Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on toi kakkaaminen vaikeeta. Ei tuu kaikki vaikka kuinka ähkäisi jalat korokkeella jne. Esikoisen synnytyksen jälkeen jäi sellainen kuoppa suoleen, että sontaa jää jotenkin sinne ja se tuntuu sit tuolta emättimen puolelta. Oli välillä jo poissa toi ongelma, mutta nyt vauvan pää on virtsarakon vieressä ja painaa suolistoakin niin ei oo helppoa. Luumuja, kaurapuuroa ja mustikkaa syön päivittäin niin ei mene kivikovaksi tavara

Minä oon kans huomannu ton pissausongelman, saa joskus ihan pinnistellä, että mitää saa tulemaan :O Ja sitte taas se pinnistely ihan sattuu alakertaan.

Meillä oli oikeen touhukas päivä tänään. Miehen sisko kävi perheineen kylässä (esikoinen meidän tytön kanssa saman ikäinen ja toinen syntyi elokuussa :) ) ja vilskettä riitti. Ihana ku nuo parivuotiaat serkukset touhuaa keskenään ja juttelee kaikkea syvällisiä :D Aivan mahtavia kyllä tämmöset päivät kun saa aikuset itelleen seuraa ja lapset viihdyttää toisiaan :) Vauvaa siinä menossa tuskin huomasi kun on vielä niin pikkunen tuhisija <3 Tuli kyllä kans ihan malttamaton olo itelle, että millon ton oman pötkylän saa syliin :Heartpink

Tuntuu et synnytystä ennakoivat oireilut on mystisesti vähentyneet... Kipeitä suppareita ei juuri tuu, ei ainakaan semmosina säännöllisinä tykityksinä ku pari kertaa on aiemmin tullu ja toistaiseksi taas jaksaaki ihan hyvin (mikä on toki ehdoton plussa!). Ainoo on vaan, että yöllä kaikki yleinen kipuilu on lisääntyny ja semmosia seesteisiä "nukunpa 5 tuntia putkeen"-öitä ei enää juuri oo... Haaveilen niin, että pääsisin hierontaan ku jalat, takalisto ja lonkat on nii jumissa ku olla vaan voi. Ehkä sitä pitäis ainaki yhteen kunnon hierontakertaan sijoittaa :)

Ehkä siellä alkaa LilMinni olla jotain tapahtumassa :)

Täälläkin taas muutamia tiukempia supistuksia. Ei oikeastaan kovin kipeitä mutta sellasia, että joutuu keskittymään hengitykseen tosissaan. Niiden jälkeen/välissä alaselkä ja jalat hapoilla. :wideyed:

Juuriki tuota nännien pyörittelyä jouduin ekaks yliaikaiskontrollissa tekee viimeisessä raskaudessa et saatas suppareita aikaseks, et piirtyis käyriin... ei auttanu sillo ollenkaan... nyt en uskalla edes kokeilla ku tuntuu jo nyt et ei tarvi ku pikkasen stressata ni suppareita tulee..

Voi onnetonta kun nää yöunet jää vähiin. Neljään kertaan supisteli mutta nousin ylös ja kävelin hetken ja rupesin nälkääni syömään, niin jo helpotti.

Mietin tossa että vielä tartteis muutamia juttuja hankkia vauvalle mitä meidän lähikyliltä ei saa, niin uskaltaako sitä oikein tilatakaan jos toi postin lakko on menossa?

Tai sit täytyi vaan vielä kerran suhata isoon kaupunkiin ostoksille. Onko kellään kokemuksia Itiksen ruohonjuuresta? Saisko sieltä niitä luonnonkumi tms tutteja? Vaunuverho on edelleen hankkimatta, josko senkin löytäis Itiksestä. Ai niin ja vauvalle ulkohattu. . . Pelkillä trikoilla tuskin selviää vaikka kuin olis leutoa.

Meillä on myös vasta vain yksi tutti hommattuna. Kun ei oikein tiedä syökö vauva tuttia ollenkaan tai minkälainen sit olis esimerkiksi imuotteen kannalta hyvä, niin onko jollain suosituksia tuteista, jotka teillä on toimineet? Tuo Ruohonjuuren tarjonta kiinnostaa myös täällä.

Eilinen Turku-reissu meni varsin mukavasti. Jotenkin ei itteä hirvittäny ollenkaan lähteä semmosta matkaa ajalemaan. Tullessa ja mennessä kun kerran pysähtyi vessaan ja jaloittelemaan niin oikein hyvin meni.

Tseitsei tänne kyllä mahtuu! :)

Emily, mulla ainakin toiminut tuo 1 kiivi päivässä, käytin sitä alussa paljonkin. Nyt kärvistelen levolacin kanssa, se on vaa nii kauheeta se limanen, makea koostumus mikä pitäs saada nieltyä :eek: Mutta kukas siitä kerkes jo sanomaan, tämä kaurapuuro/mustikka combo, sitäkin alussa mutustelin, vois taas ottaa listalle, tosin ilman maitoa. Tuntuu jotenkin että tuo maito pistää nykyään niin turvottamaan, jännä..

Täällä kans herätiin kerran yöllä supistuksiin, ensin aloin näkemään unta niistä, ja sitten heräsin siihen, ja kärvistelin sängyssä jonkun aikaa unenpöpperössä, kun ei tajunnu, sitten ku tajus, nii kyllä se pystyyn nouseminen ja pieni kävelytanner kämpän ympäri helpotti, pääs takas nukkumaan.

Alotin kans eilen juomaan pari isoa tuopillista sitruunvettä päivässä. Ennenkin mulla toiminut hyvin turvotuksen poistamiseen ja laittanut aineenvaihdunnan toimimaan, lisäks ylihyvä C vitamiini lähdehän tuo on, nii toivottavasti tuo rautakin nyt imeytyis paremmin, meinaa olla nii väsyny olo koko ajan alhasen hg:n takia.

Tänään aamupäivästä neuvola. Oma neuvolatäti poissa, niin mun aika on vaihdettu tuonne pää neuvolaan, jossa aina kauheet ruuhkat jne. Oon niin tykänny käydä tässä meidän "kylän pienessä" neuvolassa, aina melkein saa siellä istuskella rauhassa yksinään miehen kanssa :rolleyes:

Mun parit imetysliivit ja imetystopit on postissa jumissa!! Viimeeksi kun tilausseuranta toimi vielä, nii ne oli jossain helsingissä, mutta nyt ei enää toimi koko sivu, harmittaa että kerkiääkö ne tulemaan ollenkaan perille ennen H hetkeä. Samaten stressaa kaikki joululahja ostokset, netistä nyt tottakai mieluummin tilais, halvimmalla saa, kun ei mekää täällä nyt mihkää kauemmas kaupoille päästä, halpahallin valikoima ei oikein vakuuttanut.. :sad001

Ruohonjuurella on hyvät nettisivut joista näkee mitä tuotteita pitäis missäki liikkeessä olla. Kannattaa sieltä katsella :) itte ostin kaks tuttia ku ne mitkä halusin varuiksi nii myytiin kahden kappaleen pakkauksessa.

Muokattu viimeksi:
Meillä kaksi tuttia, kun kahden paketeissa myytiin, mutta enempää en hanki, koska ei kaikille kelpaa tutti. Meijän keskimmäinen ei huolinut ikinä tuttia.

Se ois tänään 35+0 :)
Kauhea räkätauti vaivaa. Oon huuhtonut nokkakannulla nenää ja aamuisin tulee karmeet vihreänkeltaiset klöntit. Viikon nyt saanu taistella tän kanssa. Että voi olla kurjaa tällainen :/ mustaherukkamehua ja hunajaa oon kans ottanut. Pahimpaan oloon oon ottanut panadol hotin. Muita hyviä vinkkejä?

Ihan syvältä toi postilakko... Miten saa kummilasten lahjat perille ja miten tulee meidän lasten lahjat tänne, kun etelä-Suomesta kaikki sukulaisten lahjat lähetetään tänne. Ja mullakin hoitotaso-lipasto jumissa postissa... :(

Ihan kumma kun kaikki oireet melkeinpä kadonneet, siis mitä nyt vähän välillä supistelee, mutta ei sen kummempaa...

Meillä kanssa vaunuverho nyt vielä puuttuu, kun en pääse kangaskauppaan kankaita ostamaan... Myös kestorintaliivinsuojia piti ite tehdä, mutta taitaa olla paras mennä kaupan valmiilla...

Anskulle paranemisia!

Minä ihmettelin tosiaan, että miten tää lähtö tuntuu olevan niin lähellä. Nyt sitte aloin miettii tuota maidon pumppaus hommaa: ite ku välillä automaattisesti "puhistan" nännit siitä kuivuneesta maitotöhnästä, niin siinähän sitä nännejä samalla pyörittelee ja sit on välillä joskus pakko puristaa tissiä ja kattoo tuleeko sitä maitoo. Taitaa mulla siis toimia toi kikka, ainaki suppareita tulee tiiviisti. Eilen nimittäin taas tuota tein ja yöllä oli kunnon supistuksia..

Mulla oli kanssa huoli paketeista jotka on matkalla mulle.. Ja muutenkin odottelen kaikkea tärkeää postia, niin oispa ollu kiva jos ne ois jonnekki jääny. Plus noi joulukortitki on kiva saada nyt sit lähtemään. :)

Me oltiin eilen joulukadun avajaisissa Aleksanterilla Helsingissä. Oli niin ihanaa. Muutama taivaalta tippunut hiutale kruunasi kaiken. Nojasin pari tuntia jalkaa korokkeeseen ja esikoinen 23kg seisoi siinä mun reiden päällä sit lyhtypylvääseen nojaten. Muutama harkkari tuli kotona , mut ei ees selkä kipeytyny?! :D

Olo sit mun puhelimesta kadonnu kaikki koodit ja estot.. Esikoinen oli vahingossa sit tilannu 45€ arvosta kultaharkkoja Candy Crush Sagaan!!! Ai että voitte kuvitella kui vitutti ja edelleen.. Miten voi tollee kaikki kadota, en ees osaa laittaa takas niitä koodeja, en löydä et mistä...

Huomenna 37+0 ja tasan kuukaus JOULUUN!!!

Anskulle pikaista paranemista!

Lilminni jospa pääsisit pian tosi toimiin, ainakin kuulostaa että jotain tapahtuu;)

Ruohonjuurella on nettikauppa myös että kannattaa sieltä katsella! Sieltä muuten saa kans ihan pelkkiä vadelmanlehtiä,vinkvink heille ketkä juovat "taikateetä";)

Pokspoks 10 pv laskettuun aikaan... Tulispa jo!!
Heräsin aamulla järkyttävään kakka hätään ja nyt oksettaa... Toivottavasti ei ole mitään tautia tulossa!

Takaisin