma auto kuulemma. :/

Mulla itellä vaivaa se että jos ei ookkaa nii kipiä sen mahdollisen lapsivedenmenon jälkeen ja sanovat puhelimessa että oo kotona nii kauan ku pystyt, mistä minä tiiän kauanko uskallan kotona olla kun tunti kuitenki menee matkassa ja autoki pitäs vissii olla lämmityksessä että lähteepi käyntii.

Tsemppiä Suvituulia, toivottavasti saatte vettä pian.

Mulla iho todella hyvässä kunnossa nyt, ei näppyjä ja on kuin vauvan pylly. Saa sitten nähdä millanen synnytyksen jälkeen.

Juu,oon kuullut myös,että taksin ei ole pakko ottaa kyytiin.. Mutta en kyllä itsekään lähtisi ajamaan ja onko nyt ihan ambulanssin hommaa,jos muuten kaikki ok.. Eli varmaan vaan jätesäkkiä persuksen alle.. Tietty jos neuvolasta vielä kysyn,mikä on täällä päin ollut ajatus..
Tai sitten jos ei saa kylän taksia,että joutuu kaupungin taksin ottaa,niin sitten melkein sama,että isäntä hakisi..
Nää on näitä mietteitä..

Äippä, kyllähän mä tiiän et seksi ok ja sais hyviä hormooneitakin samalla synnytystä avittamaan. Ja tuota kuivaa kautta oon yrittänyt kans käyttää motivaatioksi, mut ei, ei sitä huvita kun kuulemma on lapsi välissä :D mä et ei se välis oo, vaan siellä perällä ;) Mut se pelkää kai et sit meneeki vedet tai alkaa ne oikeen supistukset, jos innostutaan... Pitää jatkaa yritystä ;)

Eiköhän sinne synnärille voi soitella sit useammankin kerran, jos ja kun ei tiiä onko jo aika lähteä. Ei etukäteen kannata liikaa miettiä ja stressata kun ei tiedä miten käynnistyy.

Tseitsei meillä täällä annettiin ainakin ohjeet, että jos lapsivedet menee niin samantien voi lähtee sairaalaan eikä tarvii odottaa supisteluja. Tuossa synnäriltä saadussa lapussa lukee noin. Meillä synnärille matkaa 130 kilsaa. Plus se että miehellä on 30 min matka töistä kotiin.

Meillä miehellä vaihtelee työmatka, mutta puolesta tunnista-tuntiin menee matkassa ja meillä on vielä tunnin matka sairaalaan niin kyllähän se vähän jännittää jos lähtö tulee miehen ollessa töissä.. Pitkä aika itsellä odotella jos alkaa kovat supistukset, kun on tuo esikoinenkin.

Täytyypä kysyä tosta Kela-taksista vielä neuvolassa, että tarviiko siihen sen lapun etukäteen vai voiko pyytää jälkeenpäin sairaalasta. Tuskin on järkeä lähettää ambulanssia, jos muuten on kaikki hyvin. En oikeen usko, että vaativat ainakaan yöaikaan bussilla synnärille lähtemään.

Meiltä synnärille matkaa 71km ja mies on töissä n. 110km päässä.. eli siltä kestää tulla kotiin riippuen kelistä ja miten vauhdilla pääsee lähtee niin noin 1,5-2,5h.

Kela-taksi on sellainen minkä ne lähettää sieltä, eli vaikka onkin naapurikylän taksi niin kela tilaa sen mulle jos sillä menen.

Sikäli jännää kun jos ne lapsivedet menis taksissa niin mulla kun sattuu olemaan kuulemma runsaasti sitä, niin pitäis varautua varmaan parilla pyyhenipulla ettei penkit mee. Jostain luin että sitä on normaalisti noin 0,5-1litraa. Hurjaa ajatella.

Onko kellään mitään suosituksia nännivoiteen suhteen?

Mulla oli esikoisen kanssa sitä Angel Baby Angel mama tms mikälie, oli huippuhyvä mutta nyt en löydä sitäkään mistään nettikaupasta saati kyliltä. Joku luonnonmukainen olis kova juttu, muutenkin suosin näitä aromaöljyjä ja systeemejä :p

Mitä Eikikolle kuuluu?

Entä Neppsulle?

Taitaa olla taksikuskista kiinni, että ottaako synnyttävää kyytiin vai ei.. Jos vuoron alussa joku mäjäyttää lapsiveet/verta/muuta eritettä penkeille/pinnoille niin sen vuoron ajot olikin siinä. Ikävää jos omalle kohdalle sattuu, mut sikäli ihan ymmärrettävää...

Miehellä työmatka semmonen 15-20min kelistä ja liikenteestä riippuen... Nyt kun ei kovia pakkasia ole ni ei auton lämmityksestä niin tarvii huolia, mut jos pakkasta kovasti tulee ni sais toi dieselauto vähintään sen tunnin olla piuhan päässä. Nyt vähän ku ollu pakkasta ni alkanu käynnistyksen jälkeen välillä polttamaan sulaketta, et virtat häviää, mut onneks on n.2min homma vaihtaa sulake :D

Meille kans tulee noi perusrokotteet jotka ollu pitkään rokotusohjelmassa, mut rota ja pneumo jätetään ottamatta, sekä influenssarokote. Täysin samaa mieltä tosta kotona desinfiointiaineella löträämisestä ja pikkunuhaan käydään antibioottia hakemassa, ei ihme ku näitä superviruksia/-bakteereja kehittyy :/

Täällä ite polilla oottelemassa, et mitähän tuumivat... Raudanpuutteen takia siis tänne lähetettiin, mut tuskin tästäkään reissusta mtn kostuu, laskun vaan saa kotiin :D

Öisin supistelut vaan lisääntyneet, semmonen zombiolo ettei mtn rajaa! Syntys nyt tai olis sit supistelematta ees öisin, että sais pikkusen enempi nukutuks ku pari hassua tuntia painajaisia! Huomenna 38+0, et eihän täs yliaikasuuteenkaan ole enää ku alle kk ni luulis ettei kovin paljoa sitä kauempaa joutus odottamaan :)

Varmaan taas piti vaikka mitä kommentoida, mut ei toi pää tunnu oikeen toimivan :D Mukavaa viikkoa kaikille ja toivotaan nyt, et alkas tonttuja poksahtelemaan maailmaan :)

Meilläkin 80km sairaalaan vielä sen miehen reilun tunnin työmatkan jatkeeksi. Niin toivon, että olis mies kotona. Onneks ensisynnytys ei ihan syöksyllä pitäisi tapahtua, että sikäli pitäis keretä, mutta mistä sitä ikinä tietää!

Pitäis iteki tuo tissirasva laittaa tilaukseen, vai saa nähä kulkeeko mitkää nettikauppapaketitkaan ton postilakon takia :/

Täällä miehen työmatka noin 4tuntia! Ja jos huono sää ni enemmän. Reissutyötä kun tekee niin toivotaan että vauva syntyis vapaaviikolla.

Mulla ollu kaikki maailman kivut ja kolotukset tän raskauden aikana ja pääsin viime viikolla ultraan ja siellä kaikki hyvin ei kuulemma ennenaikaisuudesta merkkejä, niin tämän tiedon jälkeen kaikki jomot katos! Haluan jo kohta päästä synnyttää enkä vasta joulukuun lopussa tai jopa tammikuun puolella.

Pahinta tässä on unettomuus. Mä
En vaan nuku.
Yöt valvon ja joskus aamulla tai päivällä nukahdan n.4 tunnin ajaksi. Huoh

Minä aattelin käyttää ihan sitä äippäpakkauksen nännivoidetta ja sitte sinkkivoidetta.

Takaisin