Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaksamisia Nannuskalle! Ihanat hemmottelut Äippä on saanut.

Mulla on pikkunen raivotarjonnassa, mutta silti onnistuu venytteleen mahaa poikittain jaloilla ja pepulla, ettei teilläkin ois niin? Tai sit mulle on tulossa joku jättiläinen sieltä :nailbiting::hilarious:

Asiallinen äiti :D Ottaisin kohteliaisuutena ;)
Alhaalla varmaan tuntuu räpylät. Mä en istukan takia tunne ku noi ylös tulevat liikkeet.

Ei kai lääkäritkään sais tuollaisia kirjoitella sinne :eek: vaikka tuo olikin ihan positiivinen kommentti, jonka voi ottaa kohteliaisuutena :happy:

Täälläkin neuvolasta tulossa, verenpaine oli onneks ihan ok ja pissa puhdas.. Vauveli pysynyt raivotarjonnassa ja pää kuulemma niin alhaalla kuin vain voi! Sais luvan tulla ulos jo....

Ihanan kuulonen ilta teillä ollut Äippä! Me yritettiin vähän samaa, mut se nyt jäi yhteiseen suihkuun ja hyvin pikasiin sänkyhommii. No parempi sekin ku ei mitään. :D mikä siinä on et niitä supistuksia ei sit tuu kun niitä PITÄIS tulla :D

Huh, moooonta sivua kommentteja kahlattu läpi niin nyt oon taas kartalla, että missä kukakin menee:) Tsemppiä kaikille, joilla kipuja tai vauva meinaa pyrkiä ulos ennen aikojaan.

Täällä alkoi maanantaina äippäloma. Tekemisen puutetta ei kyl varmaan tule, kun vointi on hyvä ja listalla vaikka mitä asioita tehtävänä ja hoidettavana. Eilen sain hommattua joulukorttitarpeet ja tehtyä piparitaikinana, tänään olis tiedossa sitten leipomista. Yksi piparisatsi on jo tehtykin, mutta myös jo melkein syöty:)

Eilen oli neuvolalääkäri ja niin odotin, että olis tullu jotain lisävalaistusta sihen, että missä kunnossa tuolla alakerrassa on paikat ja minkä kokoinen vauva on. Mutta pöh, sano, että sisätutkimusta ei tehdä, ei turhaan ärsytetä jos ei ole ollut mitään kipuja, vuotoja tms. Koko raskausaikana ei siis käytännössä ole sen paremmin neuvolassa kuin lääkärissäkään tehty sisätutkimusta kertaakaan. Ultralla kattoi sen verran, että vauvan pää on alhaalla ja sydänääniä kun kuunteli, niin meinasi, että siellä ollaan selkä tänne eteenpäin. Tuskin se tuolla nyt kuulemma enää kääntymään rupeaa. Ja koska ei ole supistuksia tai muuta ollut, niin tuskin on sit paikatkaan auki. LA 21.12., joten mennän nyt sit sillä asenteella, että tuskin syntyy sitä ennen ainakaan, kun ei mitään merkkejä sinne päin ole.

Asiallinen äiti... Hmm, vaikuttaa siltä että lääkärille oli osunut muutama asiaton :D
Nykyään aina mainostetaan että pitää antaa positiivista palautetta, mun mielestä toi oli siis oikein kivasti sanottu...!
Onkos moni joutunut luopumaan autolla ajosta? Mä oon jo pitkään miettinyt, että ei oo kauheen hyvä enää ajella, mut kyllä se tänäaamuna sitte vahvistu se tunne... Oli pakko mennä toiselle paikkakunnalle verikokeisiin(15 km/suunta), eli sitte kaiken lisäksi syömättä ja juomatta liikkeelle, normaalisti se ei tuota mulle ongelmaa mut tän radin kanssa on joutunut syömään niin säännöllisesti että nyt kaikki syömättömyys on ihan kamalaa! Menomatka meni ihan hyvin, pari kertaa tähtiä silmissä kun piti kurkkia risteyksessä autoja, mut eivät haitanneet sillee näkemistä, kunhan vilkkui... No minä mitään eväitä muistanu mukaan ottaa ku ajattelin että meen kaupan kautta sitte ku kokeista päässy. Enkä jonottanut ees kauan, reilu puol tuntia meni ehkä... Sieltä kauppaan ja ostin sellasen valmisleivän ja kivennäisvettä... Sit piti käydä viereisessä liikkeessä ostamassa pojan kaverille lahja kun tänään synttäreille menossa, sieltä sit kotiin päin ja voi olla peräreikä sentään mikä olo yhtäkkiä. Ensin se tuskahiki, sitte ahdistus, enkä saanu säädettyä penkkiä enempää mihinkään, kun oon todella lyhyt... (152 cm) sitte iski alapääkivut... Herranjumala sentään mut meinas itkettää muutaman kerran matkalla, kun piti painaa jarrua tai kytkintä niin alapäässä tuntu ihan hemmetin kovat vihlasut. Tulin kyllä tosi varovasti loppumatkan kotiin...
Alkoikin hirvittää sekin että pitäis perjantaina käydä polilla, sinne matkaa 40 kilsaa suunta, että miten mä sen suoritan sitte!

Mä ostin edellisen raskauden aikana toisen auton ku volvon kytkin oli jotenki niin perseasennossa, et aina supisti älyttömästi autoa ajellessa :( Nyt ei ole sitä ongelmaa ollut ku miehellä chevy van automaatilla, ei tarvii ku yhtä jalkaa käyttää, näkee hyvin joka suuntaan ja saa penkin just hyvin säädetyks. Itellä ei omaa autoa nyt ole, mut varmaan täällä vähän syrjemmässä asuessa ois ihan jees ja tuleekin ajankohtaiseks varmaan puolen vuoden sisään. Alkaa vaan olemaan noi käytetyt autot melkosissa hinnoissa ja mä kun en millään muovisilla etuveto pikkukipoilla ees suostus ajamaan, ni saa hetken varmaan säästellä autoon :D

Täällä ollu vauva aina neuvolassa/ultrassa rt, mut välillä kyl tuntuu, et molemmista kyljistä tulossa pihalle... Ja kyllähän se melko pitkään mahtus kääntymäänkin niin halutessaan. Ekaa odottaessa oli rv36 neuvola, eka oli rt, sit aivan kamala myllerrys ja sit pt ja lähete ultraan :D

Eilen illalla taas supisteli melko napakasti useamman tunnin, huipentu 2min välein kipeisiin supistuksiin, jotka sit loppu ku seinään. Yöllä heräsin ekaa kertaa jo 23 aikaan supistuksiin ja sit yhden aikaan heräsin ku unessa synnytin ja supisti oikeesti sit tosi kovaa.. Yritin nukkua, mut pari tuntia meni sit hereillä ennen ku supistukset taas rauhottu... Onhan täs jo kymmenisen viikkoa melkeen joka yö heränny supistuksiin ja päivisin tulee välillä reisisäteilyllä korostettuna, mut tuskinpa sit mtn saaneet edelleenkään aikaan. Maanantaina ois poilille aika ku miettivät nyt mitä tehdään ton laskevan hempan kans, jospa samalla tarkastettas toi kohdunsuun tilanne. Eipä noi supistelutkaan niin haittais jos niistä joku hyöty ois, mut kieltämättä alkaa pikkusen vituttaa jos eivät mtn saa aikaseks ja aivan zombina saa synnyttää ku useamman viikon vetäny jollain pätkäunilla :(

Nyt on ollu projektina joululaatikot pakkaseen, eilen lanttua ja tänään porkkanaa, huomenna vielä bataatti ja ne ois sit siinä! Eipähän tarvii niistä murehtia sit enää. Tänään tuli myös huomiseks miestenpäiväks tehtyä mutakakku, mitenhän mies malttaa pitää näppinsä erossa huomiseen :D Tummaan suklaaseen ku tekee, niin sopii hyvin sokerivammasille, suklaan lisäks ku pohjaan tulee vaan munia ja voita :)

Tsemppiä kipuilijoille, kohta ollaan joulukuussa ja kyl vähitelleen alkaa tonttuja putkahtelemaan! :)

Voi helv... Onnistuin tiputtamaan painavan sähköpatterin jalalle ja nyt on toinen jalkapöytä ihan musta ja turvonnut. Astua kyllä pystyn, mutta levossa särky on valtavaa. Onko mitään hyötyä käydä lekurissa, vai sanooko ne vaan hei ja kiitos käynnistä :D Perus panadoli ei tunnu auttavan yhtään. Näin päivällä pärjää, mutta kiva jos vielä yöllä tuo jalka vaivaa muitten vaivojen lisäksi. Ei kai siinä kuitenkaan mitään murtumaa voi olla, kerran astua pystyn :D

No munkin mielestä oli outuoa, ettei lainkaan kurkannu tuonne alapäähän. Mutta ilmoitti vain, että ei siellä turhaan kannata käydä, jos ei mitään vaivoja ole ollut. Suunnitellaan miehen kanssa, et mentäis vielä käymään Tallinnassa. Senkin takia olisin halunnu tietää, et josko tuolla jotain on tapahtumassa. Lääkäri sanoi vaan, että senkun menenette ihan rauhassa, ei pitäs olla mitään hätää. Ei siis auta muu kuin odotella:)

Mulla on automaattivaiheinen auto ja hankin sen kun sain vakkarityön. Istuu kaikinpuolin kuin hanska. Nyt raskausvatsan myötä nostin vaan rattia ylös ja käänsin selkänojan aavistuksen lepäävämpään asentoon niin ajoasento on hyvä.
Miehen pakulla kun on muutamasti joutunut ajamaan raskausaikana niin jo on supistanut kun ei meinaa yltää polkimille.
Autoissa on kyllä oikeesti isoja eroja. Työreissuilla nautin kyllä ajamisesta kun auto on hyvä. Nyt ehkä miettii enemmänkin että toivottavasti kotona olon ajan ois varaa pitää auto.. Meillä kun ei ole kuin tuo miehen vito joka on kolmepaikkainen ja mun auto johon mahtuisi meidän kasvava perhe mutta ei välttis mitään muuta ainakaan yhtäaikaisesti. Ja silti ilman autoja ei pärjää täällä pöndellä yhtään..

Miten kovasti teillä vauvat hikottelee? Tää hikottelee nyt jotenkin tosi tosi usein ja melko pitkään. Onkohan normaalia? Ja tää napanuoran kiskomisvimma on ihmeellistä, tuntuu häijyltä!

Autolla ajo jäänyt mun osalta tän viikon aikana, vielä viime perjantaina ajelin pienen matkan ja kun olen 158 cm pitkä(lyhyt) niin napa oli kiinni ratissa...Je tosiaan Volvossa kytkin jotenkin ihan oudossa paikassa niin se on jo pidempään aiheuttanut tuskaa. Tällä hetkellä mulla jo autoon meneminen, istuminen ja pois nouseminen tekee tuskaa saatikka kaupassa käyminen, selkä posahti alkuviikosta sellaiseen kuntoon että huh huh...
Mä niin todellakin odotan että pääsis jo synnyttämään, mulla ei enää pää tunnu kestävän tätä kipuilua, sokeriseurantaa, tekemättömyyttä, itkeskelen harvasepäivä/tai ainakin tulee tippa linssiin kun ottaa niin päähän...

Poika on rt! Ja aika alhaalla jo. Tänään 34+2.
Mä oon nyt ajellu miehen volvo v70, kun se on automaatti. Oma golf on manuaali ja siinä on kitkarenkaat niin mieluummin ajan tolla jossa ei tarvii veivata ja on uudet nastarenkaat tuli laakkoselta houkutteleva tarjous uudesta polosta, mutta sain hillittyä etten lähde itelle autoa vaihtamaan. Just keväällä kävin ton golfin. Mulla ei kerkii autot 2 vuotta juuri olemaan.

Kiitos linkistä äippä! :) Saako tuolla kieltä vaihdettua englanniksi? :D Enhän mä ymmärrä noista mitään.. Ja te jotka tuolta tilasitte niin kauan kesti että saapui perille?
Täällä käyty just neuvolassa, vaavi vihdoin laskeutunut ja on kuulemma hyvinkin jo lähtökuopissa! ❤️ Toivottavasti ei ensi viikon neuvolaan tarvitse yhdessä osassa mennä! Hemppaa ei kattonu ollenkaa mikä vähän ihmetytti, kuitenkin kun lopetin sen lisäraudan tuossa reilu viikko sitten.. Paino oli taas noussut reilun kilo viikkoon tahtia, en voi käsittää :/ Sais kyllä syntyä jo etten ehdi kiloja kerätä enempää :(
Tsemppiä kaikille päivään jotka kärvistelee kivuissa tai huonosti nukuttu yö takana ❤️

Oliks sul pauliina alkupaino ennen raskautta hoikka? Meinaa mulla oli ja myt jo tullu sen reilu 20kg ja kilom vko tahtia menee....

Mulla tää bebe hikottelee päivittäin ja isosti , ei siitä haittaa ole. Miltä se napanuoralla leikkiminen tuntuu?

Takaisin