Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitähän vielä tähän päivään.. Isäntä soitti aamupäivällä,että joku oli pakittanut meidän auton puskuriin. Just viime perjantaina vaihdettiin uuteen autoon :/
Äsken sitten lämmitin leivinuunin, niin sain tikun syvälle sormeen :(
Se nyt ei niin haittaa,harmittaa tuo auto enempi ja nyt pelkään,että ei kahta ilman kolmatta...

Miä pystyn vielä jotenkin ajamaan autoa,mutta mieluummin nykyään oon kyydissä. Sekin tekee välillä ilkeää,jotenkin autossa rupee supistelemaan..

Perjantaina olisi jälleen äitipoli,mitähän tällä kertaa sanoo.. Miulle ei oo muuten tehty kertaakaan sisätutkimusta. Aina vaan joko käsikopelolla mahan lävitse tai sitten ultralla katsottu mahan läpi..

Rv 34+1 <3

Elinatuuli, mulle neukku sano, et nykyään on linja, ettei turhia tutkita. Isompi haitta kuin hyöty.

Mulla ajaminen teki tiukkaa jonkun hermopinteen takia, mut nyt onnaa taas :)

Tekis mieli iteki alkaa tota teetä litkimään, mut en haluu, et tää tulee ulos ennen tammikuuta. Saadaan sit viettää kimppasyndet typyn kanssa :)

Meillä vauva hikottelee loppujen lopuks aika harvoin. Joskus aamulla aikaseen, illasta ja yöllä. Mut mitenkään säännöllisesti ei.

Tsemppiä kaikille kipuilijoille ❤️
Kyllä täällä ainakin tehdään sisätutkimus viimeisellä lääkärikäynnillä rv36-37 tai niin th ainakin sanoi. No saa sitten ens viikolla nähdä tutkiiko vai eikö.

Oliks sul pauliina alkupaino ennen raskautta hoikka? Meinaa mulla oli ja myt jo tullu sen reilu 20kg ja kilom vko tahtia menee....

Juu mä oon kyllä ollut aina hoikka ja mulla myös tullut jo reilu 20kg lisää nyt raskauden aikana. :/ Jännittää vaan kuin helposti näitä saa sitten poiskaan vaa onko juuttuneet tiukasti kroppaan ku niin paljon tullut. Mutta 'kiva' kuulla etten oo ainoa :o

Joo itekki ruvennut miettii et mitä tästä jää... mut pääasia et vauvat on terveitä!ainoo vaa et jalat alkaa olee hapoilla kun ei oo tällästä massaa tottunut kantamaan..

Juu kyllä se on tärkeintä! :) Mulla sama että ei jalat meinaa kestää, varsinkin polvet on tosi kipeät ja ylösnousu vaikeaa :/ Mut kyllä on varmasti kevyt olo synnytyksen jälkeen :D

Pauliina valitettavasti ei saa vaihdettua kieltä mutta aika ymmärrettävissä siinä kaikki kun lähdet tilaamaan... Aika samalla kaavalla menee kun suomen nettikaupasta tilattuna... Siinä meni viikko että tuli kotiin! Nopea toimitus siis:)

Autolla voin vielä ajaa vaikka meillä manuaali loota autossa, penkki vaan niin eteen kun saa ja ratti niin ylös ja eteen kun mahdollista! Onneksi ei ole alkanut supistelee tai jalat mennyt hapoille kun ratin takana!

Mä täällä ihmettelen edelleen kun mulle tullut lähtö painoon 2,6kg, ehkä ihan siunaus tää Radi tuomio:)
Tänään olis neuvola, tiedä mitä mahtaa tuumata mun paineista kun alapaineet seilaa 90-96 väliä...

Apuaaa mä nyt ilmeisesti tilasin tuolta sen rintapumpun mutta ei tarvinnut vielä maksaa mitään? Olikohan siellä mitään lasku vaihtoehtoa...? Voi hyvää päivää :D Mitähän mä tein..

Samaa sano lääkäri täälläkin tuosta sisätutkimuksesta, että enempi haittaa ku hyötyä jos vaivoja ei ole.

Jos koko raskauden ajalle jaetaan painon lisääntyminen niin mulle tullu nyt 500 g/viikko. Kokonaisuudessaan on tullu jotain 15 kg ja lääkäri eilen jo sano, että pitää vähän kattella mitä syö. Lähtöpaino oli normaali. Pääsääntöisesti menny ihan kotiruokaa ja terveellisellä linjalla, muutamia suklaarepsahdukaia lukuunottamatta.. Turvotusta on kyllä ainakin osa, kun jalat on aika pökkelöt. Neuvolassa tuosta ei taas ole sanottu mitään, joten taitaa olla aika yksilöllistä kuinka herkästi kiloista sanotaan.

Meillä Audi A4 manuaali ja ainakin vielä olen ihan ongelmitta pystyny sillä ajelemaan. Jalat ylettyy polkimille, maha ei ota rattiin kiinni eikä selkäkään ihmeemmin puudu. Viikonloppuna pitäs ajella Turkuun, joten kattoo sit sen jälkeen kuinka pitkä matka tuntuu. Taitaa autot olla myös aika erilaisia ja säätömahdollisuudet. Ja me kuskit tietty, koon ja muodon puolesta:)

Vilijonkka, seuraile sitä sun jalkapöytää, laita siihen kylmää ja pidä koholla. Tuskin lääkärissä sen kummempaa tekevät..
Aika monille näämmä sattuu ja tapahtuu raskaus aikana :) Itse poltin tällä viikolla toisen käteni uunissa ja joka päivä sotken paitani johonkin, ruokaan tai hammastahnaan :D Tänäänkin olen vaihtanu paidan jo kaks kertaa.
Pauliina ja muut ketkä stressaatte kiloista, toisillehan niitä vaan tulee enemmän, eikä sille mahda mitään. Monilta ne kyllä sit lähteekin yhtä nopeasti! Mulla on nyt rauhottunut tuo painonnousu, kuukauden sisällä on tullu noin 1,5kg. Mutta ennen tätä mullakin tuli vko/1kg. Nyt taitaa olla tullu koko raskauden aikana kokonaisuudessaan n. 15kg, ja hoikka olin ennen raskautta.
Täällä kans jännäillään että kuka sitä seuraavaksi on synnyttämässä :)
Tsemppiä kaikille!
Rv 37+3

Mullekaan ei oo kyllä kiloista sanottu mitään neuvolassa vaikka koko raskauden noussut kovaa tahtia.. Toki oon liikkunut ahkerasti ja syön terveellisesti nii varmaan ajatellut että en mä syömistä voi lopettaakaan :D Välillä oikein turhauttaa et miks kiinnittää mitään huomiota kun paino näyttää nousevan söin miten vaan..

Viljonkka, muista kkk, kylmä koho kompressio, niin josko jalka tokenisi nopsempaa.

Täällä painoa tullut joku 8 kiloa, kiitos radin :) alkuraskaudessa neuvola sanoi, että 12-16 olisi mun painoindeksillä normaalia. Vähän turvottaa raajoista, muuten kaikki lähinnä mahassa ja vähän onneks tisseissäkin. Muuten tuntuu et vaan surkastuu, kun kaikki lihakset kadonnu ja peppukin vaan roikkuu :(

Mulla nyt lähtenyt taas viikon aikana sellainen kaksi kiloa, eli lähtöpainosta ollaan 2,7kg miinuksella... Vähän kyllä järkytyin, kun taas paino tipahtanu alemmas, kun oli jo pikkuhiljaa "kohonnut" melkein lähtöpainoon... Noh onneks ei tarvii pienen kasvun puolesta pelätä, kun siellä kasvetaan vähän liiankin kanssa...

Pauliina siellä tais olla luottokortti, paypal ja etukäteismaksu vaihto ehtona, jonka voi maksaa sit esim tavan verkkopankissa... Muistaakseni lasku tulee sähköpostiin! :)

Hui saakeli ku on kipee olo vaikka terkassa ne opiskelijan kanssa vaan kokeili miten päin bebe on ja vähän kaiveli pään paikkaa tuolla häpyluiden kohdilla. Alavatsa ihan helkkarin kipee ja supistaa.. Tietty vois toivoa että jotain edistystä tapahtuis.... :D

Mulle on tehty sisätutkimus kaikilla neuvolalääkäreillä ja sit noilla ylimääräisillä käynneillä eli joku 4 kertaa... :-o

Miulla viime neuvolassa oli tullut 8kg lisää painoa,alussa sanottiin,että 11kg saisi korkeintaan tulla.. Nyt en oo uskaltanut mennä puntarilla käymään.. Äitipolilla sanottiin,ettei saisi tulla enää painoa lisää,mutta en saisi liikkuakaan.. Eli vähän mahdoton yhtälö.. Ja silti vauvan pitäisi kasvaa,kun vielä on pienempi,mitä viikkoja..
Mutta toivottavasti perjantaina olis sintille painoa tullut lisää :)

Takaisin