Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Henriikalle tuplaonnottelut pienistä pojista.

Sori etten sillon lukenut tarpeeks tarkkaan kun keskustelitte siitä teestä, mutta jos nyt joku viittis kertoa että onko siitä haittaa että niitä jois useamman kupin päivässä kun se on niin hyvää? :D

Mäkään en viitti hirveesti etukäteen miettiä synnytystä mut onhan jokaisella joku pieni mielikuva miten se vois mennä.

Meillä myös mies tulee ehdottomasti synnytykseen, vaikka mä sen vauvan kannan niin tasan yhtä paljon miehenkin lapsi se on kun minunkin.

Lilith, noin mulle sanottiin jossakin perehdytyksessä, että synnytyksessä ollaan alasti. Olin myös kuvitellut ja toivonut, että olisi edes yläkropan päällä se semmonen mekko, että on jotain verhoa edes. Tosin voihan se olla, että on niin tuskahiki koko hommasta, ettei mitään ylimääräisiä riepuja päälleen edes halua. Mutta kun en kotonakaan ole mikään nakuilija, niin tuntuu hiukan oudolta ajatus olla kokonaan alasti.

Lilith joo siis se "mekko" on päällä mutta mielellään mitään ei alla:)

Kottarainen ekan synnytin jorvissa joka oli yllätys perätila, ja kun Jorvi on opetus sairaala niin siinähän sitten mukana oli 2 lääkäriä, 2 kätilöä ja pieni lauma lääkärin/kätilön alkuja:/ kyllä ne kuulema oli kysynyt että saako opiskelijat tarkkailla ja olin kivun/kaasun/epiduraalin/jännityksen sekoittamasta päästäni jotain suostumista sönkännyt, itse en kyllä muista että olisin mitään lupaa antanut mutta eipä sillä että olisin tajunnut tilanteessa häpeillä että mun "piparilla" on debyytti esitys:D pointti siis tällä että ei siinä hirveästi tajua mistään mitään muuta kun äkkiä nyytti ulos ja syliin ;)

T87 mä juon teetä 3 kuppia päivässä:) onkohan jotain määrää mitä ei saa ylittää? Paljon muut juo?

Mua ei haittaa pipari vilkkuen siellä mennä tai makailla, mut yläosan haluan pitää peitettynä. Viimeksi kyllä onnistui että oli se sairaalakaapu siinä yläosaa peittämässä. Ja muistaakseni alaosassakin oli jotain ennen ponnistusvaihetta :D

Suositus on mun muistaakseen juoda sitä teetä jotain kolme kuppia päivässä joten anna mennä vaan, mä juon myös kolme per päivä, se on kyllä tosi hyvää :)

Mua alko suunnattomasti hihityttää kun mietin et siellä pitäis ihan ilkosen alasti heilua, ehdin jo säikähtää, kiva että saa kuitenki se kaapu olla päällä :D Vaikka mullekaan alastomuus ole mikään ongelma niin olis se vähän outoa ihan ilma rihman kiertämää olla.. Mä laitoin myös siihen listaan toiveeksi etten halua sinne ketään ylimääräisiä, esim just opiskelijoita, jotenkin ihan outo ajatus et siinä niin intiimissä tilanteessa olis kauhea jengi kyttäämässä mun toosaa :D

Mistä listasta kaikki puhuu, että mihin on laitettu toiveita jne. synnytystä aatellen??!! :O Mulle oo mitää semmosta lappusta annettu, mistä ne nyt sitte tietää etten halua mitää kauheeta opiskelijalaumaa esim. mun synnytykseen??? äää.. Mitä muuta siinä lapus on mitä siin kysytää tai mitä kaikkee.. tuntuupas pettyneeltä :( minut on unohdettu :(

Ei mullakaan oli kertaakaan ollut mitään toive lista synnytykseen vaan kätilön kanssa juteltu haluista tms:)

Oli mullaki se sairaalan mekko päällä :) ja muistaakseni ne sexyt verkkopikkarit jalassa ennen ponnistusta :D Muistan ku mies tai hoitaja joutu tyyliin pukeen apuna ku ei ite supistuksilta pystyny. Ei siinä tilanteessa tosiaan kiinnosta mikää muu ku se vauvan ulos saaminen. Ite hermoilin esikoisesta, että mitä jos vaikka satun huutamaan ja kuinka se sitte nolottais, mutta iha surutta kyllä tuli ääntä käytettyä :D

Ja ne kyll kysyy sit noista opiskelijoista aina erikseen että passaako että on mukana.
Tääll piti olla muuttoautoja useampi mutta nyt ei ookaan ku meiän auto ja sit mies metästää peräkärryä jolla päästäis suhimaan tavaroiden kanssa eestaas. Tää ny ei mee ku strömsössä.. :/ yritän täällä kumbaijaa hoilata mielessä ettei verenpaineet nousis stressistä plus muusta. Ainiin ja mieheltä hävis kantokaverikin siin samalla. Tekee mieli ottaa kirves ja hakata huonekalut pienemmiksi :'(

Mulle neuvolasta aina annettu esitietolomake sairaalaa varten. Siinä kysellään toiveita synnytystä ja osastoaikaa ajatellen, nimiehdotukset, saako hätäkastaa, ruokavalio, miten edelliset synnytykset menny jne. Varmaan ihan sairaalakohtaista, et onks tommosia lappuja vai ei.

Mulla synnytyksessä ollu päällä imetysliivit ja sit se sairaalakaapu ja sängyssä maatessa varmaan kolme peittoa ku palellu niin prkleesti :D Sit ponnistusvaiheessa sitä kaapua vaan nostettu silleen, että ei ihan eritteissä ole.

Kai se on yksilöllistä miten kroppa käyttäytyy, mut mulle neuvolassa sanottiin, et saunassa verisuonet laajenee ja paineet laskee, että mun tulis olla todella varovainen... On joskus ollu saunan jälkeen alapaine alle 50 ja yläpaine jtn 70, pikkusen meinannu heittää päässä.

Henriikan perheelle isosti onnea! <3

Synnytyksissä on minulla ollut sairaalan vaate päällä. Liivejä ei ole annettu alle jättää. Alushousut on alkuun ollut, mutta salissa ne varmaan heitetty pois (en muista :) )

Ihanaa Metsäläinen, että pääsette kotiin omaan rauhaan :)

Ottaako teillä menkkajomotukset muuallekin kuin alavatsaan/selkään? Mulla on ollut nyt muutaman päivän tosi paljon alavatsassa viiltelyjä ja menkkamaisia kipuja, jotka leviää koko kroppaan kuumemaisena kipuiluna välillä. Välillä vauva tuntuu tunkevan niin tuonne kohdunsuulle, että tulee tarve jännittää vastaan.

Meneekö teillä ennakovien suppareiden aikaan maha hassun malliseksi?

Mä en oo mitään alastomuutta miettiny tai muutenkaan synnytystä. Kaikki menee sitte ihan omalla painollaan.
Mutta emmäkään mitään opiskelijoita sinne kyllä halua.

Takaisin